vixen Skrevet 13. oktober 2005 #1 Skrevet 13. oktober 2005 Bare lurer på hva fyrstikker kan brukes til foruten den opprinnelige hensikten - å lage ild. Er det noen kreative sjeler der ute? Her er noen forslag: *Holde øynene åpne når man er trøtt *Som oppheng inne i et utblåst egg som man maler på til påske *Lage miniatyrbyggverk
LilleBille Skrevet 14. oktober 2005 #3 Skrevet 14. oktober 2005 Når man spiller "Jacob" - og til å satse i kortspill
Gjest GreenSky Skrevet 14. oktober 2005 #4 Skrevet 14. oktober 2005 - tannpirker ← Har du store mellomrom mellom tennene?
Gjest GreenSky Skrevet 14. oktober 2005 #5 Skrevet 14. oktober 2005 Lagde et fyrstikk-nissehus en gang, og malte det rødt og hvitt. Det tok ikke mye tid, nei.
Lestat Skrevet 14. oktober 2005 #6 Skrevet 14. oktober 2005 Jeg pleide å lage fyrstikkbomber når jeg var liten. Morro
Gjest GreenSky Skrevet 14. oktober 2005 #7 Skrevet 14. oktober 2005 Må ha vært snill når jeg var liten, for jeg vet ikke åssen en lager fyrstikkbomber en gang. Hva gjør du, setter fyr på hele esken, eller noe?
Malou Skrevet 14. oktober 2005 #8 Skrevet 14. oktober 2005 Fyrstikker er fabelaktig hvis man klør i øret.
Lestat Skrevet 14. oktober 2005 #9 Skrevet 14. oktober 2005 (endret) Må ha vært snill når jeg var liten, for jeg vet ikke åssen en lager fyrstikkbomber en gang. Hva gjør du, setter fyr på hele esken, eller noe? ← Du klipper av fyrstikkhodene på en mengde fyrstikker, og fyller en fyrstikkeske med disse. Lim fast en 3-4 "ripe-flater" (klippet fra de andre fyrstikkeskene) på innsiden av esken (slik at de riper mot fyrstikkhodene du har fyldt den med). Tape det hele sammen. Kast mot bakken og boff Nå kom jeg forresten på en variant til jeg lekte litt med som liten. Fyrstikkskyter: Du tar ei kulepenn med fjær. Skrur av nederste delen, og smelter fjæren fast i bånn. Lad med 2 fyrstikker (når du klemmer disse ned blir de sittende fast i fyrstikkhodet). Sikt på noe fornuftig og tenn på. Når fyrstikkhodene antennes blir de mindre og fjæra utløses. Endret 14. oktober 2005 av Lestat
lillesky Skrevet 14. oktober 2005 #10 Skrevet 14. oktober 2005 Har du store mellomrom mellom tennene? ← Nei, tvert om!
lillesky Skrevet 14. oktober 2005 #11 Skrevet 14. oktober 2005 Fyrstikker er fabelaktig hvis man klør i øret. ← Har du ikke lært at det eneste man skal putte i øret er albuen sin?
vixen Skrevet 14. oktober 2005 Forfatter #12 Skrevet 14. oktober 2005 Kom på en anvendelsesmåte til! Fyrstikkspill, eller pinnespill om man vil.
Gjest Violetta Skrevet 14. oktober 2005 #13 Skrevet 14. oktober 2005 Har du ikke lært at det eneste man skal putte i øret er albuen sin? ← Har aldri skjønt vitsen med det jeg. Hjelper det for noe?
lillesky Skrevet 14. oktober 2005 #14 Skrevet 14. oktober 2005 Har aldri skjønt vitsen med det jeg. Hjelper det for noe? ← Prøv da vel.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå