Gå til innhold

Hva er dagens strømmote?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Med strømpriser som tar av gjelder det å holde varmen, hva er dagens strømmote? 

Her er det som ullallergiker en baggy rød Adidas collegenser med en grå Fila hettegenser under og hvit polo under der igjen. To joggebukser, ytterste er grå Champion. Røde leggvarmere, svarte ullstrømper og vanlige sokker under der. Og godt drapert nesten som en inder i sari med ullpledd over skuldrene og rundt livet. 😂 

Anonymkode: 043b6...993

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I Japan er strømpebukser og lignende subsidiert av staten for at folk skal spare strøm. 

Kanskje ikke en dum ide. 

Anonymkode: b279f...037

Skrevet

Å gå med skitne klær er vel den ultimate moten idag.  Det er jo altfor dyrt å sette på en klesvask. 

• Liker 4
Skrevet

Vanlige klær - jeg har råd til å betale for strømmen jeg trenger til oppvarming.

Anonymkode: f4861...49c

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vanlige klær - jeg har råd til å betale for strømmen jeg trenger til oppvarming.

Lucky you. Tipper vi får en utforbakke i økonomien, så vi får se hvor lenge det varer. 

Skrevet

Strømmote? Jeg går i det jeg har lyst til uansett hva strømprisen er. 

Anonymkode: 9b796...3be

Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Lucky you. Tipper vi får en utforbakke i økonomien, så vi får se hvor lenge det varer. 

Jeg har trygg jobb og bruker ikke mye strøm, så jeg er ikke veldig bekymret.

Skrevet
2 hours ago, Peonjenta said:

Å gå med skitne klær er vel den ultimate moten idag.  Det er jo altfor dyrt å sette på en klesvask. 

Har du sjekket hvor mye en klesvask koster? Det kan være du blir overrasket, vaskemaskinen er langt ifra den største strømforbrukeren. Dropp selvsagt tørketrommel.

For min del er strømmoten ullundertøy og hettegenser, samt et par store sokker utenpå de andre.

Anonymkode: 70427...8a3

Skrevet

For min del har jeg lett råd til å betale 10-15 kroner for å vaske mine klær, det må sies. Så selv om moten er noe harry, så er den i hvert fall rimelig ren!

Skrevet

Her går det i fast fashion. Blir mye rimeligere å kjøpe billige plagg for så bruke dem til de bør vaskes, for å så kaste dem.

Anonymkode: 2b1d8...8d2

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Jeg har trygg jobb og bruker ikke mye strøm, så jeg er ikke veldig bekymret.

Ja, jeg hadde også trygg jobb en gang… 

Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

For min del har jeg lett råd til å betale 10-15 kroner for å vaske mine klær, det må sies. Så selv om moten er noe harry, så er den i hvert fall rimelig ren!

Ja, klesvask er ikke det som får det til å bikke over økonomisk. Men 200,- per døgn i oppvarming, nei, det går ikke bare på hva jeg har råd til, det går også på ren trass. Så jeg kjøper inn masse klær som det forurenser å lage, og kler meg i lag på lag. 

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Har du sjekket hvor mye en klesvask koster? Det kan være du blir overrasket, vaskemaskinen er langt ifra den største strømforbrukeren. Dropp selvsagt tørketrommel.

For min del er strømmoten ullundertøy og hettegenser, samt et par store sokker utenpå de andre.

Tror det var ment som en spøk ;)

Anonymkode: 29603...827

• Liker 1
Skrevet
33 minutter siden, AnonymBruker said:

Her går det i fast fashion. Blir mye rimeligere å kjøpe billige plagg for så bruke dem til de bør vaskes, for å så kaste dem.

Anonymkode: 2b1d8...8d2

Jøss, hvor kjøper du klær? Jeg klarer ikke erstatte en hel maskinvask for noen kronestykker, men det hadde vært fint.

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Ja, jeg hadde også trygg jobb en gang… 

Jobben min i staten blir ikke overflødig med det første, for å si det sånn.

Skrevet
6 hours ago, Peonjenta said:

Vaskemaskin er faktisk noe av det rimeligste man kan bruke som går på strøm - selv med dagens hinsidige priser

Anonymkode: 0c454...a31

Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Ja, her får de store sokkene to par inni seg... brrrr. 

Skrevet

Dersom det er kaldt liker jeg å ha på meg mange lag.

Innerst knestrømper i ull, ullshorts og ullsingelett. 

Over har jeg vanlige klær, gjerne en stort skjørt, en t-skjorte og en vanlig genser. 

Dersom dette blir kaldt tar jeg også på tykke ullsokker, en ullbukse under skjørtet og en ullgenser. Pulsvarmere i ull om jeg skal bruke hendene, f.eks på hjemmekontor. Et ullsjal er også fint om det er kaldt.

Når jeg sitter i ro tar jeg gjerne et teppe over beina og et annet over skuldrene, siden det er fort å bli frossen når man sitter.

Hjemmekontoret vårt er litt kjølig, siden det egentlig er et soverom og derfor ligger i den kalde delen av huset. Vi har en liten varmeovn som kan varme opp, men når strømmen er dyr prøver vi å holde temperaturen ca 18 grader der. Jeg tar ofte med laptopen og noen papirer til stua når jeg ikke har møter, for der fyrer vi i vedovn.

Anonymkode: d5efb...22d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...