AnonymBruker Skrevet 20. desember 2021 #1 Skrevet 20. desember 2021 Bare noe jeg lurer på. Jeg er stygg av utseende, og kjenner kvinner som er veldig pene. De opplever oftere dritt fra andre kvinner, og enda mer uønsket oppmerksomhet fra menn enn mindre pene kvinner. Det stilles flere krav til dem og mange av dem sier at de ikke kan vise seg frem på en dårlig dag. De sliter mer med flink pike syndromet fordi det forventes av dem. Dere som har det sånn, skulle dere ønske at dere var stygge av og til? Anonymkode: 758a3...978
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2021 #3 Skrevet 20. desember 2021 Det er jo ikke noe problem å gjøre seg stygg, dropp sminke, ha fett hår og en ukledelig hårfrisyre, eller ikke orden håret i det hele tatt, kle deg stygt. Anonymkode: 760d8...271 3
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2021 #4 Skrevet 20. desember 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Det er jo ikke noe problem å gjøre seg stygg, dropp sminke, ha fett hår og en ukledelig hårfrisyre, eller ikke orden håret i det hele tatt, kle deg stygt. Anonymkode: 760d8...271 Joda, men hvis alle kvinner gjør dette vil uansett de naturlige pene fortsatt være penest. Anonymkode: 758a3...978 2
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2021 #5 Skrevet 20. desember 2021 Ja det hendte. Jeg har fått min andel og vel så det av påtrengende ekkelt oppførsel fra menn, og har hatt perioder der jeg bevisst kledde meg for å skjule kroppen min da jeg var yngre, samt ikke bruke sminke eller på noen måte gi uttrykk for at jeg ønsket menns oppmerksomhet. Fant egentlig fort ut at det ikke hjalp, så jeg måtte lære meg å oppføre meg avvisende. Siden jeg egentlig er en veldig smilende og sosial person ble det litt trist, men det var nødvendig. Likevel opplevde jeg også at veninner som ikke ble ansett som pene fikk oppleve tilsvarende dårlige opplevelser med menn. Ikke akkurat de samme ord og handlinger, men like ubehagelige. Menn som ikke evner å oppføre seg mot kvinner evner det ikke uansett om kvinner er pene eller ikke. Så jeg landet etterhvert på at et godt utseende uansett var heldigere enn å ikke bli ansett som pen. Det gir noen fordeler også, som de som ikke ble ansett som pene ikke fikk. Dårlig oppførsel slapp ingen av oss unna. Anonymkode: 59721...519 1
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2021 #6 Skrevet 20. desember 2021 Når jeg leste overskriften din så tenkte jeg med en gang jeg meldte meg på volleyball-laget, følte ingen av jentene ville ha meg der og var ikke hyggelige mot meg for jeg ser ganske bra ut. Det samme når jeg begynte på høyskolen og følte jentene snakket bak ryggen min når jeg var i rommet. Så ja, det har vært noen ganger jeg skulle ønske at det ikke var sånn. Det er gjerne veldig lett å bli kjent med fremmede gutter, men det er det ikke det samme med fremmende jenter. Alt har vel negative og positive sider ved seg. Anonymkode: 3b7e4...d1d
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2021 #7 Skrevet 20. desember 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Ja det hendte. Jeg har fått min andel og vel så det av påtrengende ekkelt oppførsel fra menn, og har hatt perioder der jeg bevisst kledde meg for å skjule kroppen min da jeg var yngre, samt ikke bruke sminke eller på noen måte gi uttrykk for at jeg ønsket menns oppmerksomhet. Fant egentlig fort ut at det ikke hjalp, så jeg måtte lære meg å oppføre meg avvisende. Siden jeg egentlig er en veldig smilende og sosial person ble det litt trist, men det var nødvendig. Likevel opplevde jeg også at veninner som ikke ble ansett som pene fikk oppleve tilsvarende dårlige opplevelser med menn. Ikke akkurat de samme ord og handlinger, men like ubehagelige. Menn som ikke evner å oppføre seg mot kvinner evner det ikke uansett om kvinner er pene eller ikke. Så jeg landet etterhvert på at et godt utseende uansett var heldigere enn å ikke bli ansett som pen. Det gir noen fordeler også, som de som ikke ble ansett som pene ikke fikk. Dårlig oppførsel slapp ingen av oss unna. Anonymkode: 59721...519 Ja, alle kvinner opplever uønsket oppmerksomhet fra menn. Det har jeg også opplevd, men betydelig mindre enn pene kvinner. Anonymkode: 758a3...978
