AnonymBruker Skrevet 20. desember 2021 #1 Skrevet 20. desember 2021 Hva er den neste steg? Kan jeg som mor overta pappapermisjonen? Babyen er 8 mnder. Han slo opp igår og jeg vet ikke hva jeg må gjøre.. Anonymkode: be80f...d73
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2021 #2 Skrevet 20. desember 2021 Vi eier bolig sammen og har bare 1 barn. Jeg har dårlig råd/deltid stilling pga korona. TS Anonymkode: be80f...d73
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2021 #3 Skrevet 20. desember 2021 Så lenge dere har delt omsorg for barnet kan du ikke uten videre overta fars permisjon, nei. Det må endres til at det er du som har den daglige omsorgen, og så må du søke om å overta hans permisjon. Anonymkode: 3cc73...e67
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2021 #4 Skrevet 20. desember 2021 6 hours ago, AnonymBruker said: Så lenge dere har delt omsorg for barnet kan du ikke uten videre overta fars permisjon, nei. Det må endres til at det er du som har den daglige omsorgen, og så må du søke om å overta hans permisjon. Anonymkode: 3cc73...e67 Mor er vel automatisk alene om omsorgen for en 8 mnd gammel baby. Omsorg er ikke det samme som foreldreansvar. TS du kan søke på NAV om å ta over permisjonen hvis du vil det. Om dere ikke bor sammen så vil du kunne gjøre det (men han må nok melde flytting først vil jeg tro? Spør NAV) Dere må vel også prate med FVK om veien videre, om feks samvær med baby. Husk at far ikke trenger ha noe rett på feks å ha barnet på overnatting/vanlig samvær når det er så lite, men feks på dagtid, hjemme hos dere eller noe. Anonymkode: 57460...def 2
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2021 #5 Skrevet 20. desember 2021 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Mor er vel automatisk alene om omsorgen for en 8 mnd gammel baby. Omsorg er ikke det samme som foreldreansvar. TS du kan søke på NAV om å ta over permisjonen hvis du vil det. Om dere ikke bor sammen så vil du kunne gjøre det (men han må nok melde flytting først vil jeg tro? Spør NAV) Dere må vel også prate med FVK om veien videre, om feks samvær med baby. Husk at far ikke trenger ha noe rett på feks å ha barnet på overnatting/vanlig samvær når det er så lite, men feks på dagtid, hjemme hos dere eller noe. Anonymkode: 57460...def Det er den personen barnet bor hos som har den daglige omsorgen. Så lenge de bor sammen og er registrert på samme adresse har de begge omsorg for barnet. Anonymkode: 3cc73...e67 1
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2021 #6 Skrevet 20. desember 2021 2 hours ago, AnonymBruker said: Det er den personen barnet bor hos som har den daglige omsorgen. Så lenge de bor sammen og er registrert på samme adresse har de begge omsorg for barnet. Anonymkode: 3cc73...e67 Derfor jeg antok han måtte melde flytting først. Om de har slått opp så må vel en av dem flytte ut og melde flytting.. hva er planen hans TS? Så dårlig gjort å slå opp når man har baby Anonymkode: 57460...def 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå