Gå til innhold

Beskjed om gutt på tidlig UL, men jente på OUL

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er gravid, og fikk beskjed om at vi venter en gutt på tidlig ultralyd i uke 13. jeg har skikkelig magefølelse på jente, men så tydelig noe som sto (nub?) rett opp fra fosteret og gynekologen mente også at det var en liten gutt. 

Lurer på om det er noen her som har fått beskjed om gutt på tidlig ul (uten at det har vært særlig tvil), men så var det likevel jente? 

Jeg blir selvsagt like glad for begge kjønn, men det var denne magefølelsen da..

Anonymkode: 04760...162

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Tone83 skrev (2 minutter siden):

Jepp det skjedde her

Så dere en «penis» på ultralyden da? 

Skrevet

Ja, det skjedde med venninnen min. Hun hadde ultralyd i uke 20, jordmor var da helt sikker på at det var en gutt. Så de kjøpte inn gutteklær og hadde navnet klart. Men ut kom en jente.. Så ja, man kan ta feil.

Anonymkode: 21549...e53

Skrevet

Man kan se feil på UL. Men det er større sjanse for at det de så på UL er riktig enn at magefølelse er riktig. 

Anonymkode: 47469...b13

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ja, det skjedde med venninnen min. Hun hadde ultralyd i uke 20, jordmor var da helt sikker på at det var en gutt. Så de kjøpte inn gutteklær og hadde navnet klart. Men ut kom en jente.. Så ja, man kan ta feil.

Anonymkode: 21549...e53

Huff, dette gjør meg stresset. Jeg har handlet og strikket i bøtter og spann til en gutt, hvis det kommer ut ei jente så blir jeg nok mer enn skuffet 😅

Anonymkode: 664a0...14f

Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Huff, dette gjør meg stresset. Jeg har handlet og strikket i bøtter og spann til en gutt, hvis det kommer ut ei jente så blir jeg nok mer enn skuffet 😅

Heldigvis kan en jentebaby ha på seg alle typer klær, også dem strikket "til en gutt" :)

Kanskje rarere klesstil på baby om man kun har kjøpt inn kjoler og så popper det ut en gutt istedet for jente. 

Anonymkode: 47469...b13

• Liker 12
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Så dere en «penis» på ultralyden da? 

Ja, den pekte riktignok nedover. Så tipper du har gutt.

• Liker 1
Skrevet

Her stakk det fremover på nub, og var jente. Sjekk forskjellen på nub så stikker det ut på jenter også.

Anonymkode: 3d295...b07

Skrevet
Tone83 skrev (6 timer siden):

Ja, den pekte riktignok nedover. Så tipper du har gutt.

Ja, da var det nok bare en dårlig vurdering i deres tilfelle 😊

Skrevet

Når man får tatt ultralyd før uke 15 så kan jentefoster lett se ut som gutter.

Jeg har en venninne som tok ultralyd på meg noen ganger i løpet av graviditeten. Hun sa ikke noe til meg da, men hun gikk i noen uker og trodde jeg skulle få gutt. Senere mente hun at fosteret så ut som jente. Jeg fikk jente.

Kjønn på ultralyd er uansett aldri 100% sikkert.

Anonymkode: deee3...28d

Skrevet

Jeg fikk beskjed om at jeg ventet en gutt i uke 12 av lege på privat klinikk, var en jente på oul. 

Anonymkode: 400c6...b05

Skrevet

Vi fikk beskjed om at det var gutt på UL i uke 18, 21 og 33, og jente i uke 32. Spent på hva det er som kommer ut. :rolleyes:

Anonymkode: 821da...a47

• Liker 1
Skrevet

Fikk beskjed om gutt 15+2 og 18+2 på OUL. Jordmor sa hun så pungen og tissen, så blir svært overraska om det kommer ut ei jente 😅

Anonymkode: a6bdd...c0e

Skrevet

Min gynekolog sa at det kunne kanskje se ut som gutt på tidlig ultralyd, men at han ofte tok feil, fordi det er såpass usikkert. På ordinær ultralyd var jordmor veldig sikker på at det er jente. Så har innstilt meg på jente nå. Tror nok jeg blir skuffet i sånn ca 3 sekund hvis det kommer ut en gutt 😆 Det aller viktigste er at babyen er frisk ❤️

Anonymkode: d219e...384

Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Skal klærne brukes med kjønnsorganet? 

Det er vanlig for jenter å ha størrelse på kjønnsorgan som foster som gjør at man kan anta det er gutt. Og omvendt. 

• Liker 2
Skrevet
Fløff skrev (12 minutter siden):

Det er vanlig for jenter å ha størrelse på kjønnsorgan som foster som gjør at man kan anta det er gutt. Og omvendt. 

Kan folk fortsatt få lov i 2021 å bruke blått til gutt og rosa til jente, uten at noen skal komme og påpeke at sånn er det ikke, og blande inn at klærne ikke blir brukt av kjønnsORGANET atter en gang? Det er ikke alle som er med på den der wokebølgen. 🙂

• Liker 6
Skrevet
mingus skrev (7 minutter siden):

Kan folk fortsatt få lov i 2021 å bruke blått til gutt og rosa til jente, uten at noen skal komme og påpeke at sånn er det ikke, og blande inn at klærne ikke blir brukt av kjønnsORGANET atter en gang? Det er ikke alle som er med på den der wokebølgen. 🙂

Wokebølgen? 😅

Skrevet
Fløff skrev (40 minutter siden):

Ja! Er du klar over hvor mange pung-poser jeg har strikket, som ikke vil bli brukt om det viser seg å være jente? 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja! Er du klar over hvor mange pung-poser jeg har strikket, som ikke vil bli brukt om det viser seg å være jente? 

😂 Til oss guttemammers forsvar så finnes det faktisk syoppskrifter for «tissetelt», spesielt laget for gutter som tisser det nanosekund bleia tas bort 🤣

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...