Gå til innhold

Hvor gammel var barnet/barna når de kunne stå opp selv?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor gammel var barnet ditt når de kunne stå opp alene å du som forelder kunne ligge litt utpå? 

Anonymkode: 689d7...58f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ennå 6 og en på 4. De kan nå stå opp selv, finne seg yoghurt og slå på TV/iPad slik at vi kan slumre litt ekstra. Dette har de gjort en stund. 

Anonymkode: 07d82...0c6

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Har ennå 6 og en på 4. De kan nå stå opp selv, finne seg yoghurt og slå på TV/iPad slik at vi kan slumre litt ekstra. Dette har de gjort en stund. 

Hvor lenge kan du som forelder ligge før du står opp? 

Skrevet

Fra 3-4 år Vi sov med soveromsdøren åpen så vi kunne alltid høre de på soverommene, kjøkkenet, stua. Yngste pleide å stå opp og lage brødskive selv når hun var 3 år, da gadd hun ikke lenger vente på at vi sto opp.  Vi kunne ligge i senga til 9-11, hadde like god kontroll fra senga som fra stua hvis de var på kjøkkenet og laget frokost. Ellers lekte de gjerne i stua med stoler, puter og bamser eller så litt på tv/ipad.     

Anonymkode: 72aa8...0e8

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Hvor lenge kan du som forelder ligge før du står opp? 

Tja, halvtime til en time kanskje. 

• Liker 1
Skrevet

Fra ca 4, lenge hen har ipad og tv går det fint i hvert fall 1 time

Anonymkode: 52c42...984

Skrevet

Han var 5 år da han begynte å stå opp selv, lage seg frokost og se litt på tv. Vi kunne fint ligget en god stund uten problemer, annet enn at han da fikk for mye tv-tid.

Anonymkode: 20c8d...840

• Liker 1
Skrevet
5 hours ago, AnonymBruker said:

Samme med mine to. De står opp og spiser frokostblanding, lager det selv. 

Jeg har alarm på kl 9, står opp 9-10. 

Anonymkode: d1b5c...a82

Skrevet

Fra 4 med eldste, fra 3 med yngste, da passet eldste litt på. Vi laget skåler med mat til de kvelden før, så så de på tv i stua i mens vi sov/slumret en time. 

Anonymkode: 358d3...16b

Skrevet

Våre begynte å stå opp selv da storebror var 3,5 og lillesøster var 1,5. Men lillesøster har alltid vært veldig glad i å sove, så som regel sto storebror opp alene i 7-tiden, lillesøster våknet i 8-8.30-tiden og gikk til ham i stua, og så pleide de å komme inn til oss for litt kos i 9-tiden, før vi sto opp sammen rundt 9.30. Barna har alltid vært veldig rolige og «fornuftige», og soverommet vårt er vegg i vegg med stua, så jeg følte det var helt trygt.

Nå er de 7 og 9, og fortsatt er det storebror som står opp først. Men nå er han også blitt glad i å sove litt lenger, så han står opp rundt 8, lillesøster rundt 9, og jeg og mannen står fortsatt opp rundt 9-9.30.

Anonymkode: fa0a3...e98

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Hvor gammel var barnet ditt når de kunne stå opp alene å du som forelder kunne ligge litt utpå? 

han er snart 9, og stått opp alene siden han var 7

Anonymkode: 251cf...7ea

Skrevet

Jeg får dårlig samvittighet når min på 4,5 står opp å jeg ligget utpå. Er alenemor. Han spiser yoghurt og ser på ipad. Jeg er kronisk syk så det er veldig tungt noen ganger. I går lå jeg til kl 11. Gutten hadde det altså helt fint...Han sto opp kl 8. Men jeg føler meg som en dårlig mor når han står opp alene selv om han er selvstendig og flink...

Skrevet

6 år.

Anonymkode: 92547...8f8

Skrevet

Lenge før han fikk lov, men her i huset str vi opp med barna nr de står opp, uaktuelt at de skal sitte alene i flere timer 

Anonymkode: f10eb...6b5

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Lenge før han fikk lov, men her i huset str vi opp med barna nr de står opp, uaktuelt at de skal sitte alene i flere timer 

Anonymkode: f10eb...6b5

Samme her. Våre er 6 og 2 og våkner begge kl. 6.00 alle dager. Klart vi gjerne skulle sovet lengre i ferien, men vi løser det ved at en av oss sover til kl. 8 en dag og den andre neste dag. Det er koselig å spise frokost sammen og de er alltid blide og opplagte på morgenen. Vi fyrer opp i peisen og koser oss.

Anonymkode: 171c2...ac0

• Liker 1
Skrevet

Ønsker ikke at barna skal sitte alene unødig foran iPad / tv fordi jeg vil sove.. da får jeg heller legge meg tidligere. Står opp med 5 åringen. Synes de rolige morgenstundene sammen er veldig fine :) Tror det er veldig individuelt hva folk tenker om det, men dersom det var en grunn til at jeg ikke kunne stått opp ville jeg sagt rundt 6-7 årsalderen. 

Anonymkode: 285a4...db5

Skrevet

Her får våre se 30 min på iPad i sengen med oss før vi står opp sammen. Yngste er 4, eldste 7.

Anonymkode: f53a2...63e

Skrevet

Hun var 7 da hun begynte å stå opp selv. Skrudde på TVen og satt for seg selv i. 1-2 timer. (Oppe ca 07:30, vi sto opp kl 09) 

Anonymkode: de82e...39d

Skrevet

Mine var 3-4. de lagde seg litt frokost og fant frem leker og lekte i stua.  Vi sto opp til stua fullt av kosedyr og ungene i full rollespillek. Noen ganger satt de på film på tv. Soverommet vårt er vegg i vegg med stua så vi hørte alt, de kom inn om det var noe. Ingen forskjell fra om vi var på stua og de på rommene sine

Husker selv jeg sto opp tidlig da jeg var liten for å tegnefilm på Sky. Koste meg alene.

Anonymkode: 72aa8...0e8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...