Gå til innhold

Vi klager på koronatiltak og at livet er vanskelig...

Frøken888

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Alt er relativt. De er ikke heldige de som begår selvmord på grunn av coronarelaterte psykiske problemer.

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som har satt seg inn i hvordan forholdene er blant majoriteten av mennesker i Nord-Korea skjønner at vi aller lever i den ultimate lykke og luxus i forhold. De blir behandlet verre enn dyr. Fatter ikke at ikke diktaturet er veltet og at de har fått lov til å holde på sånn i så mange år.  Hvorfor gjør ikke verdensamfunnet noe???

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Peonjenta skrev (6 minutter siden):

De som har satt seg inn i hvordan forholdene er blant majoriteten av mennesker i Nord-Korea skjønner at vi aller lever i den ultimate lykke og luxus i forhold. De blir behandlet verre enn dyr. Fatter ikke at ikke diktaturet er veltet og at de har fått lov til å holde på sånn i så mange år.  Hvorfor gjør ikke verdensamfunnet noe???

Enig. Vi lever i ett smittevernsdiktatur, verdenssamfunnet må se å gjøre noe.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tussa84 skrev (16 minutter siden):

Tenke før man poster...

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En lege skrev det så godt. Ingen skal dø av korona og ingen skal ha glede av og leve. 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tussa84 skrev (24 minutter siden):

Til realitetsorientering så lever du i et land der det strengeste tiltak er forbud, påbud og anbefalinger. Der værste straff er i sjeldene tilfeller bot som også våre ledere må forholde seg til. 

Det er på ingen måte sammenligbart med et diktatur og hvis du virkelig mener alle disse syke tingene du poster så foreslår jeg 1 - sett deg på skolebenken igjen. 2- flytt ut av Norge.

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lilliii skrev (3 minutter siden):

Til realitetsorientering så lever du i et land der det strengeste tiltak er forbud, påbud og anbefalinger. Der værste straff er i sjeldene tilfeller bot som også våre ledere må forholde seg til. 

Det er på ingen måte sammenligbart med et diktatur og hvis du virkelig mener alle disse syke tingene du poster så foreslår jeg 1 - sett deg på skolebenken igjen. 2- flytt ut av Norge.

Bare vent til det blir implementert i EU lovverket, da må Norge gjøre det og ;) ESA følger med.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tussa84 skrev (5 minutter siden):

Mener du vi lever i et smitteverndemokrati?

"Dersom et diktatorisk styre fører til nesten total frihetsopphevelse, slik at borgerne ikke engang kan tro og mene hva de vil, taler man om et totalitært diktatur, som i Hitlers Tyskland og Sovjetunionen under Stalin." 

ettersom du kan sitte å spy ut alt slags ræl på nette uten konsekvenser taler vel alt i motsatt retning av et diktatur 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lilliii skrev (4 minutter siden):

Jeg skjønner ikke hvordan det er et smitteverndemokrati når regjeringen må danse etter FHI sin pipe. I hvertfall ikke når FHI ikke skjønner selv hvordan de kommer fram til slike forferdelige skrekkscenarier og ingen andre har en dritt de skulle sagt.

https://www.drm24.no/corona/fhi-innrommer-feil-om-omikron-skrekkscenario/121986

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tussa84 skrev (3 timer siden):

Alt er relativt. De er ikke heldige de som begår selvmord på grunn av coronarelaterte psykiske problemer.

Nå er det jo mange færre som har begått selvmord under koronapandemien da…

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er helt unødvendig å bagatellisere konsekvensene pandemien har for enkelte: ensomhet, angst, depresjon, og i noen tilfeller alvorlig psykisk sykdom med fatalt utfall. La oss være medmennesker, og ikke bruke Whataboutism om enkeltes skjebne. 

å si til en person som sliter psykisk at de må ta seg sammen og være takknemlig er det kun lite begavede mennesker som gjør. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klager så absolutt ikke. 😅 Null stress for min del med avstand og munnbind, verste jeg vet er å ha fremmede trykket oppi trynet. 🙈

Elsker også alenetid, rolige kvelder og kos med familien. 
Jeg er veldig glad i alenetid, og nå blir det ikke noe «press og mas» med å være med på mye forskjellig. Sier jo selvfølgelig nei uansett til ting jeg ikke gidder, men nå skjer det ingenting og det er deilig. 😂

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som irriterer meg er når «alle» skal ha det til at folk sliter så vanvittig mer psykisk, og at flere tar selvmord under pandemien, når fakta er at det er motsatt! 
Man kan jo heller begynne å lure på hva som er feil i samfunnet til vanlig når så mange begår selvmord, og dette har snudd under pandemien.

Endret av charlotte0
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...