AnonymBruker Skrevet 19. desember 2021 #1 Skrevet 19. desember 2021 Vi har to barn, 7 og 5 år. Vi er invitert bort på julaften men dit skal vi ikke før kl 17. Dagen blir så lang, selv om det er mye kos på tv så blir den veldig langvarig med to barn som står opp grytidlig. Hva pleier dere andre å føre for at dagen ikke skal føles som en evighet? 🙈 Anonymkode: afa15...dce
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2021 #2 Skrevet 19. desember 2021 akebrett, tv, kirke, spill, pynte marsipan eller pepperkaker, lesestund, pakke inn gaver, handle, tegne, quiz Anonymkode: ca7ff...610 1
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2021 #3 Skrevet 19. desember 2021 Tv titting er det mye av, siden det er så mange fine julefilmer for barn. De får julestrømper og i den får de også en julegave, frokost, vanlig lek, lunsj, leverer julegaver til barnas venner. Og så er det ofte blitt ettermiddag. Synes dagen går så fort jeg. Anonymkode: ace01...22b 1
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2021 #4 Skrevet 19. desember 2021 Man må ikke aktivisere barna hver time av døgnet! Kl 17 er ikke såå lenge. Masse kjekke ting å se på tv mens de koser seg med litt snop. Ev gi en pakke fra nissen som inneholder noe de kan pusle med, jule tegne hefte, lage armbånd ? Kl blir 17 på et blunk 😉 er der snø og dere har hage, kan de lage snømann i hagen. det er sunt for barn at det ikke skjer noe hvert min, la de kjede seg litt om så Anonymkode: 8bb26...b70 6
Crimejunkie Skrevet 19. desember 2021 #5 Skrevet 19. desember 2021 Lang koselig frokost, julefilmer mens vi koser oss med strømpe-innholdet, yatzy og andre brettspill, ser etter nissen, og bare rett og slett «er» sammen. Fantastisk dag. 3
Tvist Skrevet 19. desember 2021 #6 Skrevet 19. desember 2021 Gå en lang tur på fjellet. Supert for å få tiden til å gå og få ut litt energi og spenning. 2
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2021 #7 Skrevet 19. desember 2021 - Julefrokost. - Skattejakt etter julestrømpe. - Tre nøtter til Askepott. - Kle seg i finstasen. - Julegudstjeneste - Små julebesøk til enkelte venner og familiemedlemmer med bytting av gaver. - Mellommåltid - Brettspill, synging og spilling av julesanger, leker, quiz og andre aktiviteter sammen, NRK på i bakgrunnen, mens vi venter på middagen. Anonymkode: 48a2d...1fb
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2021 #8 Skrevet 20. desember 2021 Vi sover gjerne til 12-13. Da går resten av ettermiddagen fort. Anonymkode: d3591...529 1
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2021 #9 Skrevet 20. desember 2021 Her får de ei nissegave på morgenen som inneholder noe de typisk kan leke mye med. Eller så må vi ut en tur og brenne av litt energi i akebakken. Litt TV og snop i julestrømpa og hjelp til å få i stand julemiddagen så vipps er det kvelden. Anonymkode: 957a7...274
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2021 #10 Skrevet 20. desember 2021 Vi drar i svømmehallen. Da får ungene også vasket seg før jul uten mas, krangling og at vi bruker opp varmtvannet 😊 Her vi bor er det dempet belysning og tent stearinlys i vinduene + gratis pepperkaker på julaften. Så altså, stå opp, julestrømpe, enkel frokost, svømmehallen, spise julelunsj, halvtimes dupp, se litt på tv, pynte oss og middag. Anonymkode: b6a7c...521 1
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2021 #11 Skrevet 20. desember 2021 foreldrene mine gjorde i alle fall ALDRI noe som helst sammen med oss ungene. De var enten alt for opptatte med å for eksempel lage julemiddagen, eller se på TV og lese aviser eller what ever. ungene måtte rett og slett finne på noe på egen hånd... Anonymkode: be6ec...b55 5
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2021 #12 Skrevet 20. desember 2021 Just now, AnonymBruker said: foreldrene mine gjorde i alle fall ALDRI noe som helst sammen med oss ungene. De var enten alt for opptatte med å for eksempel lage julemiddagen, eller se på TV og lese aviser eller what ever. ungene måtte rett og slett finne på noe på egen hånd... Anonymkode: be6ec...b55 Sånn var det i min tid også. Vi spiste julestrømpe, så på tv eller kanskje vi gikk ut for å ake eller noe annet. Vi trengte ikke å bli aktivisert hele tiden. Anonymkode: d3591...529 2
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2021 #13 Skrevet 20. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): foreldrene mine gjorde i alle fall ALDRI noe som helst sammen med oss ungene. De var enten alt for opptatte med å for eksempel lage julemiddagen, eller se på TV og lese aviser eller what ever. ungene måtte rett og slett finne på noe på egen hånd... Anonymkode: be6ec...b55 Sånn var det hos oss også. Anonymkode: add80...d99 1
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2021 #14 Skrevet 20. desember 2021 Starter dagen med julestrømpe og tv. Deretter en lang og god frokost. Ut på formiddagen varmer vi grøt og setter ut til nissen, før jeg og barna drar til kirkegården for å tenne lys. Mannen er hjemme å lager middag. Når vi kommer hjem har nissen vært med gaver, noe som aktiviserer barna de neste timene. Vi pynter oss en gang etter å ha vært på kirkegården. Så plutselig er det middag. Anonymkode: e086a...f1e
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2021 #15 Skrevet 20. desember 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Vi drar i svømmehallen. Da får ungene også vasket seg før jul uten mas, krangling og at vi bruker opp varmtvannet 😊 Her vi bor er det dempet belysning og tent stearinlys i vinduene + gratis pepperkaker på julaften. Så altså, stå opp, julestrømpe, enkel frokost, svømmehallen, spise julelunsj, halvtimes dupp, se litt på tv, pynte oss og middag. Anonymkode: b6a7c...521 Så heldige dere er som har svømmehaller åpne på julaften. Skulle gjerne ha vært der med barna men her vi bor er det stengt. Anonymkode: 5bcb1...cbc
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2021 #16 Skrevet 20. desember 2021 De åpner julestrømpa, spiser litt godteri og vi ser på barnetv sammen. Spiser frokost og lunsj sammen. Jeg ser Askepott og julestjernen. Da får ungene beskjed om å leke på rommet sitt eller sitte stille i sofaen å se på dette sammen med meg. Er været fint blir det aking. Ellers underholder ungene seg selv resten av tiden. Det er de store nok til. 5 og 8 år. Anonymkode: 442fc...e0c
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2021 #17 Skrevet 20. desember 2021 Hvorfor skal foreldrene drive og aktivisere barna hele tiden? De må jo lære seg å leke og finne på ting selv. Anonymkode: 49fa9...980 3
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2021 #18 Skrevet 20. desember 2021 Julestrømpe, og kanskje en vennegave, dersom de bytter gave med en venn. Deretter er det gjerne en tur ut for å "brenne litt energi". Det kan være en tur ut og bygge snømann, eller ake, eller går til graven til en slektning eller gå til kirken og gå i gudstjeneste, eller noe sånt. Alternativt reiser vi på formiddagsbesøk og spiser julegrøt før vi reiser hjem og spiser middag og åpner gaver. Anonymkode: d2c09...afc
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2021 #19 Skrevet 20. desember 2021 Jeg er vokst opp med felles julefrokost, tv og julestrømpe, så ble vi kanskje sendt ut en tur. Pynte seg, gå i kirka, komme hjem og spise julemiddag. Blir fort litt på samme viset nå, kanskje vi går ut en tur sammen. Anonymkode: 390ae...1f8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå