Gå til innhold

Fikk ikke lønn med permisjon for å følge barnet mitt i retten der hen var fornærmet i en voldtektssak....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vet at jeg ikke har rett på det, men er jeg helt på viddene når jeg syns at det er smålig av bedriften å ikke gi meg permisjon med lønn? 

Til sammenligning så har en annen kollega fått permisjon med lønn pga sykehustimer.

Barnet mitt er under 18.

Anonymkode: 7aa0d...781

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, det er ikke smålig så lenge du får permisjon uten lønn.

Anonymkode: d0415...647

• Liker 17
Skrevet

Man har rett på lønn når man skal til spesialister i det offentlige helsevesenet, sånn er det bare. Dumt at ikke du får lønn for å følge ditt barn i retten men det finnes ikke regel som fanger opp det. Men, du får sikkert fri uten lønn hvis du ber om det. Såpass følsom burde lederen være.

Anonymkode: a93b5...f06

• Liker 11
Skrevet

Jeg tror ikke jeg engang hadde tenkt tanken om å spørre om permisjon med lønn hvis det var meg.

Anonymkode: 6a3c7...9ce

• Liker 18
Skrevet

Nei, jeg synes ikke det er det minste rart. Du får ta en betalt feriedag, da. Ta av dine egne feriedager? Det er en smule rart at du nesten forventer at arbeidsgiveren din skal betale for at du skal i en rettsal.

Merkelig. Det hadde ikke jeg bedt om.

Anonymkode: 199bb...be0

• Liker 6
Skrevet

Ja det er veldig smålig av sjefen din. Beklager for at du måtte oppleve så liten forståelse og støtte derfra på noe så alvorlig ❤️

Anonymkode: c260a...6a8

• Liker 16
Skrevet

Dårlig av sjefen 

Anonymkode: 629ea...f03

• Liker 3
Skrevet

Smålig av bedriften ja. Vi betaler for slikt hos oss. 

Anonymkode: d6307...122

• Liker 4
Skrevet

Det er ikke hver dag at barnet ditt blir voldtatt. 

• Liker 5
Skrevet

Jeg er mellomleder med personalansvar, i det offentlige. Permisjonsreglementet vårt gir oss mulighet til å bruke skjønn. Jeg ville gitt permisjon med lønn i ditt tilfelle, men det handler om å gi og ta. Hvis jeg er fleksibel forventer jeg også fleksibilitet i retur. 

Anonymkode: 8a586...68b

• Liker 16
Skrevet

Man har krav på opptil 10 dager velferdspermisjon med lønn per år. Det er opp til sjefen å bestemme hva en skal få denne permisjonen til. Jeg får den til å gå til familievernkontoret med mannen min parterapi. Har fått slik permisjon til begravelse til en venninne og. 

Anonymkode: fc390...646

• Liker 2
Skrevet

Dere som mener det er naturlig å gi perm med lønn, mener dere det er naturlig på alle rettsprosesser? Skilsmisse, barnefordeling, arvefordeling, fartsovertredelse ect? Hvorfor skal det i så fall være arbeidsgivers ansvar? 

Anonymkode: cf686...3b0

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Man har krav på opptil 10 dager velferdspermisjon med lønn per år. Det er opp til sjefen å bestemme hva en skal få denne permisjonen til. Jeg får den til å gå til familievernkontoret med mannen min parterapi. Har fått slik permisjon til begravelse til en venninne og. 

Kan ikke du vise til hvor i arbeidsmiljøloven dette står?

Anonymkode: 4941f...937

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Kan ikke du vise til hvor i arbeidsmiljøloven dette står?

Vi har det i tariffavtalen vår. Blandt annet 10 dager velferdsperm og 10 studiedager 

Anonymkode: aa2a9...8e6

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Nei, man har ikke nødvendigvis krav på 10 dager velferdspermisjon.

I staten har man det, men det er forhandlet fram og står i hovedavtalen i staten. Andre kan ha andre avtaler.

Anonymkode: 6a3c7...9ce

• Liker 5
Skrevet

Nei ikke smålig. Bruk ferie eller avspasering. Det hadde vert smålig å ikke gi deg fri.

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Vi har det i tariffavtalen vår. Blandt annet 10 dager velferdsperm og 10 studiedager 

Anonymkode: aa2a9...8e6

Nettopp, så å si at man har krav på 10 dages velferdspermisjon er derfor feil. Dette er absolutt ingen generell regel, og du kan ikke bruke din arbeidsplass sine goder som utgangspunkt for andres!

• Liker 11
Skrevet

Ryddet for krenkende innhold,brukerangrep,samt svar til dette.

Chantielle mod.

Skrevet
AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Dere som mener det er naturlig å gi perm med lønn, mener dere det er naturlig på alle rettsprosesser? Skilsmisse, barnefordeling, arvefordeling, fartsovertredelse ect? Hvorfor skal det i så fall være arbeidsgivers ansvar? 

Anonymkode: 

Ingenting av dette kan vel sammenlignes med at ens eget barn blir voldtatt. 

Anonymkode: 7aa0d...781

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Man har rett på lønn når man skal til spesialister i det offentlige helsevesenet, sånn er det bare. Dumt at ikke du får lønn for å følge ditt barn i retten men det finnes ikke regel som fanger opp det. Men, du får sikkert fri uten lønn hvis du ber om det. Såpass følsom burde lederen være.

Anonymkode: a93b5...f06

Hæ? Med barn over 12 år? Det får ikke vi på min arbeidsplass, jobber i kommunen. Vi må avspasere, ta fri uten lønn eller feriedag. 

Anonymkode: 51732...c5c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...