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2021 #8 Skrevet 20. desember 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Når jeg leste overskriften din så tenkte jeg med en gang jeg meldte meg på volleyball-laget, følte ingen av jentene ville ha meg der og var ikke hyggelige mot meg for jeg ser ganske bra ut. Det samme når jeg begynte på høyskolen og følte jentene snakket bak ryggen min når jeg var i rommet. Så ja, det har vært noen ganger jeg skulle ønske at det ikke var sånn. Det er gjerne veldig lett å bli kjent med fremmede gutter, men det er det ikke det samme med fremmende jenter. Alt har vel negative og positive sider ved seg. Anonymkode: 3b7e4...d1d Liker ikke dette. Jeg er grei mot de jeg møter uansett hvordan de ser ut. Har flere venninner som veldig pene, de sier at de synes det er behagelig å henge med meg fordi jeg ikke skaper noe drama. Gidder ikke å tenke på å konkurrere med dem, de er penere enn meg uansett. Det er bedre å være hyggelig enn uhyggelig uansett utseende. Anonymkode: 758a3...978 1
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2021 #9 Skrevet 20. desember 2021 Nei. Jeg skal ikke være nødt til å endre noe, for å slippe ufyselige menn. Anonymkode: a4ad5...58f
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2021 #10 Skrevet 20. desember 2021 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Det er jo ikke noe problem å gjøre seg stygg, dropp sminke, ha fett hår og en ukledelig hårfrisyre, eller ikke orden håret i det hele tatt, kle deg stygt. Anonymkode: 760d8...271 Tull. Jeg er «pen» selv med stygge klær og stygt hår, og sminke har jeg aldri brukt. Derimot kan jeg jo sminke meg overdrevent, farge håret og kanskje spise meg tjukk… Anonymkode: 80d5a...74e 1
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2021 #11 Skrevet 20. desember 2021 Jeg opplever ikke meg selv som så utrolig attraktiv ettersom jeg ikke vektlegger det så nøye, men jeg blir svært ofte stoppet på gata og har ofte blitt fortalt at jeg er over gjennomsnittet ... Blant annet har jeg blitt stoppet av tre tilfeldige kjendiser siden jeg var et barn, flere forbipasserende, flere sittende ved siden av meg på restaurant og mange da jeg jobbet som servitør ... Det gir meg ikke så mye mer positivt enn akkurat de setningene, og jeg ønsker å dele hva dette bærer med seg av erfaringer. Håper dere kan lese det slik det står og ikke dvele mer rundt det. Jeg opplever å bli beundret på avstand, men jeg er så utrolig ensom. Det er nærmest umulig for meg å skaffe meg venninner, og jeg holder på å miste barndomsvenninnene mine jo mer "suksess" jeg opplever på flere områder. Sjalusi er et stort problem. Jeg har mange venninner som ikke er sjalue, og flere av disse venninne har lagt merke til at dette er et problem hos meg ... Jeg har også fått utrolig mye oppmerksomhet fra menn enda jeg ikke har vært spesielt opptatt av det. Dessuten er jeg mye mer glad i guttevenner, men dette er noe jeg bare må legge på hylla. Egentlig tror jeg ikke at jeg er noe spesielt attraktiv (det er noe jeg ikke skjønner selv i hvert fall), men ut ifra det kjæresten min forteller meg og hva jeg tidligere har hørt, tror jeg det heller handler om utstrålingen min og at jeg er "veldig søt". Og jeg ønsker ikke videre kommentarer på dette, for dette er som det er. Dette har også gjort at jeg føler et behov for å fikse meg og se "on point ut" hele