Gå til innhold

Noen som feirer jul hver for seg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi er ett par i 50 årene. Ingen felles barn. Begge har barn og barnebarn. Etter mye styr i 10 år om hvor vi skal feire jul. Har prøvd annenhvert år hos mine og hans. Men styr blir det bestandig. Jeg kom med ett forslag om at jeg feirer med mine og han med sine. Vil ha en rolig advent og jul. Han mener at vi kan ikke det. Noen som gjør det?

Anonymkode: cf9d2...354

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kommer helt an på hva slags styr og hva som skaper utfordringene. Avstand, antall mennesker, hvordan folk oppfører seg, maten for å nevne noe. Hadde jeg annethvert år måtte reise langt, feire med noen som ikke bryr seg om meg OG de hadde servert pinnekjøtt hadde jeg ikke engang vurdert å dra……  Alle har en grense på hvor langt de strekker seg, og en bør tenke på hva som gjør at man strekker seg.    Full forståelse for ønsket om å feire med egne barn/barnebarn.  

Anonymkode: 591a7...fa7

Skrevet

Jeg og min partner gjør det, vi er i slutten av 40-årene/begynnelsen av 50-årene, men vi har verken barn eller barnebarn - det gjør jo det hele mye enklere. Hvorfor mener han at dere ikke kan feire hver for dere?

Skrevet

Jeg og samboer har aldri feiret jul sammen og det har aldri vært noe problem. Han feirer med sin familie og jeg hos min. Vi har ikke felles barn, noe som gjør dette lett. 

Skrevet

Vi feirer hver for oss. Endrer seg nok når vi får barn

Skrevet

Ja vi feirer jul hver for oss, vi har begge barn men ingen sammen

Anonymkode: 32649...6a2

Skrevet

Nei, kunne jeg ikke tenke meg. Vi er en enhet og en familie selv om vi ikke har barn og det er først og fremst min samboer jeg vil feire jul med. 

Anonymkode: 2e859...4d0

• Liker 2
Skrevet

Moren og stefaren min feirer hver for seg på julaften. Moren min er hos oss sammen med barn og barnebarn og han er hos sine barn og barnebarn. Null stress. Det er bare en dag og de er sammen resten av julen.

Anonymkode: 8524a...9b8

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Vi er ett par i 50 årene. Ingen felles barn. Begge har barn og barnebarn. Etter mye styr i 10 år om hvor vi skal feire jul. Har prøvd annenhvert år hos mine og hans. Men styr blir det bestandig. Jeg kom med ett forslag om at jeg feirer med mine og han med sine. Vil ha en rolig advent og jul. Han mener at vi kan ikke det. Noen som gjør det?

Hva med å feire en jul bare dere to helt alene? Bare engang? Eller invitere alle til dere?

Anonymkode: 9afb6...d65

• Liker 1
Skrevet

Nei, vi feirer sammen. Vi er i starten av 40 årene, og vi har våre foreldre i live. Men mine svigerforeldre veksler på å ha jul hos seg, komme til oss eller dra til min svoger. Min familie består foruten min samboer og  meg, min datter og min far. Og så er det hovedsakelig min samboer og min far som lager julematen når vi feirer hos oss eller hos han. Vi har ingen felles barn. 

Anonymkode: 548d2...d56

Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Hvorfor mener han dere ikke 'kan' det?  

Anonymkode: 04d32...dd3

Skrevet

Vi feiret jul hver for oss i 10 år før vi begynte å feire sammen.

Skrevet

Vi har et vennepar i 60-årene om gjør det, og har vel gjort det i alle årene de har vært et par. Og de har vel holdt sammen i nærmere 30 år. 

De trives veldig godt med det ❤️

Anonymkode: 42e4a...a8d

Skrevet

Hva med å feire sammen med familiene deres annenhvert år? 

Anonymkode: 76003...abf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...