Gå til innhold

Jeg er helt knust over å ha blitt blokkert

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er skikkelig deppa og lei meg over at ikke en venninne, men en livsveileder-coach har blokkert meg alle veier. Det er ingen ting spesifikt jeg har gjort, men hun har flere ganger gitt beskjed om at hun ikke vil ha kontakt. Og jeg forstår at det er en menneskerett å velge hvem man ønsker kontakt med og ikke. 

Jeg ble utrolig knyttet til henne og hun hjalp meg mye. Så jeg sa i forkant at det ville bli tøft for meg når hun skulle runde dette av. Det visste hun. 

Egentlig så hadde jeg håp om at vi kunne finne en løsning, at jeg pratet mindre og jeg håpet at hun egentlig ville forstå dette. Slik ble det ikke. 

Hun har nok blokkert fordi hun var redd det skulle komme melding, men dette lovte hun å ikke gjøre. Dette har jo helt klart gjort meg helt knust. Jeg føler meg helt forferdelig.. 😔

Jeg ville ikke miste denne personen og det var det jeg fryktet som mest. 

Nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre... Jeg har ikke så mange andre heller, mye på privaten så dette gjør det veldig vanskelig å godta. 

Hva skal jeg egentlig gjøre? Noen med liknende erfaring, råd? Jeg for ikke fred i sjela. 

Anonymkode: 1e4e2...8c4

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hva skal jeg egentlig gjøre? Noen med liknende erfaring, råd? Jeg for ikke fred i sjela. 

La det ligge, evt skaffe deg en psykolog.

Anonymkode: 09238...31e

• Liker 22
Skrevet

Du er bra nok som du er❤️ 

Send henne en melding å si at hun er litt dramatisk som blokkerer deg overalt, da du bare ønsket henne alt godt. Fortell henne ar hun har hjulpet deg masse og at du bare ønsket å ha kontakt, men at du respekterer valget hennes. 

Gå videre med livet ditt selv om det gjør litt vondt nå, så vil dette gå over. Du er bra og fortjener kjærlighet❤️

Anonymkode: 45c5b...398

Skrevet

Gud bedre så slitsom du må har vært som har bidratt til at hun har gått til det skrittet og blokkert deg. La henne nå få fred!

Anonymkode: 436a8...fbb

• Liker 22
Skrevet

Hun har flere ganger gitt beskjed om at hun ikke vil ha kontakt? Jeg leser som dette er en dame du har hatt kontakt med på et profesjonelt (for henne) plan - og til tross for at hun har gitt beskjed om at hun ikke ønsker videre kontakt, så har du tydeligvis gjort det? 

Da har hun selvfølgelig blokkert deg og du må bare forholde deg til dette og komme deg videre!

• Liker 29
Skrevet

Oi shit hva har du gjort og sagt? Du må være ekstremt intenst om du faktisk blir blokkert. Maser du mye på fritiden?

Anonymkode: 957fa...08a

• Liker 6
Skrevet

Hun er ikke vennen din. Dette visste du. Hun har hjulpet deg, og sikkert fått godt betalt for det på veien. Hvis du ønsker å betale for flere timer med henne for å avslutte kan du sannsynligvis få lov til det også. På avtalte tider innenfor hennes arbeidstid.

Det er ikke rart hun har blokkert deg. Men det var uprofesjonelt at hun la deg til i det hele tatt.

Anonymkode: e741a...0e6

• Liker 11
Gjest supernova_87
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Send henne en melding å si at hun er litt dramatisk som blokkerer deg overalt, da du bare ønsket henne alt godt. Fortell henne ar hun har hjulpet deg masse og at du bare ønsket å ha kontakt, men at du respekterer valget hennes. 

Gå videre med livet ditt selv om det gjør litt vondt nå, så vil dette gå over. Du er bra og fortjener kjærlighet❤️

Dette er et utrolig dårlig råd. Dette er en dame som beskriver at hun allerede har gått over grensene til denne coachen. Det hun skal gjøre nå er å respektere disse grensene, ikke oppsøke mer kontakt og bare bekrefte at coachen hadde god grunn til å blokkere. 

Skrevet

Huff jeg blokkerer sjelden, men når noen blir intens og innvaderende gjør jeg det. Skal veldig mye til!!!

Og skaff deg psykolog🧡

Anonymkode: c2480...10c

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Nei. Når folk har gått så langt som å blokkere noen, så lar man de være i fred. De færreste blokkerer noen for morroskyld.

• Liker 11
Skrevet

Hun har gitt deg beskjed om at du ikke ønsker kontakt og du fortsetter å sende meldinger? 

du sier du ikke har gjort eller sagt noe spesielt, men det er nettopp det du har. Du har fortsatt å ta kontakt med henne når hun har bedt deg om å ikke gjøre det. Du respekterer hverken henne som person eller hennes levebrød og profesjon. 

du er selvinnsikt nok til å vite at det vil bli vanskelig å bryte relasjonen, men du har ikke selvinnsikt nok til å forstå at du virker påtrengende og til og med kanskje ustabil i din kontakt med henne. Om du fortsetter å ta kontakt etter at hun gjentatte ganger har bedt deg stoppe vil du kvalifisere som en stalker, og jeg ville rett og slett blitt redd og bekymret.

hvordan du skal takle dette? Du skal la det ligge. Respektere henne ønske og valg. Du skal IKKE kontakte henne for å forklare henne noe. Du skal gå videre i livet ditt, og du bør vurdere å begynne hos psykolog, for dette er ikke sunt for deg.

lykke til:)

Anonymkode: 2a9d3...cb4

• Liker 13
Gjest supernova_87
Skrevet

TS, du må nesten identifisere hva som er det egentlige problemet her. Er det at du er ensom? Er det andre ting i livet ditt du er misfornøyd med? For det at en noen blokkerer deg, jo, det er vondt, og kanskje man blir flau fordi man innser at man har tråkket over andres grenser, men du blir ikke deppa av det. Det høres ut som du projiserer andre problemer over på denne relasjonen. 

Det mange gjør som sliter med sitt, er at de bruker opp folk. De har så få, slik at når de får noen venner så bruker de dem opp. Konsekvensen er at de får færre og færre, og alle rundt dem er "brukt opp", de orker ikke mer. 

Bare det at du sier hun hadde lovet å ikke blokkere deg sier noe om hvor skeiv denne relasjonen er. Det er ikke normalt å be om bekreftelse på at man ikke skal bli blokket. 

Ta tak i måten du er sosial på. Jobb med deg selv. Gå gjerne til psykolog. Jobb med å få mer innhold i eget liv. Bli din egen støttespiller. Lykke til! 

Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Jeg er skikkelig deppa og lei meg over at ikke en venninne, men en livsveileder-coach har blokkert meg alle veier. Det er ingen ting spesifikt jeg har gjort, men hun har flere ganger gitt beskjed om at hun ikke vil ha kontakt. Og jeg forstår at det er en menneskerett å velge hvem man ønsker kontakt med og ikke. 

Jeg ble utrolig knyttet til henne og hun hjalp meg mye. Så jeg sa i forkant at det ville bli tøft for meg når hun skulle runde dette av. Det visste hun. 

Egentlig så hadde jeg håp om at vi kunne finne en løsning, at jeg pratet mindre og jeg håpet at hun egentlig ville forstå dette. Slik ble det ikke. 

Hun har nok blokkert fordi hun var redd det skulle komme melding, men dette lovte hun å ikke gjøre. Dette har jo helt klart gjort meg helt knust. Jeg føler meg helt forferdelig.. 😔

Jeg ville ikke miste denne personen og det var det jeg fryktet som mest. 

Nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre... Jeg har ikke så mange andre heller, mye på privaten så dette gjør det veldig vanskelig å godta. 

Hvor mye kontaktet du henne. Var det også om kveldene/natta og i helgene 

Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

NEI!!!!

GiftM skrev (4 minutter siden):

Hvor mye kontaktet du henne. Var det også om kveldene/natta og i helgene 

Spiller ingen rolle, hun har fått beskjed om å ikke kontakte henne!

• Liker 12
Skrevet

Ts jeg har stått i noe lignende (men mer alvorlig)  og jeg vet godt hvordan du har det. Veldig vondt på alle måter. Det var utrolig egoistisk gjort av henne og gjøre det nå rett før julen også. Når hun er i stand til det når hun vet hva hun betydde for deg, så er hun ikke et godt menneske. Dette vil du ikke se nå men når alt legger seg litt. Du må ta tiden til hjelp, og ta den tiden du trenger. Det blir som en sorg. Og sorg tar tid. For all del ikke kontakte hun, det vil gjøre vondt verre. Sender deg gode tanker. Ta vare på deg selv❤️

Anonymkode: 21883...ce9

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Ts jeg har stått i noe lignende (men mer alvorlig)  og jeg vet godt hvordan du har det. Veldig vondt på alle måter. Det var utrolig egoistisk gjort av henne og gjøre det nå rett før julen også. Når hun er i stand til det når hun vet hva hun betydde for deg, så er hun ikke et godt menneske. Dette vil du ikke se nå men når alt legger seg litt. Du må ta tiden til hjelp, og ta den tiden du trenger. Det blir som en sorg. Og sorg tar tid. For all del ikke kontakte hun, det vil gjøre vondt verre. Sender deg gode tanker. Ta vare på deg selv❤️

Du tuller, ikke sant? 

TS sier riktignok ikke noe om at dette var et privat eller profesjonelt forhold, men hennes yrke og det at ts presiserer at det ikke er et venninneforhold, tilsier at ts har gått langt over streken da hun ikke har respektert beskjeden om ikke å ta kontakt. 

Det er i så fall like egoistisk av ts å da fortsette å ta kontakt... 

• Liker 16
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Det er hverken egoistisk eller dårlig gjort. Ts og denne personen har hatt et profesjonelt forhold, og er på ingen måter venner (slik jeg oppfatter hi). Ts vil åpenbart ha mer kontakt enn de timene som hun har betalt for, og denne personen ønsker ikke å ha klienter som venner, eller klienter som maser på fritiden hennes. Dette har jo tydeligvis ikke ts respektert, og da er det virkelig ikke dårlig gjort av coachen å blokkere ts. 

Du må forstå at dette er jobben hennes, ts. Selv om du ble veldig knyttet til henne, så er du 'bare' nok en klient. I slike yrker må man sette grenser. Jobben hennes er å gi deg råd, omsorg og forståelse, slik en venninne kanskje ville gjort. Men hun er allikevel ikke en venninne, og det må man skille på. 

Anonymkode: db741...9bc

• Liker 10
Skrevet
11 hours ago, AnonymBruker said:

Det er ingen ting spesifikt jeg har gjort, men hun har flere ganger gitt beskjed om at hun ikke vil ha kontakt.

Det kan jo virke som om det du har gjort, er å ta kontakt etter at hun flere ganger har gitt beskjed om at du ikke skal gjøre det.

Det er virkelig å ikke "ingen ting spesifikt", tvert imot.

Anonymkode: e268d...788

• Liker 8
Skrevet

Hun har opptrådt profesjonelt, akkurat det hun er - og hun solgte deg en tjeneste .

Du har tydeligvis vært grenseløs og måtte settes grenser for.

Anonymkode: f41f0...7de

• Liker 7
Skrevet
5 hours ago, AnonymBruker said:

Det var utrolig egoistisk gjort av henne og gjøre det nå rett før julen også.

Nei! Hun er en profesjonell, og at hun har lyst til å avslutte et profesjonelt forhold i jobben, er greit. Og særlig opp mot høytid og fritid, så er det overhodet ikke egoistisk å ønske seg fri.

Det som er egoistisk, er at TS ikke evner å respektere dette. Det er overhodet ikke egoistisk å avslutte et usunt behandler-bruker-forhold, tvert imot, det er en nødvendighet.

Anonymkode: e268d...788

• Liker 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...