tiden, fordi folk forventer det. Jeg har blitt flinkere til å slappe mer av med det. Det er nesten rart hvor avhengig jeg var av sminke en periode på grunn av dette, og de fleste venninnene mine trodde jeg var stygg uten sminke. Nå når jeg er mer avslappet til mitt eget utseende, virker det som at de er mer sjalu på at jeg ser ut som meg selv også uten sminke ... Jeg blir helt fortvilet over hvordan kvinner kan være. Min tidligere bestevenninne har også konkurrert med meg hele tiden. Da hun nylig oppdaget at hun var bittelitt høyere enn meg, jublet hun faktisk foran meg. Det er helt sykt, og flaut. Jeg må dessverre legge fra meg dette vennskapet. Hun har også prøvd å stjele kjæresten min og unner meg ikke å gifte meg med han. Slike vennskap gjør dessverre at jeg føler meg mer ensom sammen med dem enn uten dem. Flink pike-syndromet følger også med. Nå er det selvsagt vanskelig å skille hva jeg opplever sammenlignet med andre, men sammenlignet med venninner virker det som at dersom jeg dummer meg ut litt både i jobbsammenheng og i sosiale sammenhenger: ja, da skal det utnyttes eller at jeg fremstilles som dum. DA er utseendet mitt plutselig en ekvivalens med at jeg er dum. Så jeg må hele tiden holde meg på overflaten. Det er litt slitsomt. Kvinner sier hele tiden at de trodde jeg var dum tidligere også. Jeg tror de har prøvd å finne negative sider ved meg. Mens andre kvinner på fylla avslører at de tror jeg "har alt", og at de er sjalue. Jeg vet mange kvinner er pene og har drøssevis med venninner, men jeg tror jeg rett og slett har vært svært uheldig med mine venninner. Min bestevenninne er så utrolig sjalu av seg, og gjennom barndommen har jeg svelget så utrolig mange kameler i det vennskapet. Nå er det nok. Kjæresten min forstår heller ikke hvorfor jeg ikke så lett får meg venninner, og ser at mange kvinner er sjalue eller at jeg får masser av blikk fra menn. Blant annet kan jeg nevne at jeg møtte ei venninne av kompisen til kjæresten min på byen, og hun ville ikke engang hilse på meg ... Hun hilste kun på kjæresten min og lot som om jeg ikke var der. Dette gir dårlig selvbilde ettersom jeg så ofte blir tråkket på eller blir utelatt i vennegjenger. Ofte forstår jeg ikke før senere hvorfor jeg blir behandlet slik. Det føles jo ubehagelig og urettferdig. Jeg overtenker det også, og det ødelegger mer for meg. Derfor har dette endt med at jeg er veldig stille i sosiale sammenhenger. Jeg orker ikke folk lenger. Jeg har masser av eksempler, men jeg skal kutte her. Utseendet mitt gir meg ikke så mange fordeler egentlig. Jeg skulle ønske utseende ikke spilte inn eller var noe kvinner higet så voldsomt etter. Heldigvis har jeg mine lidenskaper jeg holder fast på, og det gir meg så utrolig mye mer i livet. Jeg er ensom, men jeg har det godt med meg selv i hvert fall ... Anonymkode: b5e5e...db7 1
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2021 #12 Skrevet 20. desember 2021 AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Bare noe jeg lurer på. Jeg er stygg av utseende, og kjenner kvinner som er veldig pene. De opplever oftere dritt fra andre kvinner, og enda mer uønsket oppmerksomhet fra menn enn mindre pene kvinner. Det stilles flere krav til dem og mange av dem sier at de ikke kan vise seg frem på en dårlig dag. De sliter mer med flink pike syndromet fordi det forventes av dem. Dere som har det sånn, skulle dere ønske at dere var stygge av og til? Anonymkode: 758a3...978 Skulle ønske jeg var mer anonym iblant. Å være stygg er jo også å skille seg ut. Anonymkode: 2ea90...252
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2021 #13 Skrevet 20. desember 2021 Er selvfølgelig glad for at jeg er pen. MEN har opplevd mange ganger å ikke bli trodd eller få noe sympati når jeg er veldig syk.. (har en kronisk sykdom som gir mange plager..). Kanskje spesielt ille når jeg fikk angst, da var det ingen som trodde på meg..! Hørte til og med fra fra ei annen med samme sykdom «hvorfor skal du slite, du som er så vakker og flott». 😅 Anonymkode: d11d4...b4c
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2021 #14 Skrevet 20. desember 2021 Pent utseende er sjelden en årsak til dårlig behandling, det ligger som oftest noe annet bak. Anonymkode: 752f3...5a2 1
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2021 #15 Skrevet 20. desember 2021 Hell, no! Pen og smart, jeg ville ikke byttet ut noen av delene da begge har gitt meg store fordeler gjennom livet. Anonymkode: b84cd...cab 1
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2021 #16 Skrevet 20. desember 2021 Jeg skjønte ikke at jeg var vakker før jeg var i 20- årene og var på reise i utlandet, vekk fra «landsbyen» jeg bodde i. Da snudde både menn og kvinner seg etter meg overalt hvor jeg gikk. Alle må elske seg selv, uansett utseende. Det er ikke alltid at man vet hvor vakker man er.... Anonymkode: 28f5b...e35
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2021 #17 Skrevet 20. desember 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Bare noe jeg lurer på. Jeg er stygg av utseende, og kjenner kvinner som er veldig pene. De opplever oftere dritt fra andre kvinner, og enda mer uønsket oppmerksomhet fra menn enn mindre pene kvinner. Det stilles flere krav til dem og mange av dem sier at de ikke kan vise seg frem på en dårlig dag. De sliter mer med flink pike syndromet fordi det forventes av dem. Dere som har det sånn, skulle dere ønske at dere var stygge av og til? Anonymkode: 758a3...978 Tviler på at du er en stygg kvinne. Hadde du vært det hadde du visst hvor mye dritt stygge jenter og kvinner må finne seg i fra gutter og menn. For ikke å snakke om hvor mye stygge jenter/kvinner blir oversett og usynliggjort. Det pene opplever av negativ oppmerksomhet blir bare bagateller i sammenligning. Og de får i tillegg masse andre fordeler. Rekk opp hånda den som gikk i en skoleklasse der de styggeste jentene var mest populære. Der de styggeste jentene fikk kjærester og alltid ble invitert på fest. Rekk opp handa den som har sett en stygg værdame på tv. Rekk opp handa den mann som har smilt og holdt opp døra til en stygg, fremmed dame. Anonymkode: 2eb7e...c6c 1
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2021 #18 Skrevet 20. desember 2021 Nei. Jeg vet at jeg er pen, skal ikke leke falsk beskjeden, og jeg har aldri opplevd å bli behandlet dårligere av noen kjønn fordi jeg er bevisst på å være vennlig og ydmyk. Heller tvert imot. Jeg vet at dører har åpnet seg for meg pga utseendet, og jeg vet at sånn omverden reagerer på meg på en overfladisk måte har ingenting med min egenverdi å gjøre. Men dersom jeg hadde begynt å oppføre meg som om jeg var bedre enn alle andre fordi genetiske forutsetninger jeg ikke har noe med så hadde jeg fortjent "dritt fra andre kvinner" som du sier. Det hadde kanskje vært greit å ikke bli stirret på eller kunne gå i fred i utlandet, men med å kle seg ned etter situasjonen så er det ikke noe jeg klager på. Anonymkode: b584c...ee5 1
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2021 #19 Skrevet 20. desember 2021 Hvis det er fravær av oppmerksomhet dere vil ha så er det jo uattraktiv mann dere må bli 🙂 Anonymkode: d04e7...31e
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2021 #20 Skrevet 20. desember 2021 Jeg har kun hatt fordeler med å være veldig pen. Får lettere jobber, jobber i helsesektoren der pårørende og pasienter behandler meg bedre, blir fort inkludert i nye miljøer og får god kundeservice overalt. Jeg synes det er litt ekkelt når jeg skal skifte bildekk eller hente pizza. Anonymkode: f827d...407 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå