AnonymBruker Skrevet 19. desember 2021 #1 Skrevet 19. desember 2021 At det er en slem dame som bestemmer at han må være hos meg på samvær. Er det noen måte jeg kan gripe dette fatt og hva burde jeg svare sønnen min? Den slemme damen er dommer innenfor barnefordeling. Anonymkode: 2ea9c...710
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 19. desember 2021 #2 Skrevet 19. desember 2021 Du tar en alvorsprat med faren til ungen din.
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2021 #3 Skrevet 19. desember 2021 Du snakker med faren til ungen, tar opp praten på bånd og viser til familievernkontoret evn barnevernet (de som følger dere opp) og ber om både råd og at de tar en ordentlig snakk med barnefar og barnet også! Makan til stygg manipulering barnefar driver med! Det er ikke ok å bruke barnet som en brikke i konflikt mellom mor og far! Anonymkode: a832c...75e 1
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2021 #4 Skrevet 19. desember 2021 Det hjelper ikke å ta opp noe med far. Det er ingen kommunikasjon og er det det så er det for å få det som han vil, og om ikke så legges samtalen død og samme om viljen hans vinner frem, så legges det dødt med engang. Om barnet har øyekatarr, har forstuet armen eller er syk eller går på aktiviteter så vet jeg ingenting før evt barnehagen forteller meg det. Fam.kontoret sender oss bare videre, og advokater blir kommunikasjon og evt med dommer som prøver å ordne en avtale før en ny rettssak. Dette tærer på. Anonymkode: 2ea9c...710
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2021 #5 Skrevet 19. desember 2021 Huff, så kjedelig og ha det sånn. Synes synd på barna som har det slik. Når to voksne mennesker klarer og sette et barn til verden, må man jo forvente at en klarer og samarbeide. 🙈 ( beklager om jeg virker krass her altså, forstår jo selvfølgelig at det noen ganger kan bli sånn ) har du vurdert og kontakte barnevernet og spurt om hjelp/råd? Anonymkode: 1f355...1ba
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2021 #6 Skrevet 19. desember 2021 Du kan jo si til sønnen din at det er helt riktig at en dame har bestemt at han skal få være med både far og deg, fordi han har rett til å kjenne dere begge to, siden dere elsker ham og er foreldrene hans. Anonymkode: fa844...a62
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2021 #7 Skrevet 19. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): At det er en slem dame som bestemmer at han må være hos meg på samvær. Er det noen måte jeg kan gripe dette fatt og hva burde jeg svare sønnen min? Den slemme damen er dommer innenfor barnefordeling. Anonymkode: 2ea9c...710 "Hva faren din sier blir opp til han, men her hjemme titulerer vi ikke andre mennesker som slemme. Damen som bestemmer at du er hos meg på samvær er en dommer. Vet du hva en dommer er? Så forklarer du kort hva en dommer er og viser et hyggelig bilde her i fra https://www.google.com/search?q=female+judge+drawing&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=2ahUKEwibkciG6vD0AhVt-SoKHUL8CUcQ_AUoAXoECAEQAw&biw=1440&bih=687&dpr=2#imgrc=gi4fxbOqyXfmNM som ser ut som en snill dame. En dommer hjelper mamma og pappa til å finne gode løsninger sammen. Jeg vil gjerne tilbringe tid med deg. Du er viktig for meg og jeg elsker deg." ❤️ Man kan dessverre ikke styre eller endre andre mennesker... Her har far drevet med foreldrefiendlighet rett foran øynene på både meg og barnet, og selv om jeg har sagt i fra at det ikke er lov juridisk så fortsetter han nå og da likevel. Barn gjennomskuer sånt lett, og barnet vet jo selv at jeg ikke er gal som faren sier til meg. 😂 Det blir for dumt. Men vet du hva jeg observerer? Den som ikke snakker stygt om den andre parten, den som prøver å få til et samarbeid og god kommunikasjon, samt følger barnets behov, er den barnet føler seg trygg på og har mest tilknytning til. Anonymkode: 79e08...75a 2
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2021 #8 Skrevet 19. desember 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Huff, så kjedelig og ha det sånn. Synes synd på barna som har det slik. Når to voksne mennesker klarer og sette et barn til verden, må man jo forvente at en klarer og samarbeide. 🙈 ( beklager om jeg virker krass her altså, forstår jo selvfølgelig at det noen ganger kan bli sånn ) har du vurdert og kontakte barnevernet og spurt om hjelp/råd? Anonymkode: 1f355...1ba Du ville blitt overrasket Leste nylig om en far og stemor som drepte barnet sitt. Når mennesker kan gjøre slikt, så er det mulig at mange ikke klarer å samarbeide om felles barn. Vi klarer heller ikke det, men det er fordi vi er rett og slett to helt ulike personer med forskjellige verdier og måter å tenke på. Når vi kommuniserer blir det kræsj, og timer på FVK hjelper ikke da hjernen vår er på to forskjellige planeter. Til og med fagpersoner blir oppgitt her og gir bare opp til slutt. Jeg har faktisk aldri opplevd det med en person før... Det er helt sykt og kan nesten ikke beskrives. Og barnet var selvfølgelig ikke planlagt! Anonymkode: 79e08...75a 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå