AnonymBruker Skrevet 20. desember 2021 #1 Skrevet 20. desember 2021 Jeg og samboer endte opp med å ha sex igjen fem uker etter fødsel. Det var veldig spontant og ubeskyttet. Lurer på hvor sannsynlig det er at jeg kan bli gravid igjen da? Jeg ammer og har skjønt at det delvis fungerer som prevensjon. Tenker å ta angrepille, men da kan jeg ikke amme på 8 timer, og synes det er synd for både meg og baby, men tenker å pumpe meg og hen får litt mme uansett. Jeg har planlagt å sette inn spiral ved 6 ukers kontroll, men nå var vi litt tidlig ute her.. hehe. Er det noen her som har opplevd å bli gravid igjen såpass tidlig? Anonymkode: a1df9...1fd
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2021 #2 Skrevet 20. desember 2021 Amming fungerer ikke som delvis prevensjon, nei. Spiral får du ikke satt inn før tidligst 12 uker etter fødsel. Bruk prevensjon(ikke amming) om du ikke ønsker å bli gravid. Anonymkode: 016c2...148
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2021 #3 Skrevet 20. desember 2021 Ikke veldig sannsynlig, men absolutt mulig. Best å være mer forsiktige fremover😅 Anonymkode: 7d264...7d9
Snurrepurre Skrevet 20. desember 2021 #4 Skrevet 20. desember 2021 Amming fungerer som prevensjon, men, ikke i alle tilfeller. Man vet ikke hvem det funker for og ikke 😅. Du får jo også el før du får mensen, så man vet aldri når el dukker opp.
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2021 #5 Skrevet 20. desember 2021 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Amming fungerer ikke som delvis prevensjon, nei. Spiral får du ikke satt inn før tidligst 12 uker etter fødsel. Bruk prevensjon(ikke amming) om du ikke ønsker å bli gravid. Anonymkode: 016c2...148 Dette stemmer jo ikke. Har bestilt 6 ukers kontroll med insetting av spiral. Ts Anonymkode: a1df9...1fd
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2021 #6 Skrevet 20. desember 2021 Jeg ble gravid tre måneder etter fødsel, fullammet og hadde ikke fått mensen tilbake. Anonymkode: fa950...1e0
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2021 #7 Skrevet 20. desember 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Dette stemmer jo ikke. Har bestilt 6 ukers kontroll med insetting av spiral. Ts Anonymkode: a1df9...1fd Det anbefales å vente lenger, men er mulig fikk jeg beskjed om😊selv måtte jeg vente enda lenger pga bakteriell vaginose som ble avdekket etter 6 ukerskontrollen som måtte behandles først. Generelt sett er det vel mindre sannsynlig å bli gravid hvis man fullammer, men som noen over her kommenterte: det gjelder ikke alle. Som legen min sa etter førstemann: hvis man er klare for å bli gravid på nytt kan man satse på den reduserte sannsynligheten for graviditet ved amming og ikke bruke (annen) prevensjon Anonymkode: 9c8a7...8cd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå