Gå til innhold

Du som ble satt i gang pga egen helse, når?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Du som ble satt i gang pga egen helse, og ikke pga svangerskapsforgiftning eller lignende som direkte påvirker foster. Når etter uke 37 ble du satt i gang? 

Anonymkode: 2d736...4ff

Videoannonse
Annonse
Skrevet

38+0 :) 

Anonymkode: 70da1...f8e

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 20.12.2021 den 10.16):

Du som ble satt i gang pga egen helse, og ikke pga svangerskapsforgiftning eller lignende som direkte påvirker foster. Når etter uke 37 ble du satt i gang? 

Uke 37+3.

Anonymkode: 6470c...488

Skrevet

Jeg ble satt igang to ganger pga svangerskapsforgiftning eller lignende, men av hensyn til meg. Ikke fosteret, det skulle helst være inne lengre og hadde også kunnet det om ikke jeg ble så dårlig. Første gang 37+0, andre gang 32+0. 

Anonymkode: 02e62...b46

Skrevet

Svangerskapsforgiftning kan riktignok påvirke fosteret, men trenger ikke å gjøre det. Jeg stusser litt på hvorfor du tenker at det ikke kan inkluderes som årsak for igangsetting grunnet mors helse. Er du mest interessert i andre med konkrete fysiske eller psykiske problemer er det kanskje greit å nevne?

Anonymkode: 9a783...eba

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Svangerskapsforgiftning kan riktignok påvirke fosteret, men trenger ikke å gjøre det. Jeg stusser litt på hvorfor du tenker at det ikke kan inkluderes som årsak for igangsetting grunnet mors helse. Er du mest interessert i andre med konkrete fysiske eller psykiske problemer er det kanskje greit å nevne?

Anonymkode: 9a783...eba

Fordi ved svangerskapsforgiftning i mange tilfeller må baby ut for baby sin del, og ikke nødvendigvis mors. Da er det ikke like relevant. 

Skrevet

Jeg rakk å føde spontant før, men skulle bli satt igang uka etter, ville da vært i uke 39+ noen dager.

Skrevet

Med førstemann - jeg hadde maserier i flere uker, og ble satt igang en liten uke før termin. 

Med andremann, maseriene begynte 2 uker før termin, og jeg ble satt igang 2 dager etterpå, for å ikke havne i samme situasjon som med førstemann. 

Begge endte dog med keisersnitt.

Anonymkode: e065b...398

Skrevet

På termindagen med nr 2 og en uke før termin med nr 3. Ville blitt satt i gang en uke før termin med nr 1 også, men da startet heldigvis fødselen av seg selv dagen før. 

Skrevet

37+0

Anonymkode: 37005...c9e

Skrevet

Ble satt i gang, eller det ble hastekeisersnitt 32+3 pga. utvikling av HELLP-syndrom, og jeg ville mest sannsynlig dø om babyen ikke ble tatt raskt ut. Det gikk heldigvis bra, og babyen var frisk og fin og hadde ikke blitt påvirket.

HELLP-syndrom er en alvorlig utvikling eller komplikasjon av svangerskapsforgiftning, og i jeg fikk hastekeisersnitt av hensyn til min helse (slik at jeg ikke skulle dø).

Anonymkode: 43e18...72f

Skrevet

I slutten av uke 38. Svangerskapsforgiftning. Påvirket både meg og fosteret, da det ikke lenger fikk næring. Frisk og fin i dag, om enn litt mindre enn normalen. 

Anonymkode: 0d29b...d34

Skrevet

Ble satt igang uke 37 pga ICP. Gallesyre verdiene i blodet var lave nok til at jeg kunne gått ut 39 og det var ikke fare for baby, men ble satt igang da jeg ikke klarte å holde ut med kløen lenger. Hadde ikke sovet på en uke og klort opp beina til blods. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...