Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Jeg vet ikke helt hva jeg er ute etter her - kanskje bare noen trøstende ord eller erfaringer?

Jeg ble gravid i sommer, men dessverre så mistet jeg cirka rundt uke 6-7.

Jeg ble gravid igjen nå i september. Vi bestilte en TUL bare for vår egen del, og fikk se et friskt og levende foster da jeg var cirka 8 uker på vei.

Vi skulle med rett på en ny TUL i morgen - nå er jeg 12+4. Men pga. at jeg har vært nærkontakt med noen som er smittet av korona og derfor er i karantene, så har jeg avlyst timen. Det er selvsagt det eneste riktige med tanke på smittevern - men jeg kjenner meg sååå usikker på om alt fremdeles går bra. Jeg merker omtrent ingenting til graviditeten - ikke kvalm, ikke trøtt, ikke mer hormonell enn vanlig. Har hatt litt dårlig matlyst bare, men det er vanlig for meg i perioder.

Var hos lege for 2 uker siden og tok urinprøve, og tilbake igjen forrige uke for blodprøver. Har ikke fått tilbakemelding om noe unormalt - men ved en MA så kan vel kroppen fremdeles produere HCG i etterid?

Vi skulle egentlig fortelle nyheten til nærmeste familie og venner denne uka - men nå er jeg så usikker. Jeg kan jo ikke vite om det fremdeles går bra der inni?

Anonymkode: e8294...e60

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, man jo aldri vite, men mest sannsynlig er det helt fint når dere har sett hjertet allerede :) Mange som ikke føler på noe særlig symptomer på det tidspunktet du er i graviditeten, så trenger ikke være tegn på at noe er galt. Prøv å pust med magen og tenk positivt og bestill time så fort du er ferdig i karantene.

Anonymkode: 6ac5a...4a3

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Hei. Jeg vet ikke helt hva jeg er ute etter her - kanskje bare noen trøstende ord eller erfaringer?

Jeg ble gravid i sommer, men dessverre så mistet jeg cirka rundt uke 6-7.

Jeg ble gravid igjen nå i september. Vi bestilte en TUL bare for vår egen del, og fikk se et friskt og levende foster da jeg var cirka 8 uker på vei.

Vi skulle med rett på en ny TUL i morgen - nå er jeg 12+4. Men pga. at jeg har vært nærkontakt med noen som er smittet av korona og derfor er i karantene, så har jeg avlyst timen. Det er selvsagt det eneste riktige med tanke på smittevern - men jeg kjenner meg sååå usikker på om alt fremdeles går bra. Jeg merker omtrent ingenting til graviditeten - ikke kvalm, ikke trøtt, ikke mer hormonell enn vanlig. Har hatt litt dårlig matlyst bare, men det er vanlig for meg i perioder.

Var hos lege for 2 uker siden og tok urinprøve, og tilbake igjen forrige uke for blodprøver. Har ikke fått tilbakemelding om noe unormalt - men ved en MA så kan vel kroppen fremdeles produere HCG i etterid?

Vi skulle egentlig fortelle nyheten til nærmeste familie og venner denne uka - men nå er jeg så usikker. Jeg kan jo ikke vite om det fremdeles går bra der inni?

Jeg var kjempe redd alle 12 ukene+mer. Jeg følte på meg at noe var galt, hadde bare på følelsen at det som var i meg ikke levde. Gangen før det så hadde jeg en MA. Så hjertet banke i uke 6 (da slo det litt for sakte, og jordmora sa indirekte at det mest sannsynlig ikke går bra) , så hadde det sluttet noen dager etterpå. Det så vi på ul i uke 8. Så kom det ut av seg selv i uke 10. 

Positive i dette..: denne gangen hvor jeg kjente på en enorm redsel, var lei meg fordi jeg bare VISSTE at det var gått rett vest. Var klar for å se dødt foster på ultralyd i uke 12, det var liksom null håp… for jeg bare visste at det ikke gikk veien nå heller. Symptomene kom og gikk. En dag kunne jeg mose puppene uten å få vond, det kunne vare i 2-3 dager før de ble ømme igjen. Samme med trøtthet og kvalme.
Vel, her sitter jeg 33+1 uker på vei med en sprellende gutt  i magen😊 
Når du har kommet deg såpass mange uker inn, og du ikke har blødd-så er det veldig trygt. 

Anonymkode: 47cc4...f4c

• Liker 1
Skrevet

Tusen takk for svar, begge to - det var godt for meg å lese 😊 Jeg må nok bare prøve å legge ifra meg uroen, og se fremover. Ting kan jo skje hele tiden, men prøver å tenke at når jeg har kommet så langt og allerede sett hjertet slå, så er det ikke så mye mer vi kan gjøre for å "forsikre" oss at alt er greit. Syns det er skummelt å skulle fortelle det til folk når man ikke vet, men sånn er det sikkert uansett hele veien...

Ts

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...