AnonymBruker Skrevet 19. desember 2021 #1 Skrevet 19. desember 2021 Datter har hele dagen vært annerledes, småspill, virker sliten og utenfor seg selv. I 18-tiden begynte mageondte, og hun prøvde flere ganger å gå på do uten suksess. Litt før kl 20 kastet hun opp 3x på rappen, magen var i flg henne helt fin igjen, og hun virker seg selv igjen. Kan dette være omgangssyke? Hun fikk neg svar på pcr test I dag, så tror ikke det er korona. Er hjemmeskole neste uke, så 48t trenger vi ikke å følge.... Anonymkode: 46df5...cd2
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2021 #2 Skrevet 19. desember 2021 Klart det kab Anonymkode: 4130b...90b
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2021 #3 Skrevet 19. desember 2021 Ja, det kan fint være omgangssyke. Sønnen min har flere ganger hatt det og kastet opp kun én gang. (Har fått bekreftet at det var det ved at jeg og mannen begynte å kaste opp to dager senere...) Anonymkode: 6d6c3...e37 3
Ulrikke Skrevet 19. desember 2021 #4 Skrevet 19. desember 2021 Har hatt fire barn i hus, og omgangssyken har artet seg som alt fra "bare" diare, til oppkast EN gang, til oppkast 23 ganger på 12 timer..... Selv bare diare og oppkast en gang har vært omgangssyke, da andre har blitt syke i "riktig" tid etterpå... Når det er sagt, så VET du jo ikke helt sikkert om hun er ferdig med å kaste opp når det bare er en time siden hun gjorde det sist.... Men jeg krysser fingre for at hun er ferdig og at dere andre ikke blir syke! 1
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2021 #5 Skrevet 19. desember 2021 Jeg har ikke opplevd omgangssyke uten kvalme/ubehag litt mer enn noen timer før oppkast. De blir jo ofte bedre rett etter oppkast, men så blir det dårlig igjen, i alle fall hvis de spiser. Men det jeg har opplevd med barn noen ganger er at de ikke er syke, men de er uvel en liten stund til de kaster opp, og så er alt bra igjen. Jeg har pleid å tolke det som at det bare er noe som må ut av systemet. Ingen har noen gang blitt smittet, og ungen kan spise igjen etterpå. Anonymkode: 2e271...774
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2021 #6 Skrevet 20. desember 2021 Ja, våre barn har mange ganger kun kastet opp én gang, og stort sett hatt god allmenntilstand. Men så har vi voksne blitt smittet og blitt grisedårlige, med 1-2 dager med oppkast, diaré og elendig allmenntilstand, så ingen tvil om hva det var… Anonymkode: 6c7dd...b05
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2021 #7 Skrevet 20. desember 2021 Jepp. Her kastet barnet vårt opp kun en gang og har vært helt fin etterpå, men det er fremdeles omgangssyke og mistanken ble bekreftet da flere barn i hennes avdeling har omgangssyke. Anonymkode: 76edc...f27
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå