Gå til innhold

Finnes det noen som faktisk IKKE merket noe spesielt før vannet gikk/riene startet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Føler alle snakker om slimpropp, kynnere, murringer osv. 

Anonymkode: 85d9f...861

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I forrige svangerskap gikk vannet i 38 uten forvarsel (våknet av det), og riene startet rett etterpå, så går an. Denne gangen har jeg hatt mange flere "tegn" uten at det har startet enda. 

Anonymkode: ebe06...1a3

• Liker 1
Skrevet

Det har startet med vannavgang uten noen forvarsel begge gangene. 

Anonymkode: 5782e...fd4

• Liker 1
Skrevet

Merket ikke noe i forkant, 14 dager før termin - ingen tegn. Vannet gikk plutselig et par timer etter at jeg hadde sovnet om kvelden.

Skrevet

Ja, hadde ikke kynnere eller noen ting før fødsel. Våknet av at riene startet på morrakvisten. Begynte rolig, men tok seg opp jevnt. 

Denne gangen analyseres hver minste murring (sikkert fordi jeg er livredd for å føde i jula, har termin på nyåret) 🤣

Anonymkode: 9a2fb...5a8

Skrevet

Slimpropp og vannet gikk samtidig med nr 1, merket ingenting i forkant. Med nr to begynte riene uten forvarsel. Vannet ble tatt på sykehuset.

Anonymkode: ac7d9...854

Skrevet

Begge mine fødsler startet med vannavgang.

Anonymkode: bfb20...c71

Skrevet

Vannet mitt gikk plutselig på shopping 😁😂

Anonymkode: b11f8...46f

Skrevet

Har født 3 ganger helt uten forvarsel.

Første var riktignok igangsatt, men selv om jeg var en uke over termin hadde jeg ingen tegn på at noe ville starte av seg selv med det første.

Med nr 2 begynte jeg rett på med 2 min mellom riene, merket ikke så mye som en murring i forkant. Fødselen varte 1 1/12 time fra jeg skjønte jeg hadde rier. Fødte 3 dager før termin

Fødsel nr 3 begynte med vannavgang, men jeg hadde ikke merket noe på forhånd, bortsett fra noe som kunne antyde slimproppen 1 døgn i forveien. Fødte 3 dager over termin.

Anonymkode: 63d1b...58d

Skrevet

Med nr 1 våknet jeg på natta av skikkelige rier. Med nr 2 gikk vannet, men fødselen startet ikke, så ble igangsatt

Anonymkode: d32dd...18c

Skrevet

Merket ingenting før riene startet. Hadde vært hos jordmor samme morgen da og hun tippet at fødsel ville starte innen 24 timer fordi jeg hadde litt åpning. Så jeg gikk jo og kjente etter hele dagen men merket ingenting før riene satte i gang. 😅 Da gikk det slag i slag og på fire timer var baby ute. 

Med andremann hadde jeg heller ingen tegn. Ble løs i magen en halvtime før riene kom, og da tok det bare 1.5 time før baby var ute. 

Skrevet

Her gikk vannet, og så følte jeg  virkelig at jeg måtte bæsje. Jordmor fikk sjokk da jeg hadde full åpning og pressrier egentlig uten å ha merket noe. 

Var innlagt på obsposten og igangsatt, og plutselig var de usikre på om de rakk å få meg over på føden. Gikk bra da. 

Anonymkode: 9b942...c15

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Føler alle snakker om slimpropp, kynnere, murringer osv. 

Hadde ingenting av det. Men jeg hadde et enormt behov for å ha det helt ryddig i leiligheten akkurat den kvelden, og jeg orket ikke se på filmer med mye action i. Så skjønte noe var på gang i kroppen.

Anonymkode: 9e22c...b1d

• Liker 2
Skrevet

Jeg kjente noe murret veldig lett nederst i magen klokken 02, på våken og så på serie på sofaen så jeg kikket kjapt på klokken i tilfelle jeg måtte telle antall 🤭 Det var bare noe inni meg som sa at jeg måtte gjøre det. Det skjedde dog ikke mer og jeg glemte i grunn av det hele til kl 0245 ish, da hørte jeg et knepp inni meg og kroppen spratt opp av sofaen og løp av gulvmatta før vannet rant ut av meg. 

I ettertid kan jeg spekulere i den elendige formen jeg hadde tidligere den dagen, trodde jeg var i ferd med å få influensa eller noe. Men dagen før der igjen var jeg i selskap i 6-8 timer og var døddssliten etter det. 

Ingen slimpropp, maserier, ikke noe spesielt mer kynner og hadde milde og lite av de fra før. 

Anonymkode: 51d56...2c8

• Liker 1
Skrevet

Merket ingenting på noen av mine tre, annet enn at termindatoen var passert :) 

Med nr 1 så gikk vannet på natten, jeg våknet av at jeg ble litt våt, reiste meg opp og da sa det bare PANG. Kom helt enormt mye vann 🥳 

Med nr 2, 9 år senere, så lå jeg i senga med nr 1 og på en tegnefilm en lørdagskveld, da jeg hørte et slags knepp. Da sa jeg «oi, nå kommer broren din!», og reiste meg opp, og nok en gang så sa det pang 😅 

Nr 3 var utrolig treig. Jeg skulle på overtidskontroll søndagsmorgen, var vel 13 dager over tiden, men var jo da 100% sikker på at jeg ville bli satt i gang den søndagen. Jeg var drittlei og hadde ikke beveget meg på flere dager, bare ligget som en hval på sofaen 😅 Gjorde alt klart til dagen etter, baggen var klar, leggene var barbert, i det hele tatt. Jeg «forventet» at vannet skulle gå, da det var sånn det hadde startet med de to andre, så da jeg den natten begynte å få vondt i rompa så skjønte ikke jeg at det var babyen som begynte å tenke på å komme ut :) Vi sto opp, spiste frokost, leverte de to andre barna og kjørte til sykehuset, og da sa det bare pang igjen, riktignok ikke vannet som gikk, men helt sinnsyke rier; og en time senere så spratt sistemann ut. 

Anonymkode: 7d919...115

• Liker 1
Skrevet

Hadde hatt kynnere i halve svangerskapet 😅 de hadde økt svaaaakt i styrke jevnt siste 3 mnd, så for meg var det ikke særlig forskjell før slimproppen gikk. DA var det fryktelig vondt, og vi reiste umiddelbart. Var 7,5 cm når jeg kom på sykehuset 😆 

• Liker 1
Skrevet

jeg hadde kynnere fra uke 20 i første graviditet, fra uke 16 i den andre. Hver eneste dag, flere ganger. Så de var ingen sikker tegn. Og slimproppen har jeg aldri fått sett. :vetikke:

Anonymkode: 7595b...ca5

• Liker 1
Skrevet

Her gikk bare vannet på begge, merket ikke noe i forkant. 

Anonymkode: 30519...94f

• Liker 1
Skrevet

Født fire barn, og alle fødslene har startet med rier ut av det blå uten varsel i forkant :)

Anonymkode: 1f742...755

Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Født fire barn, og alle fødslene har startet med rier ut av det blå uten varsel i forkant :)

Anonymkode: 1f742...755

Kan jeg spørre deg hvordan fødsel nr 4 var ift de andre?☺️

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...