AnonymBruker Skrevet 19. desember 2021 #1 Skrevet 19. desember 2021 Skal på TUL over helgen og er mellom 6-8 uker påvei. Bør jeg møte opp med tom eller full blære? Anonymkode: c6cde...9ad
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2021 #3 Skrevet 19. desember 2021 Jeg fikk motsatt beskjed da jeg skulle på OUL, at man skulle møte med tom blære. Mulig annerledes på TUL jeg vet ikke. Men ring og spør der du skal ta UL feks? Anonymkode: f82f4...05c
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2021 #4 Skrevet 19. desember 2021 Tom blære, men ta med deg brus eller saft for å evt live opp fosteret hvis hen har sovnet 😉 Anonymkode: aaca5...8c7
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2021 #5 Skrevet 19. desember 2021 AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Tom blære, men ta med deg brus eller saft for å evt live opp fosteret hvis hen har sovnet 😉 Anonymkode: aaca5...8c7 AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Jeg fikk motsatt beskjed da jeg skulle på OUL, at man skulle møte med tom blære. Mulig annerledes på TUL jeg vet ikke. Men ring og spør der du skal ta UL feks? Anonymkode: f82f4...05c Dette er jo feil! Ved ordinær UL skal man ikke tisse en time før timen. Ved vaginal UL skal man derimot ha tom blære Anonymkode: bb3b7...ecf
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2021 #6 Skrevet 19. desember 2021 Tok vaginal ultralyd ved 7 uker, og da spurte de meg om å tømme blæren først. Anonymkode: 8112e...d47
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2021 #7 Skrevet 19. desember 2021 1 hour ago, AnonymBruker said: Dette er jo feil! Ved ordinær UL skal man ikke tisse en time før timen. Ved vaginal UL skal man derimot ha tom blære Anonymkode: bb3b7...ecf Ok det sto noe annet på Ullevåls nettsider: https://oslo-universitetssykehus.no/behandlinger/rutine-ultralyd?sted=ulleval-sykehus "Det er ingen forberedelser før denne undersøkelsen, men det er anbefalt å få tømt blæren før du går inn til undersøkelsen." Jeg er ikke helsepersonell jeg vet ikke hva som er best. Anonymkode: f82f4...05c
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2021 #8 Skrevet 20. desember 2021 Tidlig ultralyd utenpå magen er det best å ha full blære, siden livmora ligger så langt ned og blæra presser den opp. Om de må bytte til innvendig kan du tømme blæra. Ved ordinær ultralyd er livmora så langt opp at det ikke spiller noen rolle, så da er det best med tom blære 😊 Anonymkode: 8a824...a69 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå