Gå til innhold

Hva er best og skrive?

Billa

Anbefalte innlegg

Vi har bestemt at vi vil ha kleskode i inbydelsene våre. Dette mest for å gjøre svigermor tillags icon_smile.gif

Men hva er best og skrive?

Valget står mellom antrekk: dress, eller antrekk: pent.

Vi skal ha vielsen ute i det fri, etterfulgt av hagefest. Så det blir veldig avslappet og lite stivt.

Men da altså for å få det "riktig" skal vi ha med kleskode...

Hva synes dere passer best, og hva er mest " riktig" og minst stivt?12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei

Jeg synes det høres best ut med pent.

Blir likssom litt for stivt med dress.

Men herregud alle skjønner jo at de må kle seg pent i et bryllup. (eller gjør de kanskje ikke det?)

Vi skrev ingenting im antrekk på våre invitasjoner

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skriv "pent antrekk". Da vet folk at de ikke skal finne frem smokingen eller gallakjolen, men ellers pynte seg. Enkelt og greit å forholde seg til, og veldig hensynsfullt mot gjestene.icon_smile.gif

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Lurt å ha kleskode på innbydelsene etter min mening. Det er stor forskjell på "pent" og "kjole og hvitt", så nå vet gjestene hva de har å forholde seg til.

I deres tilfelle ville jeg skrevet "pent", dersom det ikke er så farlig om gutta kommer i noe annet enn dress, og "dress" dersom dere ønsker at gjestene skal komme i nettopp det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En annen måte å løse dette på er å skrive i innbydelsen at det er hagefest. Vil ikke det si litt om hvordan folk bør kle seg?

Min mening om kleskoder har jeg jo hylt ut før, men hvis jeg skulle et sted hvor festen var ute så ville jeg ha visst det. Greit å ta med seg en jakke ol. Bare være litt forberedt på å være ute mener jeg.

Så uavhengig om dere velger kleskode eller ei så er mitt råd oppgi at dere inviterer til hageselskap ,eller noe i den duren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takker for alle svar!

Bare så det er sagt kommer vi IKKE til å skrive at det er hagefest. Alle gjestene vet at vi skal gifte oss ute, så det er ikke der problemet ligger.....

Problemet for oss var hva vi skulle skrive som kleskode ( for JA, det skal vi ha), da altså enten pent eller dress.

Og etter svar fra dere kommer vi nok til å skrive pent!

Så tusen takk atter en gang for gode forslag! icon_smile.gif12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, med "dress" er iallefall gjestene passende pyntet, med "pent" kan det jo kanskje slenge innom noen med et litt for avslappet antrekk? Kommer litt an på typen gjester dere har og hvilke "antenner" de sitter inne med. Hvis dere vil ha det litt mindre stivt og samtidig er trygg på at gjestene er bryllupskledd "nok", ville jeg gått for "pent antrekk".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal også ha utendørs vielse og mottagelse etterpå (men middag på restaurant på kvelden) Vi skrev pent sommerantrekk, og syntes det passet bra. Noen vil da stille i dress likevel, mens andre kommer i noe litt mer ledig. Men vi har fått negative reaksjoner på dette også, fra noen som mente det var litt for løselig, og fremdeles ikke visste hva de skulle ha på seg. Men de spurte jo, så det løste seg.

For meg gjør det ikke så mye at det blir litt hummer og kanari hva antrekk angår. Selv skal vi ha smoking og brudekjole. Og det er bare 2 uker igjen!!!!!! Gleder meg vilt!

Lykke til!12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...