Gjest MrsL Skrevet 16. oktober 2005 #21 Skrevet 16. oktober 2005 Det er så mye mer gjennomsiktig i ei bygd enn i byen, men de samme tingene forekommer på begge steder
Gjest Gjest Skrevet 16. oktober 2005 #22 Skrevet 16. oktober 2005 Det er verre å ikke bli slarvet om når man bor på ladsbygda, det betyr jo at ingen bryr seg om deg.
Gjest skindeep Skrevet 16. oktober 2005 #23 Skrevet 16. oktober 2005 Der er jeg IKKE enig! Folk på bygda har mye mindre å finne på og interesser, og unner heller ingen andre mer enn de har selv! ← Dette er det dummeste jeg har lest!
Gjest skindeep Skrevet 16. oktober 2005 #24 Skrevet 16. oktober 2005 Jeg er født og oppvokst på bygda så jeg har lang erfaring med dette fenomenet Forklaringen på at det er så mye mer sladder i bygdene er jo rett og slett fordi at der kjenner de fleste hverandre. Det er jo ikke noe gøy å sladre om folk man ikke kjenner med folk som ikke kjenner vedkommende det blir sldret om Når man vokser opp i en bygd blir man automastisk integrert i et "nettverk" der alle vet hvem alle er og der alle har en mening om hverandre. Sladder er den negative delen, men det finnes også mye positivt med å bo i ei bygd. For eksempel er det utrolig rørende å se hvordan alle blir berørt og bryr seg når noen går bort. Og så føler man seg liksom litt tryggere og ikke så ensom når man vet at folk bryr seg. Dog, en annen forklaring på sladderen (som nevnt tidligere) er jo også den at det som regel er betydelig mindre å bedrive tiden med på bygda enn i storbyen! ← :enig_anim: Mener det samme som deg! Jeg er også født og oppvokst i ei bygd, og har opplevd bygdesladder på godt og vondt! Men jeg bor her fremdeles, og kunne aldri tenkt meg å bo andre plasser!
Gjest Hippopotamus Skrevet 16. oktober 2005 #25 Skrevet 16. oktober 2005 Og eg bryr meg ikkje om at folk pratar om meg, så lenge det ikkje er store hemmelighetar eller reinspikka løgn vel og merke. ← Reinspikka løgn er jo en temmelig integrert del av bygdesladderen, da... Har ofte lurt på hvem som egentlig sitter og finner på de verste historiene.
Saeria Skrevet 16. oktober 2005 #26 Skrevet 16. oktober 2005 Bygde og småbysladder har jeg opplevd mye av ja. Den beste var vel da jeg og venninna mi ble kalt horer, billige, kredittkort o.l. mens vi fremdeles var jomfruer...(og nettopp hadde blitt kyssa for første gang)
Trulte1234 Skrevet 7. oktober 2013 #27 Skrevet 7. oktober 2013 Bygde sladder kan være så mangt , men når det går over til å bli ren ond skap , ja, da blir det fortvilt vanskelig ,
Buddhahode Skrevet 7. oktober 2013 #28 Skrevet 7. oktober 2013 Hvis du ikke selv vet hva du driver med, kan du banne på at resten i bygda vet alt om det ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå