Gå til innhold

Ikke så dumt å være søppeltømmer

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Onkelen min er søppelmann.. Og han har ikke lite penger... Han tjener veldig veldig godt... Har vært med han noen ganger.. Er ganske kult egentlig.. God trim også..! Ut og inn av bilen.. løpe frem og tilbake med søppledunker osv...

Tiden man jobber fra/til.. Er 03:00 til 10:00-13:00

Og mye svart er det man kan ta også...!

Så.. Ikke dumt og starte der... Du vil leve godt isåfall=)

Anonymkode: a28f4...d61

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Å "bare være søppelkjører" er ikke så ansett...men det er  helt til ingen henter søpla di på noen uker, da får pipa en annen låt..

Anonymkode: d0cbd...35f

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Å "bare være søppelkjører" er ikke så ansett...men det er  helt til ingen henter søpla di på noen uker, da får pipa en annen låt..

Anonymkode: d0cbd...35f

Ja...Renovatører og renholdere er to veldig viktige yrkesgrupper som dessverre ikke har nok respekt - samfunnet ville ikke gått rundt uten. Alle oppgaver i samfunnet er på en måte en del av samme tannhjul.  Husker jeg jobbet kontorer en sommer - en av de ansatte tilbydde meg bestandig drops når jeg kom forbi. Det var ikke store greia men det gjorde jo faktisk at jeg følte meg sett og at jobben min var viktig.  (Det gjorde forøvrig at jeg ble obs på ting som kan bety lite å gi kunne bety mye or den som mottar - det være seg et smil, et godt ord eller i denne sammenhengen et drops)

Anonymkode: ca991...ba8

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt grei jobb om man trives med de arbeidstidene og har en grei helse. Jeg hadde ikke trivdes med en slik type jobb. 

Anonymkode: 84dee...9a9

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

SÅ god lønn er det vel ikke, men hvis du har jobbet lenge og har god ansinitet + hatt lønnsforhandlinger og kanskje noen bonuser + tillegg (smuss og ugunstig arb.tid) så blir det kanskje en ok lønn

23C382E8-AD70-4054-91A8-D7CDAD8C5007.png

Anonymkode: 27e5b...d45

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

SÅ god lønn er det vel ikke, men hvis du har jobbet lenge og har god ansinitet + hatt lønnsforhandlinger og kanskje noen bonuser + tillegg (smuss og ugunstig arb.tid) så blir det kanskje en ok lønn

23C382E8-AD70-4054-91A8-D7CDAD8C5007.png

Anonymkode: 27e5b...d45

Er dette grunnlønn uten tillegg?

Det er så mange jobber hvor tilleggene utgjør en ganske så betydelig del.

Anonymkode: b6320...246

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager, men for meg er det der en ræva lønn🙈 halvparten til fattigdomsgrensa i Norge det.

Anonymkode: e0744...956

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wade skrev (1 minutt siden):

Det er ikke spesielt lurt å jobbe på natta. Turnusarbeidere lever i snitt syv år kortere enn de som jobber dagtid.

Ja, men det er de kjipe åra på slutten, så det spiller liten rolle.

Anonymkode: e20e2...b94

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange ser bare på lønna, men glemmer å regne på det i et livsløp.

En jobb du ikke trenger utdannelse til, ikke trenger studielån, vil kunne gjøre at en reelt sett tjener mer enn andre som tar lang utdannelse.

De ‘søppeltømmerne’ som begynte å jobbe rett etter videregående, vil kunne ha jobbet seg opp egenkapital og kjøpt hus lenge før klassekompiser som studerer er i nærheten av en jobb.

En vil kunne klare å bli gjeldsfri lenge før andre har fått betalt ned studielån.

Regn på det - så vil du fort se at over et livsløp vil ‘søppeltømmeren’ kunne tjene mer enn folk med høyere lønn, stort studielån og førre år i arbeidslivet.

Og det uten å jobbe seg forderva.

Anonymkode: 792f9...fd6

• Liker 27
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja, men det er de kjipe åra på slutten, så det spiller liten rolle.

Anonymkode: e20e2...b94

Uhm, du bare fremskynder prosessen.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En bekjent av meg har jobbet som søppeltømmer store deler av livet. Nærmer seg nå pensjonsalder og ligger på rundt 550 000 i lønn, alt inkludert. Han trives i jobben, men det skal nevnes at alle i bygda kaller han bare "søppelmannen" så den type arbeid følger det dessverre med ekstra stigma.

Anonymkode: 27359...b89

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

En bekjent av meg har jobbet som søppeltømmer store deler av livet. Nærmer seg nå pensjonsalder og ligger på rundt 550 000 i lønn, alt inkludert. Han trives i jobben, men det skal nevnes at alle i bygda kaller han bare "søppelmannen" så den type arbeid følger det dessverre med ekstra stigma.

Det er jo en grei lønn tatt i betraktning at det er ingen utdannelse for yrket, ingen studielån, ingen lærlingetid.

Har sett mange her inne på KG med mastergrad og som oppgir å jobbe i staten/kommune og oppgir  mindre lønn enn det. Og de sitter der med studielånet sitt. Hyggeligere arbeidstider riktignok da, men...

Endret av Million
  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det sier jo mest om ræva bygdefolk. Jeg kjenner to som jobbet med å kjøre søppelbil. Ingen refererer til disse som søppelmenn.

Anonymkode: 33af2...3a3

• Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 20.12.2021 den 10.52):

Beklager, men for meg er det der en ræva lønn🙈 halvparten til fattigdomsgrensa i Norge det.

Anonymkode: e0744...956

Fattigdomsgrensen går ikke ved 900.000,- i årsinntekt. ;)

AnonymBruker skrev (På 20.12.2021 den 14.52):

Det sier jo mest om ræva bygdefolk. Jeg kjenner to som jobbet med å kjøre søppelbil. Ingen refererer til disse som søppelmenn.

Anonymkode: 33af2...3a3

Hva kaller man det i dag? Renovasjonsarbeider?

Anonymkode: 85856...819

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Million skrev (10 minutter siden):

Det er jo en grei lønn tatt i betraktning at det er ingen utdannelse for yrket, ingen studielån, ingen lærlingetid.

Har sett mange her inne på KG med mastergrad og som oppgir å jobbe i staten/kommune og oppgir  mindre lønn enn det. Og de sitter der med studielånet sitt. Hyggeligere arbeidstider riktignok da, men...

De sitter på et varmt kontor fra 8 til 15.30, på KG halvparten av tida.

De har det mye bedre.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arbeidsdagen starter kl 3 om morgenen, nei takk 😬

Sikkert ok om sommeren, men det må da været kjipt om vinteren når det er kaldt, mørkt og surt.

Anonymkode: f9114...1bb

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...