Gå til innhold

Hvor tidlig merket du symptomer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi planlegger å gifte oss til sommeren og klarer nesten ikke vente med å begynne prøvingen. Vi tenker kanskje ta ut spiralen litt før bryllupet da vi er innstilt på at det ikke trenger klaffe med en gang.  Jeg er redd for om man skulle være mye kvalm/sliten hvis vi skulle klare å bli gravide rett før, men etter hva jeg har undersøkt så merker man ikke noe før minst 4-5 uker på vei. Hva er deres erfaring? 

Anonymkode: 3014d...7cd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg merket det dagen etter jeg skulle hatt mensen 😀2 uker etter eggløsning. Kvalm og uggen😁

Skrevet

Merket det i uke 6. Litt kvalm 2-3 dager, ellers endel mer trøtt enn vanlig. Ikke noe symptom før det....

Anonymkode: bc3d3...a86

Skrevet

Merket det med engang. Men jeg engasjerer meg mye for kropp og graviditet. Fikk mer utflod som var en spesiell konsistens, større bryster og mer kviser. Merket også på kroppen at noe var på gang. Visste før positiv test at jeg var gravid. Er 34 uker på vei nå :) 

Anonymkode: 41c64...3e5

Skrevet

Jeg merket det da mensen uteble, men det skyldtes nok en kombinasjon av at jeg visste jeg var gravid og kjente godt etter og at jeg faktisk hadde litt tegn. Jeg var småuggen, men hadde ikke noe problem med å fungere i hverdagen. I uke 6 ble jeg derimot svært kvalm, og begynte å kaste opp alt jeg spiste. Da hadde det vært ordentlig kjipt å ha bryllup. De fleste jeg kjenner har ikke blitt så dårlig. Det er flere av vennene mine som var gravide i første trimester da de giftet seg. Jeg husket noen stresset litt med å ikke bli gravide sånn at de var langt på vei på datoen for bryllupet fordi de tenkte på at kjolen ikke ville passe. Men de har åpenbart vært i bedre form enn meg i første trimester. Jeg visste ikke at de var gravide da jeg var i gjest i disse bryllupene, men brudene så både glade, fornøyde og energiske ut i hvert fall, og ingen av dem har sagt noe på det i etterkant :) 

Anonymkode: 471c5...432

Skrevet

Jeg merket ingenting selv (annet enn at mensen ikke kom) før magen begynte å komme og jeg knapt rakk å komme hjem med nye bukser før de ikke passet lengre. De rundt meg, derimot..! Jeg var voldsomt hissig i starten, men opplevde selv at jeg ikke fantes sur eller sinna i det hele tatt. I hodet mitt var jeg verdens hyggeligste og snilleste. Samboer er IKKE enig. 🙈

Anonymkode: 8c062...c0d

• Liker 2
Skrevet

Tror det er veldig individuelt når man eventuelt merker noe. Noen blir jo ikke dårlige.

Jeg er en av dem som har vært mye plaget med oppkast og kvalme. Det begynte da jeg var 6+5, altså i slutten av uke 6. Jeg ble så og si sengeliggende i to mnd når dette slo ut. Før det var jeg litt småkvalm, metallsmak i munn, trøtt - men velfungerende. Jeg ble gravid på første forsøk, så man vet jo aldri hvor lang tid det vil ta. 💕 I forhold til alkohol og bryllup ville jeg nok kanskje ha ventet til bryllupet var ferdig - for å kunne ta en skål, men man må gjøre hva man føler for🥰 Det var viktigere for oss å få barn nå enn å vente til bryllup, så vi valgte det sånn. Kommer til å vente med nr 2 til bryllupet er gjennomført - synes det blir hyggelig å starte prøvingen når vi er gift 💕Selv om det betyr litt aldersforskjell mellom barna. Blir cirka 3-4år mellom dem om alt klaffer - noen synes jo det er litt lenge, men jeg tenker det blir fint 💕

Skrevet

Fikk større bryster med en gang, før forventet mens. Og er veldig trøtt og sliten, kjenner antydning til kvalme. Er gravid i uke 6

Anonymkode: 2edc3...ea5

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Vi planlegger å gifte oss til sommeren og klarer nesten ikke vente med å begynne prøvingen. Vi tenker kanskje ta ut spiralen litt før bryllupet da vi er innstilt på at det ikke trenger klaffe med en gang.  Jeg er redd for om man skulle være mye kvalm/sliten hvis vi skulle klare å bli gravide rett før, men etter hva jeg har undersøkt så merker man ikke noe før minst 4-5 uker på vei. Hva er deres erfaring? 

Anonymkode: 3014d...7cd

Skikkelig kvalm fra 5+2, altså ca en uke etter forventet mens… og det bygget seg opp en 2-3 dager, så kvalmen kom smygende før uke 5. Skikkelig kvalm til uke 14. Men den første uka etter forventet mens pleier man iaf å klare ting😊 Bommer du med en mnd og er i uke 7-8 derimot, er det fort farvel til bryllupsmiddagen muligens. Men det er jo også veldig individuelt. Noen merker jo aldri noe i det hele tatt til graviditet😊

Anonymkode: 4e784...404

Skrevet (endret)

Jeg hadde implantasjonssymptomer/kvalme uken før forventet mens. Deretter fikk jeg mer og mer symptomer fra uke 4 og utover.. Så i mitt tilfelle fikk jeg symptomer umiddelbart. Jeg var nok veldig obs på symptomene tidlig ettersom vi fikk hjelp fra fertilitetsklinikk, men jeg ble 50% sykemeldt fra uke 7 pga voldsom kvalme, trøtthet og svimmelhet. Nå er jeg i uke 12 og sliter enda med de samme tingene, så er fortsatt sykemeldt. 

Endret av yeti92
Skrevet

Ble kvalm i uke 5+2 som første symptom. Uke 5+4 begynte jeg å kaste opp og spydde fra da 10-15 ganger om dagen! Man vet aldri hvordan svangerskapet blir, så vet ikke om jeg hadde tatt sjansen på å prøve før et bryllup (sålenge det ikke skulle være lite uten noen fest) :P 

Anonymkode: 7fb90...510

Skrevet

Jeg ble aldri noe særlig dårlig, men var ekstremt trøtt helt i starten. Vil også bare legge til (siden du skriver «minst 4-5 uker på vei»): Når man er 4 uker på vei er det nøyaktig 2 uker siden eggløsning, og du har mest sannsynlig akkurat funnet ut av graviditeten. Altså er man faktisk ikke gravid de 2 første ukene, men de inngår likevel i graviditetsukene.

Anonymkode: 84caa...757

Skrevet

Jeg ble ekstremt trøtt allerede før positiv test.

Anonymkode: 06314...3dd

Skrevet

Å merke småsymptomer er nå én ting, du lurer sikkert på når man kan forvente å bli så dårlig at det vil bli et problem for bryllupet? Den voldsomme kvalmen er det vanlig å få rundt uke 5-6, men husk da på at en graviditet regnes fra første dag i siste mens, så man er allerede ca.to uker på vei ved unnfangelsen. Det vil altså si at man kan få den skikkelige kvalmen 3-4 uker etter at man ble gravid.

Anonymkode: 27033...408

Skrevet

Første symptomet var uteblitt mensen og ømme bryst. Fikk ekstrem ulvehunger første gang i uke 6 eller 7, som kom og gikk. Med dette kom også forstoppelse og oppblåsthet. Er nå 13 uker på vei og er fortsatt grei i formen. Ikke kastet opp, ikke vært særlig kvalm. Gynekologen mente at om jeg ikke var blitt kvalm innen ultralyden vi var på 8+4, var det sannsynlig at jeg ville slippe unna. Har flere ganger ikke følt meg gravid forutenom ømheten i brystene som har vedvart, men samtidig ikke følt meg helt 100% heller. 

Det kan være du er heldig og slipper unna svangerskapskvalme, men ville ikke hamlet på det i forbindelse med bryllup. Fryktelig kjedelig å tape masse penger på depositum for lokale, mat, fotograf osv. For ikke å snakke om tilreisende gjester som kanskje ikke får refundert flybillettene og hotellovernattinger 

Skrevet

Ømme bryster nesten med en gang, og så kom kvalmen i uke 6.

Anonymkode: 519ed...13e

Skrevet

På første merka jeg det rimelig tidlig, ømme pepper i 4 dager da jeg fikk 1-2 uker på gtest. Jeg var prøver i 2.5 år da det plutselig skjedde. 

På neste, ny mann, prøver i 3 mnd og testet etter mensen ikke hadde kommet. Trodde vekten hadde økt fordi jeg spiste mer, så hadde jo symptomer da og. 

Anonymkode: 9ac9e...82d

Skrevet

Er i uke 4 nå, og må si jeg ikke har merket så mye forskjell enda. Er fryktelig trøtt og blir sliten av den minste ting, men lite kvalme! Vet jo ikke om jeg våkner superkvalm i morgen, og er glad jeg ikke har et bryllup rett rundt hjørnet! Men tror nok fint dere kan slutte på prevensjon i forkant av bryllupet 😊

Anonymkode: 7ed50...fb4

Skrevet

Kvalme og trøtthet traff meg som en vegg i uke 6. ble helt satt ut og sykemeldt. jeg visste ikke at jeg var gravid og tok en test pga kvalmen. 

Viser seg nå at jeg er gravid med tvillinger. Da er det visst ofte sånn at man er dårligere enn hvis man bare har en. 

Anonymkode: 2ea63...6bc

Skrevet

Ikke hatt symptomer i noen av mine svangerskap. Så det går an det også.

Anonymkode: 6b944...055

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...