AnonymBruker Skrevet 20. desember 2021 #1 Skrevet 20. desember 2021 I forrige uke, og i helgen, har det kommet meldinger fra leder i barnehagen om at mange foreldre har tatt tidlig juleferie for å skåne seg selv og andre før julen. Alle er blitt oppfordret til å ikke ha barna i barnehagen, «selv om noen er stilt i en slik situasjon at det ikke er rom for den type fleksibilitet». Da jeg leverte i dag sa en ansatt «ja, du har ikke valgt en mer fleksibel jobb som gir muligheter for å ta fri?». Følte det var så nedlatende. Jeg er sykepleier, og har ikke mulighet til fleksitid på den måten. Er det bare «ressurssvake» med dårlige jobber som har barna i barnehagen denne uken? Anonymkode: 9ddfe...372 10
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 20. desember 2021 Populært innlegg #2 Skrevet 20. desember 2021 I barnehagen til mitt barn har det ikke gått ut en slik beskjed. Det ser heller ikke ut som det var noe voldsomt mange færre barn enn normalt der. Jeg har fleksibel jobb og er pålagt hjemmekontor, men sender allikevel barnet i barnehagen. Jeg er ikke redd for hverken smitte eller karantene. Dette er jo noe vi må igjennom uansett før eller senere. Ikke ideelt å få det i jula selvsagt, men nå er jeg så lei at jeg ikke orker å krisemaksimere lenger. Anonymkode: 1f970...afd 57
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2021 #3 Skrevet 20. desember 2021 Barnehagen vår har heldigvis ikke sendt noen lignende beskjeder, men jeg har allerede hjemmekontor OG hjemmeskole for en 8-åring, så å passe 2 barnehagebarn i tillegg går bare ikke altså. Føler meg ikke ressurssvak av den grunn. Anonymkode: abbb8...b83 33
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 20. desember 2021 Populært innlegg #4 Skrevet 20. desember 2021 Slutt! Sykepleier er samfunnskritisk jobb, og ungene skal selvsagt i barnehagen! Anonymkode: 998ec...d78 87
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2021 #5 Skrevet 20. desember 2021 Min venninne/kollega har fri med barn i barnehagen til og med onsdag. Vi har lederstillinger, og full fleks. Men - høsten har vært brutal på grunn av korona, med mange tette tidsfrister. (og jada, hun har prioritert barn morgen og ettermiddag, men det går på bekostning av egentid, kveld og søvn). Så ikke bare er hun utslitt, men alt av gaver, vask, pynt og mat, må fikses på tre dager. Så jeg har god forståelse for at hun gjør det slik. Heller ikke hyggelig for barn å være vedheng på en sliten mor som må fikse alt dette. Jeg er selv barnløs. Men jeg tror virkelig ikke det er mange foreldre der ute som leverer barn i barnehagen, og slenger seg selv på sofaen hele dagen. Enten er de på jobb, eller barna har stort behov for sosialisering, eller de har andre ting å gjøre som ikke er gøy for barna å være med på. Anonymkode: 23d2d...460 27
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2021 #6 Skrevet 20. desember 2021 Hos oss har barnehagen skrevet 4 brev på tre dager med oppfordring (med store bokstaver) om å ikke sende barna i bhg hvis vi klarer det. Min oppfattning er at det er bare lærere og de som er i mammapermisjon som har tatt barna ut av barnehagen. Ikke på grunn av frykten for karantene, men på grunn av at barnehageansatte tar selv ferien. Anonymkode: ec734...138 2
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2021 #7 Skrevet 20. desember 2021 Jeg har en fleksibel jobb med god utbetaling. Ungen ble allikevel levert i barnehagen i dag. Hjemmekontor med en aktiv 3åring blir bare tull. Jeg er veldig konsentrert når jeg jobber og blir fort irritert om jeg forstyrres. Så barnehage er bedre for alle parter Anonymkode: 57d88...7e1 17
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2021 #8 Skrevet 20. desember 2021 Min venninne har tatt ut sitt barn denne uka. Hun er ufør, så hun er jo bare hjemme, og har dermed muligheten. Vet ikke helt om jeg hadde sagt at hun er så ressurssterk, men. Anonymkode: 0ec7c...064 8
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2021 #9 Skrevet 20. desember 2021 Istedet for å bli krenka og løpe til KG så kunne du med hevet hode sagt at du har en samfunnskritisk jobb og MÅ på jobb. Ikke la deg tråkke på og legg deg flat. Anonymkode: 12cbc...dea 29
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2021 #10 Skrevet 20. desember 2021 For en teit kommentar. Vi har ikke hørt noe slikt fra bhg. Jeg er også sykepleier og må ha ungen i bhg helt frem til han reiser til sin far lillejulaften. Og man betaler for den plassen man har - du trenger ingen unnskyldning for å levere ungen din. Anonymkode: bfda1...e8d 10
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2021 #11 Skrevet 20. desember 2021 For en reseptløs kommentar! Vet de at du er sykepleier? Håper ikke det, for det kan ikke være mulig å ikke ha fått med seg nå for tiden hvor viktig jobben din er! Du kunne jo til og med hatt barna i barnehagen om den var stengt, med god samvittighet. For å svare på spørsmålet ditt: Jeg har mitt barn hjemme. Jeg er ufør og regnes vel dermed ikke akkurat som ressurssterk... Anonymkode: b90b0...bfc 10
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2021 #12 Skrevet 20. desember 2021 Just now, AnonymBruker said: For en reseptløs kommentar! Vet de at du er sykepleier? Håper ikke det, for det kan ikke være mulig å ikke ha fått med seg nå for tiden hvor viktig jobben din er! Du kunne jo til og med hatt barna i barnehagen om den var stengt, med god samvittighet. For å svare på spørsmålet ditt: Jeg har mitt barn hjemme. Jeg er ufør og regnes vel dermed ikke akkurat som ressurssterk... Anonymkode: b90b0...bfc respektløs* Anonymkode: b90b0...bfc
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2021 #13 Skrevet 20. desember 2021 Enig med den over her. Veldig respektløst. Anonymkode: 69356...f04 5
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2021 #14 Skrevet 20. desember 2021 Eller så overtolker du. Kanskje bare en litt uheldig måte å vise forståelse? Anonymkode: fa0ce...ece 6
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2021 #15 Skrevet 20. desember 2021 Jeg gjetter egentlig at hun ikke mente det slik. Var det ikke heller ment som en solidarisk "vi er i samme bås" kommentar. Jobber en i barnehage, har en ikke en fleksibel jobb med mulighet til å ha barna hjemme. Anonymkode: 30580...51e 19
Bacteria Skrevet 20. desember 2021 #16 Skrevet 20. desember 2021 Har mine tvil om at det hele tatt er sant at en barnehageansatt har sagt dette. Har aldri hørt maken, og jeg har hatt barn i barnehage over 20 år… Jobber også som sykepleier. 3
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2021 #17 Skrevet 20. desember 2021 Jeg får inntrykk av det motsatte, at det er de ressurssvake som tar ut barna 😅 I hvertfall basert på innlegg på KG. Noen har kanskje mulighet for hjemmekontor, men det definerer ikke jeg som ressurssterk basert på videre argumenter mange kommer med. Anonymkode: 4eb50...e81 7
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2021 #18 Skrevet 20. desember 2021 Både jeg og mannen har fleksible jobber og sitter på hjemmekontor. Er langt fra ressurssvake (og sykepleiere er da ikke ressurssvake??)... Men ungene må i barnehagen. Har ikke flere feriedager å ta av, bruker de opp i romjula. Kan ikke jobbe med ungene hjemme. Kunne tatt ulønnet fri men det ser jeg ærlig talt ikke poenget med... Anonymkode: 05f25...e8d 7
Mayah Skrevet 20. desember 2021 #19 Skrevet 20. desember 2021 Altså, det er jo ingen som sier slike ting. Det må i såfall ha vært en spøk som enten var klønete formulert eller som du har tolket i aller verste mening. 4
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2021 #20 Skrevet 20. desember 2021 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Hos oss har barnehagen skrevet 4 brev på tre dager med oppfordring (med store bokstaver) om å ikke sende barna i bhg hvis vi klarer det. Min oppfattning er at det er bare lærere og de som er i mammapermisjon som har tatt barna ut av barnehagen. Ikke på grunn av frykten for karantene, men på grunn av at barnehageansatte tar selv ferien. Anonymkode: ec734...138 Er lærer, og her jeg bor er det vanlig skoledag for elevene idag, og planleggingsdag i morgen. Så ikke sjans å ta ut tidlig ferie Anonymkode: 217f5...6c8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå