AnonymBruker Skrevet 20. desember 2021 #1 Skrevet 20. desember 2021 Hei. Jeg vet ikke helt hva jeg er ute etter her - kanskje bare noen trøstende ord eller erfaringer? Jeg ble gravid i sommer, men dessverre så mistet jeg cirka rundt uke 6-7. Jeg ble gravid igjen nå i september. Vi bestilte en TUL bare for vår egen del, og fikk se et friskt og levende foster da jeg var cirka 8 uker på vei. Vi skulle med rett på en ny TUL i morgen - nå er jeg 12+4. Men pga. at jeg har vært nærkontakt med noen som er smittet av korona og derfor er i karantene, så har jeg avlyst timen. Det er selvsagt det eneste riktige med tanke på smittevern - men jeg kjenner meg sååå usikker på om alt fremdeles går bra. Jeg merker omtrent ingenting til graviditeten - ikke kvalm, ikke trøtt, ikke mer hormonell enn vanlig. Har hatt litt dårlig matlyst bare, men det er vanlig for meg i perioder. Var hos lege for 2 uker siden og tok urinprøve, og tilbake igjen forrige uke for blodprøver. Har ikke fått tilbakemelding om noe unormalt - men ved en MA så kan vel kroppen fremdeles produere HCG i etterid? Vi skulle egentlig fortelle nyheten til nærmeste familie og venner denne uka - men nå er jeg så usikker. Jeg kan jo ikke vite om det fremdeles går bra der inni? Anonymkode: e8294...e60
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2021 #2 Skrevet 20. desember 2021 Nei, man jo aldri vite, men mest sannsynlig er det helt fint når dere har sett hjertet allerede Mange som ikke føler på noe særlig symptomer på det tidspunktet du er i graviditeten, så trenger ikke være tegn på at noe er galt. Prøv å pust med magen og tenk positivt og bestill time så fort du er ferdig i karantene. Anonymkode: 6ac5a...4a3 1
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2021 #3 Skrevet 20. desember 2021 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Hei. Jeg vet ikke helt hva jeg er ute etter her - kanskje bare noen trøstende ord eller erfaringer? Jeg ble gravid i sommer, men dessverre så mistet jeg cirka rundt uke 6-7. Jeg ble gravid igjen nå i september. Vi bestilte en TUL bare for vår egen del, og fikk se et friskt og levende foster da jeg var cirka 8 uker på vei. Vi skulle med rett på en ny TUL i morgen - nå er jeg 12+4. Men pga. at jeg har vært nærkontakt med noen som er smittet av korona og derfor er i karantene, så har jeg avlyst timen. Det er selvsagt det eneste riktige med tanke på smittevern - men jeg kjenner meg sååå usikker på om alt fremdeles går bra. Jeg merker omtrent ingenting til graviditeten - ikke kvalm, ikke trøtt, ikke mer hormonell enn vanlig. Har hatt litt dårlig matlyst bare, men det er vanlig for meg i perioder. Var hos lege for 2 uker siden og tok urinprøve, og tilbake igjen forrige uke for blodprøver. Har ikke fått tilbakemelding om noe unormalt - men ved en MA så kan vel kroppen fremdeles produere HCG i etterid? Vi skulle egentlig fortelle nyheten til nærmeste familie og venner denne uka - men nå er jeg så usikker. Jeg kan jo ikke vite om det fremdeles går bra der inni? Anonymkode: e8294...e60 Jeg var kjempe redd alle 12 ukene+mer. Jeg følte på meg at noe var galt, hadde bare på følelsen at det som var i meg ikke levde. Gangen før det så hadde jeg en MA. Så hjertet banke i uke 6 (da slo det litt for sakte, og jordmora sa indirekte at det mest sannsynlig ikke går bra) , så hadde det sluttet noen dager etterpå. Det så vi på ul i uke 8. Så kom det ut av seg selv i uke 10. Positive i dette..: denne gangen hvor jeg kjente på en enorm redsel, var lei meg fordi jeg bare VISSTE at det var gått rett vest. Var klar for å se dødt foster på ultralyd i uke 12, det var liksom null håp… for jeg bare visste at det ikke gikk veien nå heller. Symptomene kom og gikk. En dag kunne jeg mose puppene uten å få vond, det kunne vare i 2-3 dager før de ble ømme igjen. Samme med trøtthet og kvalme. Vel, her sitter jeg 33+1 uker på vei med en sprellende gutt i magen😊 Når du har kommet deg såpass mange uker inn, og du ikke har blødd-så er det veldig trygt. Anonymkode: 47cc4...f4c 1
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2021 #4 Skrevet 20. desember 2021 Tusen takk for svar, begge to - det var godt for meg å lese 😊 Jeg må nok bare prøve å legge ifra meg uroen, og se fremover. Ting kan jo skje hele tiden, men prøver å tenke at når jeg har kommet så langt og allerede sett hjertet slå, så er det ikke så mye mer vi kan gjøre for å "forsikre" oss at alt er greit. Syns det er skummelt å skulle fortelle det til folk når man ikke vet, men sånn er det sikkert uansett hele veien... Ts Anonymkode: e8294...e60
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå