Gå til innhold

Bytte bhg toåring

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal flytte. Bare 30 min unna. Jeg jobber like ved nåværende bhg og skal fortsette med det, så sånn sett kunne barnet fortsatt der. Men huset vi flytter til tilhører en annen skolekrets og barnehagebarna der vil jo derfor bli barnet mitts klassekamerater om en stund. Jeg vet jo han bør flytte over i ny bhg før han begynner på skole, så han blir kjent med de nye barna. Men når? Vi brukte LANG tid på tilvenning og han bruker lang tid på å bli trygg på nye. Bør vi vente et par år til han er eldre og forstår mer? Eller bør han bytte asap for å få best forhold til nye klassekamerater? Kjenner jeg er delt, men heller mer mot første. Erfaringer? Praktisk spiller det som sagt ingen rolle, da jeg kjører forbi nåværende bhg på vei til jobb uansett. 

Anonymkode: 2a7fc...763

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så tidlig som mulig, helt klart. 

Anonymkode: 43e22...dd3

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Så tidlig som mulig, helt klart. 

Anonymkode: 43e22...dd3

Hvorfor? Får dårlig samvittighet av å rive han opp fra alt han kjenner. Han er så knyttet til både barn og voksne i bhg. Samtidig jobber barnets tante i ny bhg, og barnets kusine er barn av samme årskull der - så han er jo ikke helt alene da.. 

Anonymkode: 2a7fc...763

Skrevet

Ville ventet til neste barnehageår. Besøkt den nye barnehagen mange ganger. Gjerne leke der i helger sammen med søskenbarna.

Anonymkode: 62d18...786

• Liker 1
Skrevet

Ville byttet når han skal på storbarnavdelingen :) 

Anonymkode: 3347e...df0

• Liker 3
Skrevet

Bytt så fort som mulig, de begynner å knytte sterkere og sterkere bånd i den alderen. Vi hadde samme problem og jeg gruet meg, elsket barnehagen, personalet og han trivdes med de andre barna. Han også brukte lang tid på å bli trygg, så det ble en overgang, men nå etter 3 mnd i ny barnehage så har det gått seg veldig til. Skjønner at det er vanskelig. Byttet i overgang til storbarnsavdeling, etter sommerferien. Så sånn sett passet det bra. Ellers er det ingen krise om du lar han gå i den barnehagen han går i nå? Skolen er en ny arena der det skapes nye vennskap. 

Anonymkode: 1bc34...8cc

Skrevet

Vi byttet da hen var nesten to år. Det gikk helt fint. Nå husker hen ikke forrige bhg engang, og har fått seg bestevenn og mange nære venner i nye bhg (4 år nå).

Anonymkode: 9844c...63c

Skrevet

Bytt med en gang. Jeg ventet med min toåring for de samme grunnene som deg og byttet da hun skulle over på storbarnsavdeling. Nå er hun fem og skolestarter. Savner fremdeles den gamle barnehagen og vennene hun hadde der. Har slitt med å knytte seg til noen i den nye barnehagen. Jeg tenker at det hadde vært lettere for henne hvis hun hadde bytta da hun var yngre, for selv om hun alltid har vært skeptisk til nye ting, så er yngre barn mer tilpasningsdyktige.

Anonymkode: d4e94...abb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...