AnonymBruker Skrevet 20. desember 2021 #1 Skrevet 20. desember 2021 Jeg hadde et vondt brudd for ett par år siden. Jeg trodde denne mannen var han jeg skulle tilbringe livet med. Men det viste seg at han på mange måter hadde lurt meg (og flere damer dessverre). Men uansett -jeg ble helt knust og rett og slett syk av det. Jeg har gått til psykolog en stund for å finne ut av alle tanker og følelser og nå står vi fast. Hun (psykologen) mener at jeg kanskje hadde hatt godt av å høre fra han selv at han har gått videre og har det bra uten meg og at han aldri hadde intensjoner om noe mer med meg slik at lurte meg til å tro. Men -jeg har fryktelig liten lyst til å snakke med han. Føles bare rart selv om jeg tror det hadde hjulpet meg. Jeg skulle ønske noen andre rett og slett kunne spurt han om dette og videreformidlet til meg slik at jeg slapp. Jeg har ingen intensjoner om noe mer med han-jeg ønsker bare å komme meg videre. Anonymkode: e8105...df6
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2021 #2 Skrevet 20. desember 2021 Hva slags psykolog er dette? Som lærer deg å være avhengig av menn? Bytt psykolog! Anonymkode: b0c56...990 17
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2021 #3 Skrevet 20. desember 2021 Det høres veldig rart ut at en utdannet psykolog skal si noe slikt.. Anonymkode: bb719...46e 13
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2021 #4 Skrevet 20. desember 2021 Når det er sagt, så kan jeg i alle fall si at kontrollen ligger hos deg! DU må bestemme deg for at dette ikke skal kontrollerte deg noe lengre, og DU må bestemme deg for at du ikke gjorde noe galt, og at han lurte deg. Ser det ut som en and? Høres det ut som en and? Går den som en and? Javel, da er det nok en and! Tar han noe mer kontakt med deg? Har han vist noe anger? Har han på noe som helst måte i etterkant vist deg at han vil ha et forhold med deg? Nei vel, da kan du nok konkludere med at han har gått videre, han har det bra uten deg, han hadde aldri noen intensjoner om noe mer med deg, og han lurte deg. Beklager om jeg er litt hard, men så enkelt og så vanskelig er det faktisk. Anonymkode: bb719...46e 10
Eloise12345 Skrevet 20. desember 2021 #5 Skrevet 20. desember 2021 (endret) 13 minutter siden, AnonymBruker said: Hva slags psykolog er dette? Som lærer deg å være avhengig av menn? Bytt psykolog! Anonymkode: b0c56...990 Enig med deg. Dårlig psykolog. Det er tungt en stund, men fins mange mye bedre taktikker enn å tro at det hjelper å prate med den det gjelder. Endret 20. desember 2021 av Eloise12345 7
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2021 #6 Skrevet 20. desember 2021 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Jeg hadde et vondt brudd for ett par år siden. Jeg trodde denne mannen var han jeg skulle tilbringe livet med. Men det viste seg at han på mange måter hadde lurt meg (og flere damer dessverre). Men uansett -jeg ble helt knust og rett og slett syk av det. Jeg har gått til psykolog en stund for å finne ut av alle tanker og følelser og nå står vi fast. Hun (psykologen) mener at jeg kanskje hadde hatt godt av å høre fra han selv at han har gått videre og har det bra uten meg og at han aldri hadde intensjoner om noe mer med meg slik at lurte meg til å tro. Men -jeg har fryktelig liten lyst til å snakke med han. Føles bare rart selv om jeg tror det hadde hjulpet meg. Jeg skulle ønske noen andre rett og slett kunne spurt han om dette og videreformidlet til meg slik at jeg slapp. Jeg har ingen intensjoner om noe mer med han-jeg ønsker bare å komme meg videre. Anonymkode: e8105...df6 Du har ingen garanti for at du får høre fra han det du trenger å høre. Hva du får derfra kan hverken du eller psykologen styre. Merkelig råd. Anonymkode: a7947...d89 5
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2021 #7 Skrevet 20. desember 2021 Jeg sliter også med å komme over en eks som jeg mener at lurte meg og i hele tatt ikke noe fint brudd. Livet går videre. Jeg har faktisk vært i en slags terapi, men hun sa bare at han var en drittsekk. Som jo er hardt å høre om han jeg trodde var mannen i mitt liv. Men sant. Han oppførte seg råttent. Livet rusler videre. Anonymkode: 2a501...e2b 2
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2021 #8 Skrevet 20. desember 2021 Er du helt sikker på at du har gått til en psykolog? Høres ut som et utrolig dårlig forslag, mulig noe behandleren bare har gått med på for å ikke diskutere saken ytterligere? Du trenger ikke høre fra ham at han ikke trenger deg. Det er flere år siden bruddet, selvsagt trenger han ikke deg. Hadde han ikke hatt det bra uten deg, hadde han vært med deg. Anonymkode: 8ed1e...393 7
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2021 #9 Skrevet 20. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg skulle ønske noen andre rett og slett kunne spurt han om dette og videreformidlet til meg slik at jeg slapp. Jeg har ingen intensjoner om noe mer med han-jeg ønsker bare å komme meg videre. Han hilser og sier at han driter i alle damene han har lurt og at han ikke bryr seg om følelsene dine eller andres. Sånn. Anonymkode: 6e755...a17 9
