Gå til innhold

Når dere ser en bil og vet med en gang at dette er en dårlig bilist...

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ble akkurat slått av en tanke her, hvor lett det er å se om noen er en dårlig bilist. En eller annen noldus med kjørelys og tåkelys på...forventer ingenting og holder god avstand. Folk som har skitten bil og vindusvisker bak, men aldri bruker den. Ingen kontroll på omgivelsene, en slik sjåfør vil typisk kjøre veldig sent og aldri slippe forbi trafikken. Hva ellers er det dere ser etter?

Anonymkode: 8dfc6...22d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Ble akkurat slått av en tanke her, hvor lett det er å se om noen er en dårlig bilist. En eller annen noldus med kjørelys og tåkelys på...forventer ingenting og holder god avstand. Folk som har skitten bil og vindusvisker bak, men aldri bruker den. Ingen kontroll på omgivelsene, en slik sjåfør vil typisk kjøre veldig sent og aldri slippe forbi trafikken. Hva ellers er det dere ser etter?

Skitten bil og ikke bruker vindusvisker bak, vitner ofte om folk som bryr seg om bilen sin. En vindusvisker på bakruta som drar over en skitten rute, riper opp bakruta. Derfor har jeg fjernet sikringen til denne viskeren på bilen min. Regnsensoren gjør at bilen setter på viskeren bak automatisk når det regner og du setter bilen i revers. Jeg grøsser ved tanken. 😩

Nå vet ikke jeg hvorfor du tror at folk mister kontroll på omgivelsene selv om man ikke har sikt ut bakruta. Det finnes da utallige biler som ikke har bakrute. Har ikke disse sjåførene kontroll de da? Du har speil på bilen din, og de er til for å brukes! 

Ellers er det mange idioter i trafikken.... 

Anonymkode: b23bb...1f4

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Redd for de ville blomstene i veikanten og bremser mest i svingen på glatta.

Anonymkode: 4259f...b24

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som på motorveien legger seg ut i venstrefeltet fordi de ser en trailer 700 meter lenger fremme, selv om de bare kjører 3 km/t fortere enn traileren.

Anonymkode: 11f76...75f

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som konsekvent ligger i venstrefelt på motorvei uten spesiell grunn. Det er først ved skilt at man kan ha grunn til å skifte fra høyre felt. 

De som ikke blinker i rundkjøringer og kryss.. Spesielt nå som det er vinter og mørkt. Liker heller ikke de som blinker feil og sender andre ut i rundkjøringer i potensiell kræsj. 

Ikke så imponert over Tesla, Polestar og slike biler som bruker avkjøringsfelt til høyre på motorvei til å kjøre forbi.. 

Det var det jeg kom på i farta i allefall. 

Anonymkode: ca2a6...3ff

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Folk som har skitten bil og vindusvisker bak, men aldri bruker den. Ingen kontroll på omgivelsene, en slik sjåfør vil typisk kjøre veldig sent og aldri slippe forbi trafikken.

Det er gøy når noen forsøker å være belærende, så viser de sin uvitenhet i forsøket.

Dersom du bruker vindusviskeren til å vaske et skittent bakvindu, så får du masse riper. Vindusviskeren bak er bare kjekk å bruke når det regner mye.

I tillegg trenger man ikke sikt bakover fra innsiden av bilen, man trenger bare de ytre speilene. Det er intet krav om indre speil eller sikt bakover innenfra, det er tross alt en flust av varebiler helt uten vindu bak tross alt.

Men som svar på spørsmålet ditt pleier jeg ha rett i at en nyere Toyota Yaris er en elendig sjåfør.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så mye tøv. Bruker man vindusviskeren bak like regelmessig som fremme, så får du aldri det tjukke belegget med grus som flere her er redde for. Hele poenget!

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Så mye tøv. Bruker man vindusviskeren bak like regelmessig som fremme, så får du aldri det tjukke belegget med grus som flere her er redde for. Hele poenget!

Haha. Gå og se på bakruta di du, om du står inne for dette...

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjørt i 30 år og, ja, det blir slitasje på en bil. Men aldri har jeg måttet skifte bakrute, og jeg har hatt samme bil i opptil 10 år, alltid med mye kjøring på salta vei vinterstid og grusvei sommerstid.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Ikke bruke blinklys er frustrerende. Og biler som ikke "ser" blålysene og aldri blinker, sakker farten eller legger seg inn til siden når utrykningskjøretøy kommer. Det er altfor(!) mange uoppmerksomme bilister som er for dårlig til å gi utrykningskjøretøy plass!

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

DaddyDom skrev (Akkurat nå):

Ikke bruke blinklys er frustrerende. Og biler som ikke "ser" blålysene og aldri blinker, sakker farten eller legger seg inn til siden når utrykningskjøretøy kommer. Det er altfor(!) mange uoppmerksomme bilister som er for dårlig til å gi utrykningskjøretøy plass!

Det er litt derfor jeg er nøye med å ligge i høyre kjørefelt dersom det er flere valg. Dersom alle lå der når de skal, kan blålysetatene bruke venstre kjørefelt. Ellers er jeg enig, det må være litt av et stress for de som absolutt må frem fortest mulig.. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det er litt derfor jeg er nøye med å ligge i høyre kjørefelt dersom det er flere valg. Dersom alle lå der når de skal, kan blålysetatene bruke venstre kjørefelt. Ellers er jeg enig, det må være litt av et stress for de som absolutt må frem fortest mulig.. 

Nordmenn er notorisk elendig på ligge i venstrefila. Kjører ofte E6 nordover fra Oslo. Helt ufattelig hvor ofte det nærmest er kø i venstrefila mens det kun er sporadiske biler i høyrefila, fordi folk ikke klarer å ligge i høyre for så å kjøre forbi og legge seg ut igjen.

Der det er tre filer i hver retning på E6 er det enda verre. Ingen som skal ligge i den høyre.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Med 2 felt burde det jo være null stress, men jeg har noen få ganger observert dette også. Det vitner jo om at de aldri/sjeldent har kontroll på trafikken bak dem når de bruker en evighet på å legge seg i høyrefilen med blålys helt oppi ræven dems.

Som oftest er dette ett problem ved vanlige veier, spesielt når utrykningskjøretøyet kommer mot en i det andre feltet. Begge felt bør gi plass og vise at de har sett utrykningskjøretøyet slik at det kan enklere kjøre forbi på veier med 1 felt (2, men motsatt kjøreretning). 3 ting man bør gjøre: Blinke mot grøften for å indikere at man ser utrykningskjøretøyet, legge seg mest mulig ut mot veikanten (ikke over den hvite linjen, men bort til) og redusere farten. Og alt dette etter en sving selvfølgelig eller annen hindring.

For min del er det sjeldent bilister gjør alle disse tingene. De fleste gjør bare en av dem, noen 2.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Ser ut som folk her er mer redd for riper i vindusruta enn sikkerhet. Kan du se skikkelig gjennom bakruta dekker du også blindsonen bak bilen når du rygger. Er ruta bak svart av skitt og du så ikke den 2 år gamle ungen som gikk bak bilen når du rygget er det litt dødfødt å skylde på ripefrykt fordi du ikke brukte vindusviskerne bak..

Anonymkode: aba97...e81

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ser ut som folk her er mer redd for riper i vindusruta enn sikkerhet. Kan du se skikkelig gjennom bakruta dekker du også blindsonen bak bilen når du rygger. Er ruta bak svart av skitt og du så ikke den 2 år gamle ungen som gikk bak bilen når du rygget er det litt dødfødt å skylde på ripefrykt fordi du ikke brukte vindusviskerne bak..

Hva sier du da til bil som.....ikke har bakrute....?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Min bil er alltid skitten, men alt annet gjøres riktig. Aldri fått bot eller kjørt ut, så tror du dømmer litt feil. 

Anonymkode: 951f0...7ca

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De som ikke får med seg skilting. Når det går fra 40 til 60 og de ikke får det med seg. Da lurer jeg på hva annet de ikke får med seg.

De som ikke bruker blinklys. Å stå å vente for å komme ut av et kryss når de som kommer fra din venstre da ikke gidder å sett på blinklyset så man hadde rukket å komme seg ut. Ufattelig irriterende.

På parkeringsplasser, herregud så mye kaos det blir. 

De som ikke gidder å respektere vikeplikt. 

Idioter som ligger nesten oppå deg på motorveien fordi de bare mååå forbi, selv om jeg kjører 10 km/t over. 

Anonymkode: d8616...aa0

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wade skrev (8 minutter siden):

Hva sier du da til bil som.....ikke har bakrute....?

Vel. Da slipper du ihvertfall å bekymre deg over ripene. 😀 Ikke gjør deg dummere. Hvis du kan øke sikkerheten spør du ikke hva andre har og ikke har. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Vel. Da slipper du ihvertfall å bekymre deg over ripene. 😀 Ikke gjør deg dummere. Hvis du kan øke sikkerheten spør du ikke hva andre har og ikke har. 

Det øker ikke sikkerheten å ha utsyn gjennom bakruta! 😄 

AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

På parkeringsplasser, herregud så mye kaos det blir. 

Enda verre er jo P-hus ved kjøpesenter. Fatter ikke hvorfor folk som uansett skal gå i timevis inne på senteret absolutt skal parkere rett ved inngangen, spesielt når innkjørsel og inngang er i samme område.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Samtlige lastebil/trailersjåfører i verden kan vel ikke være farlige og useriøse? De har ikke bakruter i det hele tatt..

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...