Gå til innhold

Ikke så dumt å være søppeltømmer

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 hour ago, AnonymBruker said:

Jeg kan bare ikke se for meg at noen tjener 720k i året på å stå bak på søppelbilen, den er jo basert på tariff.  Og jeg ser ikke helt at en Bachelor er relevant for den jobben.

Anonymkode: 30e83...fc9

Hvem sa at jeg står bak på en søppelbil? Jeg sa jeg tømmer søppel, og du aner ikke hvilken bachelor jeg har.

Anonymkode: e6d90...0ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Hvem sa at jeg står bak på en søppelbil? Jeg sa jeg tømmer søppel, og du aner ikke hvilken bachelor jeg har.

Anonymkode: e6d90...0ff

Nei, men om du ikke er villig til å utdype, så har du ikke gitt noen som helst nyttig informasjon til det tråden handler om.

Anonymkode: 30e83...fc9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 30.7.2022 den 14.36):

Hvordan blir man det egentlig? Må man kjenne noen som jobber med det for å få jobb? 

Jeg har faktisk alltid hatt en ønske om å jobbe som søppeltømmer, men aldri tatt det lenger da jeg bare har hørt at man må kjenne noen for å få jobb. Må man være sterk for å jobbe med det? Da man oftest ser menn i yrket. Jeg er en jente (27 år) på 159cm, 50 kg. Har også hørt det kan være et farlig yrke, med tanke på batterier og lignende som kan ta fyr/sprenge (eller er dette kun på avfallsplassene) og andre farlige kjemikaler men man bruker vel hansker. 

Takk om du eller noen svarer!

Anonymkode: 1b65f...27f

Jeg tok kontakt direkte med arbeidsgiveren min i byen jeg bor i. Heldigvis manglet de arbeidskraft. Jenter er nok ettertraktet også. Jeg har ikke laste bil lappen enda og jobber som bakmann, skal ta lappen etterhvert. Jobben i seg selv er litt av hva du gjør den til ute på ruten sammen med makker. Målet er for meg å få en effektiv og logisk flyt fremover. Man må være i fysisk form, kunne jobbe under høyt tempo. Trenger ikke å være sterk. Noen bakmenn løfter fysisk bøttene for å at det skal gå fortere uten å bruke heisen. Jeg har prøvd det og velger heis da det skader kropp på sikt og jeg tror ikke det er helt lovlig.

Jobber i all slags vær og ting kan skje med laste bil underveis. Man må også passe på trafikk bildet. Du vet heller ikke hva folk kaster i søpla så det kan være farlig. Det jeg erfarer mye av er støv, sagflis osv som blåser utover når du tømmer beholder og når man skal presse rest avfall eller glass avfall så kan det sprute litt fra kammeret. Ellers er det å prøve å ha en positiv innstilling og god arbeidshverdag. Bruker selvfølgelig hansker og arbeidsklær.

AnonymBruker skrev (På 30.7.2022 den 14.36):

Hvordan blir man det egentlig? Må man kjenne noen som jobber med det for å få jobb? 

Jeg har faktisk alltid hatt en ønske om å jobbe som søppeltømmer, men aldri tatt det lenger da jeg bare har hørt at man må kjenne noen for å få jobb. Må man være sterk for å jobbe med det? Da man oftest ser menn i yrket. Jeg er en jente (27 år) på 159cm, 50 kg. Har også hørt det kan være et farlig yrke, med tanke på batterier og lignende som kan ta fyr/sprenge (eller er dette kun på avfallsplassene) og andre farlige kjemikaler men man bruker vel hansker. 

Takk om du eller noen svarer!

Anonymkode: 1b65f...27f

Anonymkode: bb629...b19

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drar vel ikke akkurat damer på det. Men kanskje i utkanstrøk?

Anonymkode: 3d8ad...b09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...