AnonymBruker Skrevet 20. desember 2021 #1 Skrevet 20. desember 2021 Det har seg slik at min svigerinne sa tidligere at hun ikke skulle gi gave til de voksne i familien til jul kun barna, greit nok det. Men så viser det seg at hun har kjøpt gave allikevel, jeg kjøper ikke til henne for det var hennes ide å ikke kjøpe til voksne. Men skal jeg ta gaven i mot eller skal jeg si jeg ikke vil ha den for avtalen var at vi ikke skulle kjøpe, hva hadde dere gjort? Anonymkode: e2e43...4d3
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2021 #2 Skrevet 20. desember 2021 Du tar selvsagt i mot. Hun gir deg en gave selv om hun ikke får noe tilbake, og det er hun fullt klar over. Da er det frekt å nekte å ta i mot. Anonymkode: 534cc...db5 3
Bacteria Skrevet 20. desember 2021 #3 Skrevet 20. desember 2021 Kjent problemstilling. Har hun kjøpt en dyr gave, eller er det bare en symbolsk ting ala konfekteske? Ville ha tatt imot gaven, og gitt henne en liten ting i retur. 1
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2021 #4 Skrevet 20. desember 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du tar selvsagt i mot. Hun gir deg en gave selv om hun ikke får noe tilbake, og det er hun fullt klar over. Da er det frekt å nekte å ta i mot. Anonymkode: 534cc...db5 Men er det ikke litt rart at hun kjøper gave når hun har gitt tydelig beskjed om at hun ikke skulle kjøpe til de voksne? Anonymkode: e2e43...4d3
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2021 #5 Skrevet 20. desember 2021 Bacteria skrev (1 minutt siden): Kjent problemstilling. Har hun kjøpt en dyr gave, eller er det bare en symbolsk ting ala konfekteske? Ville ha tatt imot gaven, og gitt henne en liten ting i retur. Vet ikke hva det er. Anonymkode: e2e43...4d3
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2021 #6 Skrevet 20. desember 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Men er det ikke litt rart at hun kjøper gave når hun har gitt tydelig beskjed om at hun ikke skulle kjøpe til de voksne? Anonymkode: e2e43...4d3 Vi vet jo ikke hva hun har tenkt her. Du får nesten bare spørre henne. Uansett syns jeg det er en koselig gest av din svigerinne, og det er frekt å ikke ta i mot. Anonymkode: 1cbc8...c14 1
Bacteria Skrevet 20. desember 2021 #7 Skrevet 20. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Vet ikke hva det er. Anonymkode: e2e43...4d3 Smugkikke? Neida, tipper at det ikke er snakk om noe dyrt. Ville gitt henne noe symbolsk, og tatt opp med henne på nyåret hva dere har blitt enige om.
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2021 #8 Skrevet 20. desember 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Vi vet jo ikke hva hun har tenkt her. Du får nesten bare spørre henne. Uansett syns jeg det er en koselig gest av din svigerinne, og det er frekt å ikke ta i mot. Anonymkode: 1cbc8...c14 Tenkte generelt, at det er rart å gi gave når man har sagt klart å tydelig at hun ikke kjøper til voksne. Anonymkode: e2e43...4d3 1
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2021 #9 Skrevet 20. desember 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Men er det ikke litt rart at hun kjøper gave når hun har gitt tydelig beskjed om at hun ikke skulle kjøpe til de voksne? Anonymkode: e2e43...4d3 Jo, det er rart. Anonymkode: 534cc...db5
Lovis Fenja Skrevet 20. desember 2021 #10 Skrevet 20. desember 2021 Jeg tenker som din svigerinne, men jeg kjøper jo da selvfølgelig heller ikke noe. HVIS jeg likevel skulle kjøpt, fordi jeg fant noe som jeg tenkte at ropte ditt navn, så hadde jeg gitt det etter julaften og understreket grunnen til at jeg kjøpte og at det er tilfeldig at det er jul. Jeg synes IKKE du skal kjøpe noe til henne, det blir bare rot.
Bacteria Skrevet 20. desember 2021 #11 Skrevet 20. desember 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Men er det ikke litt rart at hun kjøper gave når hun har gitt tydelig beskjed om at hun ikke skulle kjøpe til de voksne? Anonymkode: e2e43...4d3 Jo, det er rart. Men det er en problemstilling jeg har vært en del borti. Min svigerinne og jeg har også en slik avtale, men det har hendt at hun har kommet med noe. Ikke alltid jeg har gitt noe til henne. Broren min har jeg gitt opp, ble enig for lenge sida at vi ikke skal gi hverandre gaver men siden vi sender til hverandres barn blir det til at vi legger oppi noe til «familien». Typisk noe spiselig til ca 200.
