Gimegdittsynspunkt Skrevet 20. desember 2021 #1 Skrevet 20. desember 2021 Hei. Jeg er en mann som trenger litt flere synspunkter fra noen kloke hoder. Har vært i et forhold i snart 4 år med en flott kvinne og hennes 2 barn fra tidligere forhold. Vi har 1 barn sammen på snart 2 år. Først og fremst må jeg si at vi har det veldig bra sammen og dette er ikke et problem sådan, lurer mer på hva dere tenker om dette. Dama har et godt forhold til eksen/barnefar, noe som jeg synes er veldig bra. Funker veldig bra for barna og har aldri vært noe dårlig stemning mellom oss. Men, som i veldig mange tråder her på forumet er det et men. Jeg synes kanskje det er litt rart hvor nære de er. De snakker sammen hver dag per telefon og melding. Han kommer til oss for å klippe seg(gratis forøvrig), og svigermor inviterer han til middag i julen. Jeg føler meg på ingen måte sjalu, jeg er trygg på henne og stoler på henne. Hun har fra tidligere forhold(med barnefar) opplevd akkurat det samme, da han hadde et barn fra tidligere forhold og hun synes ingenting er rart med det. Jeg synes bare det er litt merkelig. Når det er sagt så synes jeg det er supert at ting kan være så lettvindt i forhold til barn osv. Jeg har ingen erfaring fra tidligere forhold som involverer barn så trenger bare litt flere synspunkter på hva dere synes er "normalt". Hver gang jeg prøver å ta det opp så blir det bare en diskusjon der hun ender opp med å bli irritert. På forhånd takk for svar
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2021 #2 Skrevet 20. desember 2021 Dette er ikke unormalt faktisk. Men normalt pleier det avta litt når det er ny samboer og nye barn i bildet. Tenk at det er fint for barna, alle barna, at de lærer at voksne kan være gode venner også når det ikke fungerer å være kjærester. Antar at hennes eks fortsatt er singel? Om han får ny dame vil nok dette endre seg på sikt. Anonymkode: 43cac...0fe 2
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2021 #3 Skrevet 20. desember 2021 Gimegdittsynspunkt skrev (43 minutter siden): Jeg har ingen erfaring fra tidligere forhold som involverer barn så trenger bare litt flere synspunkter på hva dere synes er "normalt". Normalt eller ikke, funker det fint for alle, er dette helt normalt. Selv omgås jeg en eks og hans nye partner ofte, vi må ikke, men vi trives med hverandre. Spesielt den nye partneren og jeg har et godt forhold og er sammen både på jobb og privat. Vi er begge kvinner. Og vi har begge barn med samme mann. Har også en annen eks uten barn i bildet, vi treffes for å utøve en hobby sammen. Mannen min har ingen problemer med dette. Eksen hans er ikke aktuell i vårt liv, mannen min har et svært dårlig forhold til henne. Men hadde hun vært en super dame, kunne jeg fint møtt henne overalt også. Prøv å vær glad for dette, for et forhold som går totalt andre veien er bare slitsomt. Skjønner du stiller spørsmål av og til, men slå deg til ro med at det er helt i orden. Anonymkode: 26efc...ead
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2021 #4 Skrevet 20. desember 2021 Oi dette hadde ikke jeg klart, tror jeg hadde gjort det slutt lenge før du fikk barn med henne, min psyke hadde blitt dårlig Anonymkode: 5dba2...f4a 1
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2021 #5 Skrevet 20. desember 2021 Tenker at jeg kanskje hadde syntes det var en smule rart at de snakket sammen hver eneste dag. Men kan jo hende de bare snakker/avtaler om barna deres? Uansett hadde jeg bare vært så utrolig sjeleglad for at de faktisk var venner og ikke fiender, for det er utrolig slitsomt å leve oppi. Du er heldig! Anonymkode: 39277...09d 1
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2021 #6 Skrevet 20. desember 2021 Normalt er jo et definisjonsspørsmål. Det er nok ikke flertallet som har det slik, men det er ikke noe i veien for det om det funker. Vi har noe lignende. Barn på hver vår kant, feirer jul og en del andre merkedager med eks og felles barn i stedet for med ny partner og hverandres barn. Har nok også stort sett daglig kontakt med ekser, noe som trolig vil avta ettersom barna blir større (alle er i barneskolealder nå). Det funker for alle, funker veldig godt for barna - så ingen grunn til å forandre på noe da. Anonymkode: a00c7...535
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2021 #7 Skrevet 20. desember 2021 Jeg har en kjæreste som har barn fra før, og irriterer meg grønn over daglige telefonsamtaler, kan aldri se på mobilen uten at det er varsel om melding fra eksen, eller at hun plutselig står på døren. Det spiser opp omtrent all vår alenetid. Jeg har også forsøkt å ta det opp. Hver eneste gang fører det til irritasjon. Anonymkode: ae99a...099
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2021 #8 Skrevet 20. desember 2021 Noen fungerer bedre som venner enn kjærester, og det virker som om de er slike. Superfint å ha det slik, men; man skal ta hensyn til ny partner. Er rett og slett ugreit at hun blir irritert av at du tar det opp. Det gjør at ny partner kan bli usikker . Og skulle hun måtte velge burde hun uten å blunke ofret vennskapet om du føler det bedre.. Anonymkode: f6faf...9f7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå