Gå til innhold

Angst og Atarax

Vallis

Anbefalte innlegg

Hie, jeg tar atarax 10 mg hver kveld for bedre søvn og mot angst. men våkner 0600 med angst, svette, og skjevelen. skjelven hele dagen. noen andre ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei. Atarax gir meg et bedre liv, fordi jeg får sove godt. Ingen bivirkninger. 

Anonymkode: cf0c3...aa9

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men har ikke angst. Tar det bare fordi jeg har insomni. Får ingen bivirkninger av atarax. Men du bør heller sjekke bivirkningene som står i felleskatalogen enn å spørre her, fordi om det står i felleskatalogen betyr det at andre har opplevd det.

Anonymkode: 73503...e53

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar de heller ikke for angst (bruker de mot allergi), og har heller ingen slike bivirkninger. Samboeren min derimot (som også bruker de mot allergi) får angst og mareritt av å ta dem. 

Anonymkode: 862a8...9d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tar 25mg Atarax hver kveld, men pga allergi. Jeg får sove bedre av dem, merket det da jeg gikk tom. Jeg opplever ikke andre bivirkninger. 

Anonymkode: 8d770...209

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vallis skrev (3 timer siden):

Ok tør jeg spørre når på kvelden du tar dem? 

Når jeg legger meg. Skal egentlig ta dem i god tid, men det glemmer jeg alltid 😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Synes ikke de virka, ble bare trøtt. 

Anonymkode: 6763a...f49

Det er jo meningen det. Det er derfor de skrives ut mot søvnvansker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, Vallis said:

Hie, jeg tar atarax 10 mg hver kveld for bedre søvn og mot angst. men våkner 0600 med angst, svette, og skjevelen. skjelven hele dagen. noen andre ?

Atarax mot sterk angst er for min del bare tull, jeg har forsøkt mange ganger, og det hjelper aldri. Heldigvis var det noe lege og psykiater også observerte, så nå får jeg medisin som fungerer for meg. 

Har aldri blitt roligere av dem, enkelte ganger tvert imot.

Anonymkode: 607c3...519

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Antihistaminer mot angst er egentlig litt tullete, men siden mange av de virkelig angstdempende medisinene kan gi avhengighet og redusert effekt pga. tilvenning, så er slike medisiner noe som ofte prøves ut før man kan få mer målrettede medisiner.

Antihistaminers opprinnelige bruk er noe helt annet enn å dempe angst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Atarax mot sterk angst er for min del bare tull, jeg har forsøkt mange ganger, og det hjelper aldri. Heldigvis var det noe lege og psykiater også observerte, så nå får jeg medisin som fungerer for meg. 

Har aldri blitt roligere av dem, enkelte ganger tvert imot.

Hva kan jeg ta istedenfor atarax ? Må kunne kjøre bil dagen etter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

har ikke leger og norsk forbundet for medisin ikke bedre alternativer og gi enda sterkere dose på melatonin for å gi bedre søvn og tildlig .
Da  slipper man å våkne ofte på natta også kan man dra til sin jobben tidlig på morgen kl06 er ikke en smart idee..1??
Atarax kan gjøre meg trøtt og skaper litt munntørhet det eneste men er ikke en medisin som ofte skal vi satse på å få den type søvn kvalitet før leger har vært enige å gi bedre altrnativ som melatonine som er litt sterke og rimeligere for at apoteker skal slippe den .
Forstyrrer litt bilister derfor du mære litt våkent.😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...