Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har de siste ukene hatt forhøyet BT 133-138/83-89. Gjennom hele svangerskapet har jeg ligget på 115-120/55-65. Blir fulgt opp av jordmor et par dager i uken... Ingen proteiner i urinen slik jeg forstår det, men tester ikke med morgenurin.
Blir bekymret da jeg har hodepine over øyenbryn og ut i tinningene... Hatt av_og_på hodepine i over noen uker nå. Har også smerter under høyre ribbein som kommer og går. Noen dager er verre enn andre - MEN det er ganske ømt der hele tiden. Kan det være tegn på begynnende sf? Noen med erfaring? Blir så redd for baby... Er i uke 38.

Anonymkode: 186dd...f9e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min erfaring slik er nok ikke helt relevant npr mitt BT lå på det Der gjennom hele svangerskapet, og jeg hadde minst spor av protein på HVER urinprøve igjennom alle mine uker.. men hvis du er bekymret ville jeg ringt inn å få det sjekket! Mye heller føle at jeg maser, enn at jeg skulle blitt ordentlig sjuk fordi jeg ikke hørte på kroppen min og sånn. Håper det går bedre med deg, lykke til!

Anonymkode: b5dba...0d3

• Liker 1
Skrevet

Når er neste sjekk hos jordmor? Hvis det er flere dager til så kan du jo ringe og spørre om å få sjekk tidligere pga symptomene (iallfall om de er nye) :)

Anonymkode: f58e8...167

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 20.12.2021 den 3.50):

Har de siste ukene hatt forhøyet BT 133-138/83-89. Gjennom hele svangerskapet har jeg ligget på 115-120/55-65. Blir fulgt opp av jordmor et par dager i uken... Ingen proteiner i urinen slik jeg forstår det, men tester ikke med morgenurin.
Blir bekymret da jeg har hodepine over øyenbryn og ut i tinningene... Hatt av_og_på hodepine i over noen uker nå. Har også smerter under høyre ribbein som kommer og går. Noen dager er verre enn andre - MEN det er ganske ømt der hele tiden. Kan det være tegn på begynnende sf? Noen med erfaring? Blir så redd for baby... Er i uke 38.

Anonymkode: 186dd...f9e

Det kan det være. Derfor tar du kontakt med føden direkte og ber om råd.

Anonymkode: e540e...aa7

Skrevet

Enig med personen rett over. Ja, dette kan være svangerskapsforgiftning. Trenger selvsagt ikke å være det. Ring føden og hør med dem. Forhøyet blodtrykk kombinert med hodepine og magesmerter i uke 38 ville jeg personlig ha gjettet på at de vil sjekke ut, men de er ekspertene og vet hva de bør spørre deg om for å kartlegge.

Anonymkode: 75677...329

Skrevet

Kan være begynnende svangerskaps forgiftning. Dersom du føler deg dårlig så ringer du føden, da tar de en sjekk av deg. 

Har forresten hatt svangerskapsforgiftning 3 ganger, har gått veldig fint. Men viktig at det følges grundig opp. 

Anonymkode: d5d43...70c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...