Gå til innhold

Jeg tørr ikke ringe til krisesenteret

Anbefalte innlegg

Skrevet

… mtp Barneværn. Jeg leser om mødre som blir fratatt barna når de er sterke som tør å få hjelp.. 

Anonymkode: 669ba...ada

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er bare tull, og man må slutte og frykte bv så mye, de er der for og hjelpe først og fremst, men de tar ikke barn uten grunn

Anonymkode: 39d37...67a

• Liker 20
Skrevet

Det stemmer ikke. Krisesenteret hjelper både deg og barnet/barna dine med å komme seg vekk fra voldelige hjem. Barna dine har det bedre når du er trygg!

Anonymkode: a0c5f...483

• Liker 24
Skrevet

Det at du selv tar kontakt for å få hjelp,  viser jo at du tar tak i problemet og er en god mor. Mye verre om andre melder i fra og det kommer frem at du ikke har beskyttet barna dine. 

Anonymkode: fca87...f20

• Liker 21
Skrevet

Å ta ansvar, beskytte barna og å vise at du setter dine barn først, og evner å sette dine behov til siden = trygg for barnevernet. 

Om du derimot reiser på krisesenteret, og så reiser hjem igjen til voldelig mann/kone - så bør du ønske at barnevernet kan hjelpe dine barn til å få en annen hverdag enn det du klarer å gi dem.

Anonymkode: 78ea8...2b8

• Liker 15
Skrevet

Barnevernet (ja, det heter ikke barneværn) er ikke farlige.

• Liker 8
Skrevet

Du synes det er bedre at barna bor i et dårlig hjem, enn at du tar kontakt med krisesenter og kommer deg vekk? Da setter du ikke barna først hvertfall. Og dessuten er det større sjanse at barnevernet blir involvert hvis du blir i et dårlig forhold og utsetter barna for dette, enn om at du viser deg som en ressurssterk mor som tar grep når det trengs.

• Liker 7
Skrevet

Det beste valget du kan ta for barna dine er å søke hjelp, det er hvis du blir uten å be om hjelp du er i trøbbel.. 

• Liker 2
Skrevet

Det går veldig fint å dra til krisesenteret. Der er det trygt og godt å være. Der kan du få den beskyttelsen du sikkert trenger. Barnevernet er ikke ute etter å ta barn, men de er ute etter å hjelpe foreldre/familier. De aller fleste saker med barnevernet går veldig fint. Når man stadig hører de verste skremselshistoriene tenker man jo på "hva kan skje med meg og mine?" 

Mest sannsynlig så settes det i gang en undersøkelsessak, men det er virkelig ingenting å være bekymret for om du har ditt på det rene. De er ute etter å hjelpe. De tar ikke barn fra foreldre som ber om hjelp. 

Anonymkode: 44361...a7d

• Liker 4
Skrevet

Skjønner at du er redd, men når du tenker krisesenter, så er nok situasjonen for deg og barna dine såpass alvorlig at du har behov for å komme deg bort. Det viktigste nå er at du og barna er trygge, så kan du forholde deg til en eventuell melding til barnevernet senere.

Det skal mye til før barnevernet tar barna.

Og, som andre sier, det er veldig mye bedre at du selv tar ansvar og sørger for at barna er trygge, enn at andre melder ifra. Du er en god mor som skjermer barna dine!  Ring krisesenteret i dag! ♥️

Anonymkode: 9755c...aad

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

… mtp Barneværn. Jeg leser om mødre som blir fratatt barna når de er sterke som tør å få hjelp.. 

Når du tar iniativ og kontakter de selv viser du ansvar ovenfor barnet/barna dine. Du setter de først. Krisesenteret vil hjelpe deg videre og det vil nok barnevernet gjøre og. Kom deg vekk og start på nytt. Gjør det før jul. Er det så gale som jeg tror er nok julen verst. Skjerm barna og skap dere ett nytt og trygt liv. Skulle ønske min mor gjorde det når jeg var liten. 

Anonymkode: 6b65f...65a

• Liker 2
Skrevet

Hvis barnets problemer blir fanget opp er det dere foreldre som et par de tar barnet ifra ettersom dere begge er ansvarlige for situasjonen. Den som utøver vold OG den som lar det skje.  Drar du nå så er det du og barnet som reddes fra han. 

Anonymkode: 89328...248

• Liker 3
Skrevet

Hadde nok vært reddere for barnevernet om jeg ikke hadde ringt.

Anonymkode: 03350...04a

• Liker 8
Skrevet

Det trenger du ikke være redd for.

Det at du viser vilje til å forlate en farlig situasjon for ungene og deg selv sier mye positivt om omsorgsevne. 

Skrevet

Hvis du tar ansvar for dine barn og hindrer de i å bli utsatt for vold eller være vitne til vold så vil ikke barnevernet ta barna.

Hvis du ikke forhindrer at barna opplever vold eller er vitne til vold er du også skadelig for barna og du bør være glad for at barnevernet tar grep. 

Barn som er vitne til eller utsatt for vold i oppveksten blir oftest voldelig / kriminell eller psykisk syke selv. En evigvarende misære…

Anonymkode: 2d311...0ae

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Hvor leser du det? Det stemmer ihvertfall ikke! Mest sannsynlig vil barnevernet bare hjelpe deg i forhold til far, de kan evt bistå deg med å få full foreldreansvar.

Ring krisesenteret vær så snill! ❤️ Så du og ungene kan være trygge!

• Liker 2
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Hvor leser du dette? 

Det er de som barnevernet har overtatt omsorg for. Ingen vits i å lyve om det. For at de gjør det, så skal barna ha blitt utsatt for grov omsorgsvikt over tid. De må være preget av det på flere måter, og mest sannsynlig har barnehage og/eller skole reagert. Grov omssorgsvikt er at barn er mest overlatt til seg selv, og ligger langt etter i utvikling. De har ikke fått mat og næring, og vokst opp i ekstremt  uhygieniske forhold. Det er utøvd vold mot dem, foreldre som utøver vold mot hverandre uten å skåne barna, og rusmisbruk. Foreldre som er ute av stand til å se barnas behov.

Som du ser, så er det mye som skal til for at bv overtar omsorgen for barna. Har du blitt utsatt for vold, men klarer å ivareta barna dine ellers, så vil bv kun være til god hjelp for dere. Grunnen til at bv blir involvert, er at noen mødre tar barna med tilbake til voldelige partnere. Det er mange mødre med barn på krisesenter! 

Søk hjelp Ts, og ikke tro på alt du leser og hører. Ja, bv kan gjøre feil, men oftest gjør de en veldig god jobb, og har kompetente og bra ansatte. 

Ta vare på deg selv og barna dine! Lykke til. 

Endret av SoWhat?
  • Liker 3
Skrevet
SoWhat? skrev (4 minutter siden):

Hvor leser du dette? 

Det er de som barnevernet har overtatt omsorg for. Ingen vits i å lyve om det. For at de gjør det, så skal barna ha blitt utsatt for grov omsorgsvikt over tid. De må være preget av det på flere måter, og mest sannsynlig har barnehage og/eller skole reagert. Grov omssorgsvikt er at barn er mest overlatt til seg selv, og ligger langt etter i utvikling. De har ikke fått mat og næring, og vokst opp i ekstremt  uhygieniske forhold. Det er utøvd vold mot dem, foreldre som utøver vold mot hverandre uten å skåne barna, og rusmisbruk. Foreldre som er ute av stand til å se barnas behov.

Som du ser, så er det mye som skal til for at bv overtar omsorgen for barna. Har du blitt utsatt for vold, men klarer å ivareta barna dine ellers, så vil bv kun være til god hjelp for dere. Grunnen til at bv blir involvert, er at noen mødre tar barna med tilbake til voldelige partnere. Det er mange mødre med barn på krisesenter! 

Søk hjelp Ts, og ikke tro på alt du leser og hører. Ja, bv kan gjøre feil, men oftest gjør de en veldig god jobb, og har kompetente og bra ansatte. 

Ta vare på deg selv og barna dine! Lykke til. 

Du er visst bedre orientert nå enn tidligere. 

• Liker 1
Skrevet
Poision-Ivy skrev (4 minutter siden):

Du er visst bedre orientert nå enn tidligere. 

?

Skrevet

Det stemmer ikke. Venninnen min tok med barna og rømte til et krisesenter for å komme bort fra en voldelig far. Hun har nå 100% samvær. 

Anonymkode: 6ebcf...262

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...