Rosatoast Skrevet 20. desember 2021 #10 Skrevet 20. desember 2021 Jeg har vanskeligheter med å tro at noen psykolog, noen gang kunne sagt det du sier her. Og jeg har hatt mange forskjellige psykologer. Her tenker jeg du lyver, men gjerne vil ha en bekreftelse på hvor drittsekk han er. Dette er flere år siden og han lurte deg, inkl flere andre. Hvorfor trenger du å høre at "han ikke ville noe med deg"? Det er ganske tydelig at han ikke vil noe med deg, du har jo ikke hørt fra han siden. 7
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2021 #11 Skrevet 20. desember 2021 Jeg tenker at hverken du, psykologen eller noen andre kan vite hva denne fyren eventuelt sier hvis han blir spurt. Han høres jo ut som en litt «løs kanon på dekk» uansett, og du forteller at han har lurt deg og flere. Selv om noen andre hadde spurt ham om disse tingene, hvordan kan du tro på at han forteller sannheten om noe som skjedde flere år tidligere? Kanskje sier han det han tror du vil høre, eller kanskje sier han det han tror vil såre deg mest, eller kanskje han ikke svarer overhodet. Umulig å vite. Et svar fra ham har ingen verdi, fordi du ikke har noen måter å sjekke om det han sier er det han virkelig mente uansett. Det hadde vært fint hvis vi kunne bestille den formen for «closure» vi føler vi trenger, eller bestille den unnskyldningen vi føler at vi har fortjent - eller bare få de svarene vi trenger å høre. Men verden er jo ikke slik. Vi må finne måter å komme oss videre på som ikke er avhengig av andre mennesker som ikke lenger er i livene våre. Synes derfor dette var et rart «råd» av psykologen. Hvis du føler dere står fast og ikke kommer videre, så ville jeg anbefalt å prøve en annen psykolog. Det må finnes noen løsninger inni deg selv, og hvis nåværende psykolog ikke kan hjelpe deg å finne dem - bør du forsøke en annen. Anonymkode: 8acd8...f13 6
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2021 #12 Skrevet 20. desember 2021 Tror vi må slutte å innbille oss at vi trenger avslutning på noe. Den eneste avslutningen du trenger, er å si til deg selv at han gav deg ikke det du trengte - så hva skal du med han? Hans handlinger og oppførsel viser deg hvordan han er. Og du vil vel ha bedre enn det der?? Enkelte ting må man bare kvitte seg med, og her tror jeg forestillingen din om at han var den du skulle være med resten av livet henger igjen. Kvitt deg med den tanken. Børst støvet av og verdsett deg selv høyere enn det der. DU skal være på toppen av pyramiden din, ikke han. Anonymkode: 15586...c06 5
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2021 #13 Skrevet 20. desember 2021 Jeg hadde også brudd i livet, der han bare fant en annen. Ikke var han dust eller drittsekk, nope, han fant bare ei annen som han mente var bedre for ham. Hun var yngre, hun var fra hans hjemmested, hun var sikkert finere også. 🤷 Det var veldig vondt der og da, det føltes også veldig urettferdig. Men man går jo videre, med eller uten "avslutting". Hva slags avslutting skulle det være, som kunne hjelpe? For min del, flyttet jeg fra plassen, byttet studier til en annen by. Det hjalp faktisk, geografisk flytte på meg selv. Så slapp jeg å risikere å møte på ham også. Anonymkode: 67b74...b4b 1
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2021 #14 Skrevet 20. desember 2021 Du har ikke gått til psykolog, kanskje en terapeut. Troll. Anonymkode: a5e1e...e02
liljene Skrevet 21. desember 2021 #15 Skrevet 21. desember 2021 (endret) Jeg hører på relasjonspodden, og har lest et par bøker av Sissel Gran. Samtlige anbefaler at du skriver ned alt det som har vært, hvordan det har vært for deg, osv. Deretter leser du det opp og brenner brevet. De mener at dette skal gjøre det lettere å gå videre. På den måten vil du få en avslutning uten at dere har mer kontakt. Endret 21. desember 2021 av liljene 4
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2021 #16 Skrevet 21. desember 2021 Han skylder deg faktisk ingenting. Den samtalen må du bsre glemme og finne en annen måte å komme over han på. Anonymkode: 987a7...ef0 1
Eloise12345 Skrevet 21. desember 2021 #17 Skrevet 21. desember 2021 (endret) 14 hours ago, AnonymBruker said: Tror vi må slutte å innbille oss at vi trenger avslutning på noe. Den eneste avslutningen du trenger, er å si til deg selv at han gav deg ikke det du trengte - så hva skal du med han? Hans handlinger og oppførsel viser deg hvordan han er. Og du vil vel ha bedre enn det der?? Enkelte ting må man bare kvitte seg med, og her tror jeg forestillingen din om at han var den du skulle være med resten av livet henger igjen. Kvitt deg med den tanken. Børst støvet av og verdsett deg selv høyere enn det der. DU skal være på toppen av pyramiden din, ikke han. Anonymkode: 15586...c06 Enig. Trådstarter mangler selvrespekt. Det må sluttes med å fokusere på at det behøves kontakt/ samtale med eksen for å komme seg videre. Endret 21. desember 2021 av Eloise12345 2
Hippogriff Skrevet 21. desember 2021 #18 Skrevet 21. desember 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Han skylder deg faktisk ingenting. Den samtalen må du bsre glemme og finne en annen måte å komme over han på. Anonymkode: 987a7...ef0 Dette. Det er så lett at vi setter oss i vår egen lille boble og funderer på hva vi trenger fra verden. Men bortsett fra noen få helt nære relasjoner (som foreldre-barn), så er det faktisk svært få mennesker som egentlig skylder hverandre noe. La ham være.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå