AnonymBruker Skrevet 19. desember 2021 #1 Skrevet 19. desember 2021 Jeg er nå bede i to måltider om dagen. Lunsj og middag og gått raskt ned i vekt. Jeg har oppnådd vekta jeg ville. Fint å gå ned tre kg til men ikke nødvendig. Men etter at jeg kuttet ut et måltid så er søtsuget der hele tida. Jeg har lyst på smågodt, sjokolade, potetgull, brus og all mulig slags godteri og junk. Går å småspiser dette nå hele tiden på kvelden. Men jeg ønsker ikke å leve med et slikt kosthold. Må jeg tilbake til å spise frokost igjen? Funker krom? Hvordan bli kvitt søtsuget? Forslag? Anonymkode: 2fe0f...1fe
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2021 #2 Skrevet 19. desember 2021 Varm lavkalori kakao er mitt triks iallefall Anonymkode: 128b3...aa1 4
Gjest BrittEkeberg Skrevet 20. desember 2021 #3 Skrevet 20. desember 2021 Spis hver 3. time. 2 knekkebrød, halv quesadilla, liten salat, en sunn smoothie. Lover deg at det hjelper for de fleste å ha et jevnt blodsukker, for å slippe sukkersuget.
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2021 #4 Skrevet 20. desember 2021 Mitt søtsug forsvinner etterhvert (1-2 uker) dersom jeg for det meste spiser kjøtt og egg, da med noe fett og drikker minimalt med lettbrus. Anonymkode: e6003...095 3
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2021 #5 Skrevet 20. desember 2021 9 hours ago, BrittEkeberg said: Spis hver 3. time. 2 knekkebrød, halv quesadilla, liten salat, en sunn smoothie. Lover deg at det hjelper for de fleste å ha et jevnt blodsukker, for å slippe sukkersuget. Man kan regulere blodsukkeret ved å spise ofte, men da på bekostning av at kroppen blir dårligere til å regulere det på egenhånd. Hvis du har mulighet til å ta stadige matpauser er det jo greit, men selv synes jeg det er utrolig praktisk å ikke være avhengig av det. Jeg synes at et høyere fettinntak hjelper mot karbosug. Jeg spiser minst mulig karbs og har måttet venne meg til å spise ganske mye mer fett for å ikke bli trøtt. Spiser som TS to ganger daglig. Anonymkode: ab9f2...318 1
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2021 #6 Skrevet 20. desember 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Man kan regulere blodsukkeret ved å spise ofte, men da på bekostning av at kroppen blir dårligere til å regulere det på egenhånd. Hvis du har mulighet til å ta stadige matpauser er det jo greit, men selv synes jeg det er utrolig praktisk å ikke være avhengig av det. Jeg synes at et høyere fettinntak hjelper mot karbosug. Jeg spiser minst mulig karbs og har måttet venne meg til å spise ganske mye mer fett for å ikke bli trøtt. Spiser som TS to ganger daglig. Anonymkode: ab9f2...318 Hvordan ser ditt daglige kosthold ut? Jeg spiser mye grønnsaker og er ikke så glad i kjøtt. Derfor merker jeg at det blir mer av pasta og ris. Nå har jeg gått ned, men ønsker jo å holde vekta stabil der jeg vil ha den. Samtidig unngå å spise så mye sukker og drit fordi jeg kanskje spiser feil de to gangene jeg spiser om dagen. Anonymkode: 2fe0f...1fe 1
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2021 #7 Skrevet 20. desember 2021 1 hour ago, AnonymBruker said: Hvordan ser ditt daglige kosthold ut? Jeg spiser mye grønnsaker og er ikke så glad i kjøtt. Derfor merker jeg at det blir mer av pasta og ris. Nå har jeg gått ned, men ønsker jo å holde vekta stabil der jeg vil ha den. Samtidig unngå å spise så mye sukker og drit fordi jeg kanskje spiser feil de to gangene jeg spiser om dagen. Anonymkode: 2fe0f...1fe Min erfaring er at jeg holder meg mett lenger og har mer stabil energi dess mindre karbs jeg spiser. Så til vanlig spiser jeg hovedsaklig kjøtt og egg, og litt ost, fisk og gresk yoghurt i tillegg. Av og til kaffe med fett. Om jeg ikke hadde vært glad i kjøtt og egg ville jeg nok spist en del avokado, potet og fiber mtp å holde meg mett. Når jeg en sjelden gang blir sulten og ikke kan eller vil vente til det går over (pleier å ta 5-10 min) spiser jeg en liten klype salt, en liten bit smør og drikker et glass vann. Muligens mest placebo, men synes det funker fint hvis jeg er sliten og det står søtsaker fremme. Og hvis jeg bestemmer meg for å spise f.eks sjokolade tar jeg gjerne litt frukt først, og da frister det ofte ikke lenger etterpå. Anonymkode: ab9f2...318 2
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2021 #8 Skrevet 22. desember 2021 AnonymBruker skrev (På 20.12.2021 den 14.01): Hvordan ser ditt daglige kosthold ut? Jeg spiser mye grønnsaker og er ikke så glad i kjøtt. Derfor merker jeg at det blir mer av pasta og ris. Nå har jeg gått ned, men ønsker jo å holde vekta stabil der jeg vil ha den. Samtidig unngå å spise så mye sukker og drit fordi jeg kanskje spiser feil de to gangene jeg spiser om dagen. Anonymkode: 2fe0f...1fe Jeg spiser ikke noe kjøtt(spiser plantebasert) og når jeg lager pastaretter bruker jeg pasta lag av linser/bønner/erter/kikerter da dette metter mer og ikke er tomme karbohydrater. Kanskje du kunne prøvd det? Ellers så an du lage middager uten pasta,men med mere proteiner fra planteriket som holder deg mett lenger Anonymkode: 641af...b4a
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2021 #9 Skrevet 25. desember 2021 Ikke spis godsaker, så forsvinner suget. eventuelt kan du spise sukkerfri gelé, det fyller magen og er søtt uten at det gjør noe med vekta. Anonymkode: b9200...6fd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå