AnonymBruker Skrevet 19. desember 2021 #1 Skrevet 19. desember 2021 Fikk en vikariat stilling ut et år innen helse og omsorg, som pleieassistent på sykehjem. Jeg har ingen erfaringer før enn jobbet der noen måneder som ringevikar. Jeg trives utrolig godt og vurderer å omstudere til vernepleier. Men akkurat nå føler jeg meg så nervøs og for at jeg blir rakket ned på som under kvalifisert. Jeg lærer jo nye nytt hver dag. Men har for meg at jeg er redd for å spørre for mye da kanskje de opplever meg som belastning. Lærer alt jeg kan og spør selvsagt om jeg ikke vet noe. Overdriver jeg eller er det normal følelse? Anonymkode: 0928d...20f
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2021 #2 Skrevet 19. desember 2021 Det er helt normalt å være nervøs i en ny jobb. Men du overdriver kanskje litt om du er voldsomt stresset for å gjøre en jobb du allerede har gjort i noen måneder, bare uten at det var fast. Det er ikke noe vanskeligere i morgen. Anonymkode: b4595...a2a 2
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2021 #3 Skrevet 19. desember 2021 Det er positivt at du spør mye! Nysgjerrighet er viktig i arbeidslivet, du tilegner deg mer kunnskap på den måten og skaffer deg mer erfaring, noe som er gull verdt. Du vokser av det og vil etter hvert også sannsynligvis få bedre selvtillit, slik at du ikke blir nervøs eller redd for å spørre, prøve og feile. Om du blir rakket ned på fordi du er ufaglært så er det noe du bør ta opp med din arbeidsgiver. På noen sykehjem er det en ukultur blant faglærte og pleieassistenter blir sett ned på, noe som er svært giftig for deg og arbeidsmiljøet. Og det burde slås hardt ned på. Alle arbeidsplasser er heldigvis ikke slik. Ikke vær redd for å stå opp for deg selv. Du gjør en viktig jobb og det er viktig at du blir godt ivaretatt av dine kollegaer. Man skal ikke skremmes bort fra en slik jobb av grinete arbeidskollegaer med fagbrev og høgskoleutdannelse. Anonymkode: a2442...1ce
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå