Gå til innhold

Hva er din erfaring med å forhandle rente med banken?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva om de bare sier «nei»? Hva gjør man da, bytter banken? Det vil jeg ikke 😕

Hvordan ville DU spurt om lavere rente? 

Anonymkode: fd620...c86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Hva om de bare sier «nei»? Hva gjør man da, bytter banken? Det vil jeg ikke 😕

Hvordan ville DU spurt om lavere rente? 

Hvorfor vil du ikke bytte en tjeneste du ikke er fornøyd med?

Anonymkode: a07b1...1bb

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Hvorfor vil du ikke bytte en tjeneste du ikke er fornøyd med?

Fordi jeg liker dem ellers. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Fordi jeg liker dem ellers. 

Du kan jo bytte bare den tjenesten du er misfornøyd med.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Du kan jo bytte bare den tjenesten du er misfornøyd med.

Ok, kan du svare på hovedspørsmålet i HI? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring er at banken ikke var villig til å forhandle. Først gjorde jeg som deg, var en lojal sau fordi jeg ellers likte banken. Så fant jeg ut at det var meningsløst å la det koste meg over 1000 kroner i måneden. Så jeg byttet bank. Det var latterlig enkelt. Og da var plutselig min gamle bank villig til å forhandle, men det var ikke jeg. 

Anonymkode: 58fea...ebe

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tar kontakt med rådgiveren min, og ber henne sjekke opp at vi har laveste rente mulig, og at jeg ser at andre banker tilbyr rente ned mot x.xx.   Vet vi er en ønsket kunde så da pleier de alltid å matche det. 

Anonymkode: 6634f...9ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De skrur alltid ned til det vi har fått tilbudt fra andre banker. 

Bare kjipt at vi selv må holde øye med dette. Så vurderer å gå over til fast avtale i Nordea gjennom akademikerne, da de generelt ligger veldig lavt. 

Anonymkode: ed821...78e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innhent tilbud fra en annen bank. Bruk tilbudet til å forhandle med din nårværende bank. Dersom de sier nei er den beste måten å få bedre betingelser på å faktisk bytte bank.

De fleste banker er villige til å i alle fall matche den avtalen du har i dag, så etter du har byttet kan du be din gamle bank om å matche din nye bank.

Det er vanskelig å få bedre betingelser dersom du ikke er villig til å bytte. Det er en bank vi snakker om her. Alle leverer omtrent de samme tjenestene, omtrent like bra/dårlig.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Min erfaring er at banken ikke var villig til å forhandle. Først gjorde jeg som deg, var en lojal sau fordi jeg ellers likte banken. Så fant jeg ut at det var meningsløst å la det koste meg over 1000 kroner i måneden. Så jeg byttet bank. Det var latterlig enkelt. Og da var plutselig min gamle bank villig til å forhandle, men det var ikke jeg. 

Hehe, såpass 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jdz skrev (1 time siden):

Innhent tilbud fra en annen bank. Bruk tilbudet til å forhandle med din nårværende bank. Dersom de sier nei er den beste måten å få bedre betingelser på å faktisk bytte bank.

De fleste banker er villige til å i alle fall matche den avtalen du har i dag, så etter du har byttet kan du be din gamle bank om å matche din nye bank.

Det er vanskelig å få bedre betingelser dersom du ikke er villig til å bytte. Det er en bank vi snakker om her. Alle leverer omtrent de samme tjenestene, omtrent like bra/dårlig.

Tusen takk! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det var latterlig enkelt

Hører folk si det.

Jeg synes ikke det er så enkelt å lage nye kontoer, nye betalingsavtaler, si fra om ny konto til alle det behøves til, legge inn kortinformasjon på nytt overalt osv.

Det er veldig enkelt å bytte bank. Like enkelt som å skille seg. Problemet er bare alt som må ordnes i etterkant...

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wade skrev (7 minutter siden):

Hører folk si det.

Jeg synes ikke det er så enkelt å lage nye kontoer, nye betalingsavtaler, si fra om ny konto til alle det behøves til, legge inn kortinformasjon på nytt overalt osv.

Det er veldig enkelt å bytte bank. Like enkelt som å skille seg. Problemet er bare alt som må ordnes i etterkant...

Jeg antar det er fordi folk, som meg, bare bytter banken de har boliglån i. Det er veldig lite jobb. Jeg har hatt samme dagligbank hele livet, men byttet eller truet med å bytte boliglånsbank minst én gang i året de siste 11 årene. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Koster det noe å bytte bank? Etableringsgebyr/gebyr for tinglysning av lån osv. Jeg har kun byttet bank to ganger, og da var det banken selv som kontaktet meg og jeg slapp å betale gebyr, men det er kanskje annerledes når man selv kontakter ny bank? 

Anonymkode: ad899...ce5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ok, kan du svare på hovedspørsmålet i HI? 

Jeg spør bare om de kan matche renta jeg har fått tilbud om i en annen bank. Kan de ikke det flytter jeg lånet til den andre banken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kelsier skrev (1 time siden):

Jeg antar det er fordi folk, som meg, bare bytter banken de har boliglån i. Det er veldig lite jobb. Jeg har hatt samme dagligbank hele livet, men byttet eller truet med å bytte boliglånsbank minst én gang i året de siste 11 årene. 

Jeg har fått som krav at man skal være dagligbank.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

KLP lar deg ikke prute på rentene siden de alltid tilbyr samme betingelser på sine lån.

Ligger i topp 3/5 lista på Finansportalen så jeg er fornøyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kelsier skrev (1 time siden):

Jepp. Nettopp. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wade skrev (31 minutter siden):

Da velger man bort den banken om man ikke ønsker å ha den som dagligbank.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wade skrev (1 time siden):

Det har jeg fått en haug med ganger også, men det har jeg aldri opplevd at blir fulgt opp. De gir kort og konto, og så er det nok. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...