AnonymBruker Skrevet 19. desember 2021 #1 Skrevet 19. desember 2021 Hei jeg er saa forvirret. Baby fyller straks 4 mnd og jeg er saa usikker paa hvordan jeg skal gaa frem. er det noen som har gjort dette og skrevet det ned som vil dele evt? Usikker paa hvordan man skal gaa frem de neste mnd. Helsestasjonen her er lite behjelpelig:-( Anonymkode: c9e28...aad
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2021 #2 Skrevet 19. desember 2021 Ammer du eller gir du MME? Anonymkode: b9963...add
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2021 #3 Skrevet 19. desember 2021 Ammer/ eller pumper eksklusivt saa brystmelk. Anonymkode: c9e28...aad
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2021 #4 Skrevet 19. desember 2021 Vi startet ved 5 mnd. Ga smaksprøver av det vi tilfeldigvis hadde til middag ettersom det passet seg (feks grønnsaker most med gaffel på sen skje) som han fikk smatte på. Prøvde litt forskjellig grøt. Ga småbiter med brød og passende pålegg. Rett og slett stresset lite med det, brydde oss ikke om mengder, og bare fokuserte på variasjon i smaker og konsistenser, utforsking med alle sanser, måltidsfellesskap og matglede. Anonymkode: 01ad2...cdc
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2021 #5 Skrevet 19. desember 2021 Sjekk ut «barebrabarnemat» på insta eller nettside. Tips/råd og oppskrifter. Anonymkode: e33f5...118
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2021 #6 Skrevet 19. desember 2021 Da jeg fullammet droppet jeg det frem til 6 måneder. Er ikke påvist at det faktisk finnes et «smaksvindu». 4 måneder er alt for tidlig. Anonymkode: 89584...e4b 1
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2021 #7 Skrevet 22. desember 2021 Du kan absolutt begynne med smaksprøver ved 4 mnd. Du begynner med å la han få smake på en skje med grøt feks. Liker han det kan du sakte men sikkert øke mengden. Industrifremstilt grøt er helt trygt å bruke og inneholder blant annet jern som er viktig for baby. Du måå ikke lage den første babymaten selv. Sviskemos er også beregnet fra 4 mnd alder. Jeg kokte grønnsaker og blandet med MME. Men gav kun en og en grønnsak hver gang. Anonymkode: f0daf...8a9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå