Gå til innhold

Han har lagt planer med kompisene sine nyttårsaften….

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, 

hadde dere blitt lei dere av dette? Under 1 år langt forhold. I mine øyner er det stas å feire nyttår sammen. Han vil feire med kompisene sine… det såret meg litt men kanskje jeg bare er overfølsom?

Anonymkode: 112ff...9a7

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hei, 

hadde dere blitt lei dere av dette? Under 1 år langt forhold. I mine øyner er det stas å feire nyttår sammen. Han vil feire med kompisene sine… det såret meg litt men kanskje jeg bare er overfølsom?

Hadde blitt veldig lei meg. Får du ikke lov å bli med? Har ingen av kompisene damer? 

Anonymkode: 59ec1...8f7

• Liker 8
Skrevet

Går dere på ungdomsskolen?

Anonymkode: caa5f...ea8

• Liker 10
Skrevet

Forstår godt at du blir lei deg. Typen min over 2 år gjorde noe liknende i år og lagde planer med andre (på eget initiativ!) som ikke kunne inkludere meg. Det var litt sårt ja... Etter at han oppdaget at det såret meg så har han prøvd å komme ut av dem men det er ikke sikkert det går helt. Uansett så var det skuffende at han ikke tenkte på meg i den sammenhengen så føler med deg😔

Anonymkode: fdb0a...6d0

• Liker 3
Skrevet

Uten å invitere deg? 🤭

Anonymkode: 9cc53...6d9

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hadde blitt veldig lei meg. Får du ikke lov å bli med? Har ingen av kompisene damer? 

Anonymkode: 59ec1...8f7

Ene har nettopp fått dame. Men hun skulle ikke være med. Jeg har aldri møtt kompisene hans. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Uten å invitere deg? 🤭

Anonymkode: 9cc53...6d9

Mhm… han sa: om du vil kan du jo bli med. 
men jeg har aldri møtt Noen av de

Skrevet
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Forstår godt at du blir lei deg. Typen min over 2 år gjorde noe liknende i år og lagde planer med andre (på eget initiativ!) som ikke kunne inkludere meg. Det var litt sårt ja... Etter at han oppdaget at det såret meg så har han prøvd å komme ut av dem men det er ikke sikkert det går helt. Uansett så var det skuffende at han ikke tenkte på meg i den sammenhengen så føler med deg😔

Anonymkode: fdb0a...6d0

Åh, du. Føler me deg og… er veldig sårt kjenner eg. Føler veldig jeg ser på oss som ett par osv men han «glemmer» meg og oss ofte føler jeg

Skrevet

Du er invitert så da blir du med.

Anonymkode: d77be...f4a

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Mhm… han sa: om du vil kan du jo bli med. 
men jeg har aldri møtt Noen av de

Da kan du jo møte de nå da? Er du ikke noe interessert i å bli kjent med vennene til kjæresten din? Ser ikke problemet så lenge du er invitert. 

• Liker 7
Skrevet
Sigyn skrev (5 minutter siden):

Da kan du jo møte de nå da? Er du ikke noe interessert i å bli kjent med vennene til kjæresten din? Ser ikke problemet så lenge du er invitert. 

Jo jeg har hatt veldig lyst til det. Men føler meg ikke veldig invitert når planene er lagt osv også fordi jeg blir litt satt ut får jeg: du kan jo sikkert bli med..

• Liker 2
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jo jeg har hatt veldig lyst til det. Men føler meg ikke veldig invitert når planene er lagt osv også fordi jeg blir litt satt ut får jeg: du kan jo sikkert bli med..

Jo da, ser den. I mine øyne er ikke nyttårsaften en typisk "romantisk" feiring, heller nettopp typisk fest med venner, så jeg hadde ikke reagert så mye på det. Men hadde satt pris på invitasjon om å bli med hvis jeg ville, helst på hans eget initiativ. 

I ditt tilfelle hadde jeg prøvd å forsiktig spørre rundt hva han tenker om du eventuelt blir med, om det hadde vært hyggelig eller om de så for seg veldig "guttastemning". Har du noen andre alternativer hvis dere ikke feirer sammen, eller blir du eventuelt alene? Hvis du f.eks kunne feiret med venninner hadde jeg lett valgt det i stedet om jeg ikke følte meg veldig velkommen hos kompisene, og eventuelt tatt opp felles nyttårsfeiring som tema litt tidligere neste år. 

Endret av Sigyn
  • Liker 5
Skrevet

Om jeg hadde vært rundt 18-25 år, så hadde det vært naturlig at kjæresten feiret med sine venner, men jeg hadde blitt invitert og da tatt med noen av mine venner,

Anonymkode: 81eb4...eda

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Om jeg hadde vært rundt 18-25 år, så hadde det vært naturlig at kjæresten feiret med sine venner, men jeg hadde blitt invitert og da tatt med noen av mine venner,

Skal sies. Han er 27, jeg er 30… 

• Liker 1
Skrevet

nja, det spørs situasjonen

hvis typen min skal kun feire alene med kompisene sine uten meg og kanskje kutte kontakten hele natten, hadde jeg nok blitt mer irritert enn lei meg

men hvis kompisene hadde tatt med damene sine og jeg blitt med typen min sammen hadde det vært en god alternativ til å feire alene sammen med han

Anonymkode: 174bc...d36

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Skal sies. Han er 27, jeg er 30… 

Oisann, det er alltid en fare å date en yngre kar

Anonymkode: 174bc...d36

• Liker 2
Skrevet
1 hour ago, Sigyn said:

Jo da, ser den. I mine øyne er ikke nyttårsaften en typisk "romantisk" feiring, heller nettopp typisk fest med venner, så jeg hadde ikke reagert så mye på det. Men hadde satt pris på invitasjon om å bli med hvis jeg ville, helst på hans eget initiativ. 

I ditt tilfelle hadde jeg prøvd å forsiktig spørre rundt hva han tenker om du eventuelt blir med, om det hadde vært hyggelig eller om de så for seg veldig "guttastemning". Har du noen andre alternativer hvis dere ikke feirer sammen, eller blir du eventuelt alene? Hvis du f.eks kunne feiret med venninner hadde jeg lett valgt det i stedet om jeg ikke følte meg veldig velkommen hos kompisene, og eventuelt tatt opp felles nyttårsfeiring som tema litt tidligere neste år. 

Helt enig, Nyttårsaften er en fest dag og ikke en romantisk dag. 

Hadde vært noe annet hvis dere hadde barn eller var gift/samboere

Anonymkode: 2fb0a...4bf

• Liker 1
Skrevet

Har du ikke en venninne du kunne tatt med deg, så feirer dere med kjæresten din og vennene hans? Det er jo en fin anledning til å treffe hans venner også. Jeg tenker 27 år kanskje er litt for ungt til å ville feire hjemme med kun kjæresten, at man heller ser på nyttårsaften som mulighet for en fest. Jeg hadde dratt hvis jeg var deg :)

• Liker 3
Skrevet

I starten av 20-årene feiret jeg og min daværende kjæreste med hver våres vennegjeng.. møttes evt. senere på kvelden. På den tiden hadde jo de fleste venner litt mer ustabile kjærlighetsforhold. Nå er jeg nærmere 30 og har vært i fast forhold i 7 år og vi har alltid feiret sammen. Enten med hans vennegjeng, min vennegjeng eller at vi har spist middag med noen av hans venner og noen av mine venner, for så å dra videre på felles fest : )

Jeg syns også det ‘viktig’ å feire med partner.. gå inn i det nye året sammen betyr liksom noe. Så skjønner deg. Kjedelig at han ikke tenkte på deg i denne sammenhengen..  men mange av kompisene hans er kanskje single? Og de har antakelig alltid feiret sånn? 

Anonymkode: 42ae6...bc4

• Liker 2
Skrevet

Da vet du hvor du har han. Til neste feiring, driter du i han. Hopp over valentines Day etc. Ikke bli for knyttet til NOEN mann, mitt råd. Man ender alltid opp skuffet en eller annen gang..... min mann (gift ja), avlyste julefeiring med meg og barna, 4 dager før vi skulle reise sammen m fly til min familie i en annen by. Han ville være hjemme og chille med en kompis. Fucking mannfolk. 

Husker en annen tråd her inne med ei dame som hadde fått en Snickers- sjokolade i bursdagsgave fra typen hennes. 

Heia mannfolk! Svært mange av de eier ikke empati eller omtanke for andre, slik vi kvinner forventer. Jo fortere vi innser det, jo lettere er det å leve med dem, men aldri aldri bli for knyttet til en mann, eller forvente for mye. 

Anonymkode: fc000...8df

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...