AnonymBruker Skrevet 20. desember 2021 #1 Skrevet 20. desember 2021 Hvilke drikkevarer på vinmonopolet har lengst holdbarhet. Som jeg kan lagre "evig" uten tap av kvalitet. Jeg drikker så å si aldri mer, er i praksis avholds, men greit å ha noe stående som "nødgave" eller annet. Kommer holdbarheten mest an på alkoholprosenten, kvaliteten på flasken eller andre ting? Anonymkode: f9420...129
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2021 #2 Skrevet 20. desember 2021 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Som jeg kan lagre "evig" uten tap av kvalitet. Vær obs på hvordan de enkelte drikkevarene skal lagres (som bl.a. hvilken temperatur de bør lagres i, om flaskene skal ligge eller stå, de skal lagres mørkt). På vinmonololets sider fiunner du informasjon på hvert enkelt produkt om det kan eller ikke kan lagres. Egen side for råd vedrørende lagring finnes også på vinmonololets sider. Anonymkode: d72ac...520 1
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2021 #3 Skrevet 20. desember 2021 Lær om vin Lagring og servering Lagring Lagring av vin Vi skil mellom oppbevaring og lagring av vin. Lagring skal forbetre vinen gjennom modning. Oppbevaring skal berre bevare kvaliteten i vinen i tida mellom innkjøp og konsum. https://www.vinmonopolet.no/content/lar-om-vin/lagring-og-servering/lagring-vin/lagring-av-vin Anonymkode: d72ac...520 1
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2021 #4 Skrevet 20. desember 2021 Holdbarhet på brennevin avhenger av hvilket brennevin man snakker om. Generelt er det sånn at fatmodnet brennevin har så å si ubegrenset holdbarhet. Dette gjelder som regel whisky, cognac, fatlagrede akevitter, armagnac, blant flere. Det holder seg godt på flaske, men væsken kan fordampe. Les mer her: https://www.arcus.no/ressurser/servering-og-oppbevaring/holdbarhet-på-brennevin Anonymkode: d72ac...520 2
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2021 #5 Skrevet 23. desember 2021 Vodka holder seg "evig" Anonymkode: 7baf9...edd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå