AnonymBruker Skrevet 19. desember 2021 #1 Skrevet 19. desember 2021 Sitter her med en jobbsøknad foran meg og føler meg plutselig helt blank. Har ikke skrevet en eneste jobbsøknad siden 2008 mens jeg studerte, da jeg har vært heldig nok til å få jobb gjennom studiene og praksissted. Nå vil jeg derimot bort fra sektoren jeg jobber i og over i noe nytt. Hvorfor jeg søker på jobben og hva jeg kan bidra med osv er ikke noe problem, og føler søknaden i seg selv er god. Men hvor mye om meg som person, familie, fritidssysler osv er normalt/nødvendig å ha med for å gi et helhetlig blikk på hvem jeg er?🙄 Anonymkode: 470cc...d6e 1
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2021 #2 Skrevet 19. desember 2021 Hadde kun med det som var relevant, og det var ikke familie og fritidsaktiviteter. Anonymkode: e1d0a...17b 7
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2021 #3 Skrevet 19. desember 2021 Ingenting. Anonymkode: f751a...2ec 7
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2021 #4 Skrevet 19. desember 2021 Jeg leste en søknad en gang til en psykiatrisk sykepleier stilling. Hun skrev masse om at hun har slitt psykisk. Den søknaden la jeg pent vekk. Anonymkode: a9045...bac 7
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2021 #5 Skrevet 20. desember 2021 Jeg tar ikke med noe privat. Anonymkode: eca3d...a68 4
SoWhat? Skrevet 20. desember 2021 #6 Skrevet 20. desember 2021 Du kan skrive litt om interesser og hobbyer. Det kan si viktige ting om deg ift arbeid. Tålmodighet, aktivitetsnivå og konsentrasjon og om du er sosial og liker samarbeid. Hvis du er politisk engasjert, så ikke skriv hvilket parti, og reklamer ihverfall ikke for det 😄 politikk og religion er lurt å unngå, så skriv heller "'samfunnsengasjert" Det bør egentlig holde. 3
SoWhat? Skrevet 20. desember 2021 #7 Skrevet 20. desember 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Hadde kun med det som var relevant, og det var ikke familie og fritidsaktiviteter. Anonymkode: e1d0a...17b Selvfølgelig er fritidsaktiviteter relevant.
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2021 #8 Skrevet 20. desember 2021 SoWhat? skrev (16 minutter siden): Du kan skrive litt om interesser og hobbyer. Det kan si viktige ting om deg ift arbeid. Tålmodighet, aktivitetsnivå og konsentrasjon og om du er sosial og liker samarbeid. Hvis du er politisk engasjert, så ikke skriv hvilket parti, og reklamer ihverfall ikke for det 😄 politikk og religion er lurt å unngå, så skriv heller "'samfunnsengasjert" Det bør egentlig holde. Riktig. Politikkoppfatning og religionstilhørighet går under sensitive personopplysninger og skal ikke medfølge en jobbsøknad. Anonymkode: d9202...4f9 3
Talentedmrripley Skrevet 20. desember 2021 #9 Skrevet 20. desember 2021 21 minutter siden, SoWhat? said: Du kan skrive litt om interesser og hobbyer. Det kan si viktige ting om deg ift arbeid. Tålmodighet, aktivitetsnivå og konsentrasjon og om du er sosial og liker samarbeid. Hvis du er politisk engasjert, så ikke skriv hvilket parti, og reklamer ihverfall ikke for det 😄 politikk og religion er lurt å unngå, så skriv heller "'samfunnsengasjert" Det bør egentlig holde. Kanskje hvis interessen er direkte relevant for jobben, og en samtidig begrunner dette godt. Ellers tenker jeg at søknaden er tynn hvis en har plass til å ta med hobbyer og interesser. 3
SoWhat? Skrevet 20. desember 2021 #10 Skrevet 20. desember 2021 Talentedmrripley skrev (9 minutter siden): Kanskje hvis interessen er direkte relevant for jobben, og en samtidig begrunner dette godt. Ellers tenker jeg at søknaden er tynn hvis en har plass til å ta med hobbyer og interesser. Ja, det har jo med hvilken jobb en søker å gjøre, og hvor erfaren/uerfaren en er på jobbmarkedet.
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2021 #11 Skrevet 20. desember 2021 Da jeg søkte jobb på Kondomeriet oppga jeg faktisk hvor mange jeg har knulla. Anonymkode: 6e806...61b 1
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2021 #12 Skrevet 20. desember 2021 Talentedmrripley skrev (2 timer siden): Kanskje hvis interessen er direkte relevant for jobben, og en samtidig begrunner dette godt. Ellers tenker jeg at søknaden er tynn hvis en har plass til å ta med hobbyer og interesser. Selvfølgelig er interesser og hobbyer relevant, uansett jobb! Hvem tror du arbeidsgiveren velger, den som ser på Netflix 24/7 eller den som driver med frivillig arbeid? Anonymkode: 518b2...0c9 2
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2021 #13 Skrevet 20. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Da jeg søkte jobb på Kondomeriet oppga jeg faktisk hvor mange jeg har knulla. Anonymkode: 6e806...61b 🤣🤣👏👏👏 Anonymkode: 518b2...0c9 2
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2021 #14 Skrevet 20. desember 2021 Jeg skrev ikke noe personlig i søknadene mine. Søkte på 3 jobber, en fikk jeg ikke fordi de ikke kunne matche lønna og de to siste fikk jeg tilbud på. Anonymkode: 22d3c...608
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2021 #15 Skrevet 20. desember 2021 Jeg skriver ikke noe om familie, har 2-3 linjer om interesser/hobbyer. Det er fordi jeg er sporty, glad i friluftsliv og er frivillig for Røde Kors, så det er ting jeg tenker kan selge meg inn hos enkelte arbeidsgivere. At jeg er glad i å strikke og se på TV er revnede likegyldig for arbeidsgiver, så sånt har jeg ikke med 😆 Anonymkode: 523dd...354 4
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2021 #16 Skrevet 20. desember 2021 Jeg har litt utvidet personalia øverst i CV, sivilstand, antall barn. Og et siste avsnitt hvor jeg skriver om meg privat. Det er fire-fem setninger om interesser, hobbyer og sier litt om hvem jeg er som person Søknaden svarer på søknadsteksten. Anonymkode: a3cfc...884
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2021 #17 Skrevet 20. desember 2021 Jeg legger ikke noe vekt på det når jeg ansetter. Det hender vi spør om det på intervju, men det er mest småprat. Det er ikke relevant for meg når jeg ansetter. (Og alle svarer det samme uansett) Anonymkode: c1a1b...f03
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2021 #18 Skrevet 20. desember 2021 Jeg hadde alltid med et par linjer i starten om sivilstatus, hva mannen drev med og barn. Fikk aldri intervju. Fjernet så alt det og gjorde om søknaden fra standard oppsett til mer lettleslig brev. Fikk intervju dagen etter. Anonymkode: 1405b...d40 3
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2021 #19 Skrevet 20. desember 2021 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Sitter her med en jobbsøknad foran meg og føler meg plutselig helt blank. Har ikke skrevet en eneste jobbsøknad siden 2008 mens jeg studerte, da jeg har vært heldig nok til å få jobb gjennom studiene og praksissted. Nå vil jeg derimot bort fra sektoren jeg jobber i og over i noe nytt. Hvorfor jeg søker på jobben og hva jeg kan bidra med osv er ikke noe problem, og føler søknaden i seg selv er god. Men hvor mye om meg som person, familie, fritidssysler osv er normalt/nødvendig å ha med for å gi et helhetlig blikk på hvem jeg er?🙄 Anonymkode: 470cc...d6e Du starter med hvorfor du søker den jobben, ca 3 linjer. Så neste avsnitt tar du erfaringene dine, hvert fall 4 linjer. Så kan du avslutte med hvem du er. Anonymkode: 1722c...17c
Gjest Albbas Skrevet 20. desember 2021 #20 Skrevet 20. desember 2021 Ingenting, med mindre du knytter det direkte opp mot jobben/kvalifikasjoner. Er du glad i å strikke og søker jobb i garnbutikk er det jo relevant. Det kan passe inn i CV-en.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå