Gå til innhold

Få deg en unge!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er mye mas på at man må ha barn. Det er liksom forventet. "Når skal du få barn, det er vel snart på tide?" Ei bekjent av meg fikk dette spm om og om igjen i ca 20 år. Hun kan ikke få barn og dette var veldig sårt for henne, for hun hadde veldig lyst på barn. 

"jeg skjønner ikke hvo3folk venter så lenge med å få barn nå for tiden" sa en 70 åring til ei på 26. Som om det er en selvsagthet at alle ønsker å få barn! Det er en del som ikke vil ha barn, og det er deres valg. Jeg synes det blir helt bakvendt land å kalle de som ikke vil ha barn for egoister. Det er da mye mer egoistisk å få barn, sette barn til denne verden, det går fint an å adoptere, det er nok barn som trenger foreldre. Hva syns dere? 

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
DearDarling skrev (7 minutter siden):

Det er mye mas på at man må ha barn. Det er liksom forventet. "Når skal du få barn, det er vel snart på tide?" Ei bekjent av meg fikk dette spm om og om igjen i ca 20 år. Hun kan ikke få barn og dette var veldig sårt for henne, for hun hadde veldig lyst på barn. 

"jeg skjønner ikke hvo3folk venter så lenge med å få barn nå for tiden" sa en 70 åring til ei på 26. Som om det er en selvsagthet at alle ønsker å få barn! Det er en del som ikke vil ha barn, og det er deres valg. Jeg synes det blir helt bakvendt land å kalle de som ikke vil ha barn for egoister. Det er da mye mer egoistisk å få barn, sette barn til denne verden, det går fint an å adoptere, det er nok barn som trenger foreldre. Hva syns dere? 

Jeg sleit I 2.5 år med prøving og sa det som det var. 

Anonymkode: d3e41...29f

• Liker 1
Skrevet

Den eneste løsningen på slik masing er å få tre barn - da mener alle at du ikke bør få flere barn. Vel, med mindre de tre er av samme kjønn. 

Anonymkode: 91b89...c07

• Liker 3
Skrevet

Jeg og eksen ble mast på fra vi var 16år at det hadde vært SÅ koselig med barnebarn. (Heldigvis ble det aldri noe av) 

Så har jeg faktisk ikke hørt noe mas fra andre. 

Synes det er en uting å legge seg borti hvor vidt noen vil ha barn eller ikke, hvor mange de vil ha og om de ikke skal få en til.. Det er ikke alle som vil ha barn, det er mange som ikke kan få barn, det er mange som sliter med å få det til å klaffe og når det endelig klaffer f.eks med ivf etter mange år prøving (naturlig) og mange tusen kr i ivf forsøkene så spør folk "når kommer nesteman?".. Neida, det er helt sikkert ikke vondt ment - men det kan såre veldig å få sånne spørsmål. Og hvor vidt man vil ha flere eller ikke, eller få barn i det hele tatt er vel en privatsak? 

Anonymkode: e875a...c87

• Liker 1
Skrevet
54 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg ønsket barn og ble gravid ganske lett i alderen 19, og 22 år. Fikk to barn. Siden har jeg aldri fått barn selv om jeg har forsøkt hele livet mitt. Er nå 45 år. For meg ble det sårt å ikke få flere barn, for så å måtte gi opp. Men er glad for de to jeg har fått. Tenker på de som har ingen og sliter eller ikke klarer å bli gravid . Veldig lite tenkt av folk som spør spørsmål om når noen skal ha barn. De burde vite at det er folk som sliter med det. 

Men det fins også folk som ikke vil ha av flere årsaker.  Det bør også respekteres. 

Det fins mange situasjoner. 

Anonymkode: 3a677...06d

• Liker 1
Skrevet

Ja, jeg syns man skulle slutte å bare gå ut i fra at folk vil og kan få barn. En ting er å være oppriktig interessert. Men jeg har også inntrykk av at en del mener barn er fasiten, og at i spørsmålene ligger det å få barn er det rette. Kanskje så og så mange barn også, to gjerne, kanskje tre. Samt ikke for sent og ikke for tidlig.

Jeg har fått mange spørsmål om det. Jeg traff mannen sent og så fikk vi det ikke til på noen år. Men jeg syns det er stor forskjell på. "Når kommer barna da? Husk at den biologiske klokka tikker!" og "hva tenker dere om barn?". 

Dette med at det skal være egoistisk å ikke få barn, klarer jeg bare ikke å forstå. Sier folk faktisk det? Hva er argumentene? Det er ikke bare enkelt å adoptere, selv om det er barn som trenger foreldre, det er en lang prosess. Men vi fikk barn til slutt fordi mannen og jeg ønsket oss det. Det er mer egoistisk enn f.eks. venninnen min som har unnlatt å få barn fordi hun har en alvorlig, arvelig sykdom. Og omtrent like egoistisk som venneparet som ikke har fått barn fordi de ikke ønsker seg barn. Syns jeg. 

Anonymkode: 6270a...0a4

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja, jeg syns man skulle slutte å bare gå ut i fra at folk vil og kan få barn. En ting er å være oppriktig interessert. Men jeg har også inntrykk av at en del mener barn er fasiten, og at i spørsmålene ligger det å få barn er det rette. Kanskje så og så mange barn også, to gjerne, kanskje tre. Samt ikke for sent og ikke for tidlig.

Jeg har fått mange spørsmål om det. Jeg traff mannen sent og så fikk vi det ikke til på noen år. Men jeg syns det er stor forskjell på. "Når kommer barna da? Husk at den biologiske klokka tikker!" og "hva tenker dere om barn?". 

Dette med at det skal være egoistisk å ikke få barn, klarer jeg bare ikke å forstå. Sier folk faktisk det? Hva er argumentene? Det er ikke bare enkelt å adoptere, selv om det er barn som trenger foreldre, det er en lang prosess. Men vi fikk barn til slutt fordi mannen og jeg ønsket oss det. Det er mer egoistisk enn f.eks. venninnen min som har unnlatt å få barn fordi hun har en alvorlig, arvelig sykdom. Og omtrent like egoistisk som venneparet som ikke har fått barn fordi de ikke ønsker seg barn. Syns jeg. 

Anonymkode: 6270a...0a4

Ja utrolig nok så har jeg selv også hørt dette to tre ganger, man blir så paff.. Det er en helt vill ting å si at det er egoistisk å ikke få barn. De kunne ikke begrunne de da! 

Gjest rampenissen72
Skrevet
DearDarling skrev (4 timer siden):

Det koster 250tusen å adoptere. Bare så du vet det. + årevis med venting, masse krav du må godkjennes for osv osv. 

Der er så å si gratis å lage en selv. Og for noen tar det under 1år å fikse. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Det er det beste så slipper dem å lure mer og du slipper maset. Selv om det er en privatsak. 

Anonymkode: 08b12...6ee

Skrevet
rampenissen72 skrev (9 minutter siden):

Det koster 250tusen å adoptere. Bare så du vet det. + årevis med venting, masse krav du må godkjennes for osv osv. 

Der er så å si gratis å lage en selv. Og for noen tar det under 1år å fikse. 

Det vet jeg godt, hvis man ikke kan få barn selv og ønsker seg det veldig så tar man seg råd til det. Et menneske er mer verdt enn penger, selv om vi lever i en veldig kynisk verden. Det finnes også noen som ikke burde få lov til å få barn, og det er synd at det ikke er sertifikat som må bestås. Folk som ikke er i stand til å ta vare på seg selv, veldig lav IQ osv. Dette er ikke vondt ment håper ingen føler seg støtt. 

Anonymkode: 08b12...6ee

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...