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2021 #12 Skrevet 20. desember 2021 Lovis Fenja skrev (7 minutter siden): Jeg tenker som din svigerinne, men jeg kjøper jo da selvfølgelig heller ikke noe. HVIS jeg likevel skulle kjøpt, fordi jeg fant noe som jeg tenkte at ropte ditt navn, så hadde jeg gitt det etter julaften og understreket grunnen til at jeg kjøpte og at det er tilfeldig at det er jul. Jeg synes IKKE du skal kjøpe noe til henne, det blir bare rot. Jeg kommer ikke til å gi henne noe tilbake, og jeg hadde faktisk lyst til å si noe som hvorfor kjøper du gave når du sa vi ikke skulle, men gjorde det ikke. Anonymkode: e2e43...4d3
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2021 #13 Skrevet 20. desember 2021 Noen ganger har jeg kjøpt inn ting som konfektesker og vinflasker og pakket inn som "ekstragaver". Slik at hvis noen kom på døren min med en gave jeg ikke var forberedt på så hadde jeg noe jeg kunne gi i retur. Anonymkode: cfbac...249 1
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2021 #14 Skrevet 20. desember 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Noen ganger har jeg kjøpt inn ting som konfektesker og vinflasker og pakket inn som "ekstragaver". Slik at hvis noen kom på døren min med en gave jeg ikke var forberedt på så hadde jeg noe jeg kunne gi i retur. Anonymkode: cfbac...249 Det blir feil om man har avtalt ingen gaver på forhånd. Anonymkode: e2e43...4d3
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2021 #15 Skrevet 20. desember 2021 4 minutter siden, AnonymBruker said: Det blir feil om man har avtalt ingen gaver på forhånd. Anonymkode: e2e43...4d3 Da hadde jeg gitt dem en slik ekstragave også hadde jeg vært tydeligere til neste år om at ingen gave kom til å bety ingen gave og at jeg ikke kom til å kjøpe noe. Og dermed heller ikke gjort det. Ekstragavene var mer til hvis det var noen jeg hadde glemt å kjøpe til (var mest når jeg var yngre og kjøpte til flere venninner også). Anonymkode: cfbac...249 2
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2021 #16 Skrevet 20. desember 2021 Det spørs litt om alle perter var enige i å droppe gaver da eller om det var en som kom med forslag og antok at alle var enige. Har vært forsøk på å foreslå slik i min familie , men jeg er ikke enig . Så jeg gir gaver men får ikke i retur . Anonymkode: 91ddc...099
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2021 #17 Skrevet 20. desember 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det spørs litt om alle perter var enige i å droppe gaver da eller om det var en som kom med forslag og antok at alle var enige. Har vært forsøk på å foreslå slik i min familie , men jeg er ikke enig . Så jeg gir gaver men får ikke i retur . Anonymkode: 91ddc...099 Men det var jo hun selv som kom med det, hun sa klart og tydelig. Jeg kjøper ikke julegave til de voksne, kun barna. Anonymkode: e2e43...4d3
Veggdyret Skrevet 20. desember 2021 #18 Skrevet 20. desember 2021 Jeg ville bare spurt med et smil "men... var vi ikke enige om å ikke gi hverandre gaver i år da?" når hun overleverte gaven. Eventuelt sendt en melding og spurt i ettertid. Hva er galt med å kommunisere?
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2021 #19 Skrevet 20. desember 2021 Jeg har hatt sånne avtalerer før, og da har jeg både gitt og fått noe hjemmelaget. Syltetøy, sirup, julekjeks etc.. Så kan være at hun har lagd noe enkelt til deg? Anonymkode: cf22b...92a 1
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2021 #20 Skrevet 20. desember 2021 Veggdyret skrev (7 minutter siden): Jeg ville bare spurt med et smil "men... var vi ikke enige om å ikke gi hverandre gaver i år da?" når hun overleverte gaven. Eventuelt sendt en melding og spurt i ettertid. Hva er galt med å kommunisere? Hva om hun blir fornærmet? Anonymkode: e2e43...4d3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå