AnonymBruker Skrevet 19. desember 2021 #1 Del Skrevet 19. desember 2021 Fikk vite av en kollega at hun hadde brukt 500kr på å kjøpe inn gavepapir, gaveposer, gavebånd etc. Er ikke det helt glasskap? De fleste butikker pakker jo inn, og ingen bryr seg jo om hvordan gaven ser ut uansett. En rull med papir kan jo ikke koste mer enn 40kr. Hvor mye bruker dere? Anonymkode: 6c7c6...978 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2021 #2 Del Skrevet 19. desember 2021 Enig. Jeg bruker et minimum. Har alltid noen lapper lignende og får jo papir på butikker. Noen ganger har jeg tatt vare på papir jeg har likt godt og brukt igjen til neste jul. Anonymkode: 0f3f2...2e3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gazza Skrevet 19. desember 2021 #3 Del Skrevet 19. desember 2021 2-3 hundre tenker jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ullvott Skrevet 19. desember 2021 #4 Del Skrevet 19. desember 2021 De fleste butikker pakker ikke inn nå for tiden. Det tar for mye tid. At de sender med gavepapir hvis du spør, eller har en selvbetjent pakkedisk hvor man på de verste dagene må stå og vente, er jo noe annet. Handler du gaver på nett er de som regel heller ikke innpakket. Noen koser seg med innpakking, og det skader ingen. Jeg har brukt ca 100 kroner på gavepapir, gaveposer, bånd, sløyfer og pakkelapper i år. Det samme gjorde jeg i fjor, og jeg hadde igjen ganske mye, så neste år trenger jeg ikke kjøpe noe. Håper bare jeg husker det når vi kommer til november 2022. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blålilla Skrevet 19. desember 2021 #5 Del Skrevet 19. desember 2021 Tre for to på gavepapir på bokhandelen sp jeg kjøpte der. Bruker papir som kan resirkuleres. Har hyssing i hamp fra før og kjøpte merkelapper for 29 kr. Så ca 100 kr tenker jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2021 #6 Del Skrevet 19. desember 2021 0 kr, har hatt liggende i mange år. Anonymkode: f0084...453 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2021 #7 Del Skrevet 19. desember 2021 Hvis folk koser seg med innpakningen og har råd til det, så er det bare å kjøre på. Anonymkode: 9d017...814 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
applestories Skrevet 19. desember 2021 #8 Del Skrevet 19. desember 2021 Tror jeg har brukt ca. 150 i år, og pakker inn ca. 30 gaver. Har igjen mye fra år til år. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2021 #9 Del Skrevet 19. desember 2021 Glasskap faktisk 😆 men ja - du skulle bare visst det utvalget jeg har hjemme når det kommer til pakker og bånd - det er nok verdt MYE mer enn 500 kr. Riktignok kjøpt over flere år da, men noen av oss koser oss veldig med å pakke inn. Den dagen jeg får meg et stort hus, da skal jeg ha et eget pakkerom Anonymkode: 37acc...2b1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
applestories Skrevet 19. desember 2021 #10 Del Skrevet 19. desember 2021 Ullvott skrev (4 minutter siden): Noen koser seg med innpakking, og det skader ingen Bortsett fra miljøet, da. Er besvisst på det, bruker ikke mer papir enn nødvendig, men kommer ikke til å begynne å pakke inn i avispapir heller (selv om jeg synes det egentlig ser fint ut om man klarer unngå fargebilder). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2021 #11 Del Skrevet 19. desember 2021 Jeg har vel brukt ca 300-400 eller noe slikt, jeg liker å legge litt i innpakningen. Det er en av de få juleaktivitetene jeg synes er koselig, da pakker jeg fint inn, gjerne pynter jeg med bånd, eller tørkede appelsinskiver eller stjerneanis, klistremerker, etc. Jeg liker å gjøre meg litt flid, selvsagt er det ikke viktigere enn hva som er inni pakken, men so what om noen bruker mer tid og penger enn typ 10 kroner? You do you and so on, men det er fryktelig mange år siden kg har fått noen til å pakke inn en presang på en butikk for meg. Jeg har en hel kasse med julegave pynt som jeg bruker til innpakninger . Jeg liker å bruke litt tid og ja kanskje penger også på dette, for meg er dette absolutt en fantastisk koselig tradisjon. Anonymkode: 9565d...b02 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2021 #12 Del Skrevet 19. desember 2021 Jeg pakker i hvitt tegnepapir fra ikea (39kr?) og bruker hyssing rundt. Papiret kan da kastes i vanlig papir-resirkulering. Anonymkode: e582c...14b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lykkefrø Skrevet 19. desember 2021 #13 Del Skrevet 19. desember 2021 Bruker nok rundt 500kr jeg også. Jeg koser meg med innpakningen, og liker veldig godt å matche bånd og papir. Synes det er litt av julekosen, så verdt det for min del. Bruker jo de samme papirene og båndene i flere år, så det koster jo ikke like mye hvert år. Til store gaver, passer jeg riktignok på å ikke bruke de dyreste papirene og båndene. Setter da gjerne heller på en rosett eller noe annet for å pynte den litt ekstra. Bruker også rosettene om igjen når jeg får gaver med rosetter på. Synes det er en fin ting å gjøre, både for miljø og for å spare litt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Xanadus Skrevet 19. desember 2021 #14 Del Skrevet 19. desember 2021 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Fikk vite av en kollega at hun hadde brukt 500kr på å kjøpe inn gavepapir, gaveposer, gavebånd etc. Er ikke det helt glasskap? De fleste butikker pakker jo inn, og ingen bryr seg jo om hvordan gaven ser ut uansett. En rull med papir kan jo ikke koste mer enn 40kr. Hvor mye bruker dere? Anonymkode: 6c7c6...978 0 kr. Jeg tar hva jeg finner i skuffer og skap hjemme og pakker inn med det. Skriver gjerne rett på gaven med rød tusj. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 19. desember 2021 #15 Del Skrevet 19. desember 2021 Blir nok rundt 500 kr her også. Elsker å pakke gavene inn pent! Vil ha et visst papir, bånd i mange farger, fine til/fra-lapper osv. Disse tingene koster litt. Prøver å kjøpe mengderabatt og se etter tilbud. Men ofte koster én papirrull eller en liten båndrull 39,- og da går jo pengene fort. Galskap? Tja, jeg liker det og det hører liksom julen med for meg. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2021 #16 Del Skrevet 19. desember 2021 Jeg gikk faktisk tomhet fra Nille idag, for jeg sytes at 69kr for en gave pose var vel mye.. men det er mange som har de på tilbud i disse dager, da er det ok priser ☺️ bruker kanskje 100-150 hvert år, men har en del fra tidligere år som jeg bruker også Anonymkode: fcfaf...106 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2021 #17 Del Skrevet 19. desember 2021 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Fikk vite av en kollega at hun hadde brukt 500kr på å kjøpe inn gavepapir, gaveposer, gavebånd etc. Er ikke det helt glasskap? De fleste butikker pakker jo inn, og ingen bryr seg jo om hvordan gaven ser ut uansett. En rull med papir kan jo ikke koste mer enn 40kr. Hvor mye bruker dere? Anonymkode: 6c7c6...978 Masse, legger mye i pen innpakning og har selvsagt gavene i gavepose Anonymkode: 2bf5b...3aa 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Chiroptera. Skrevet 19. desember 2021 #18 Del Skrevet 19. desember 2021 Lite. Jeg kjøper bare to ruller vanlig papir og noen julete til/fra lapper. Folk skal få slippe å måtte sitte og bruke tid på å demontere og finne ut hvordan alt av dilldall på innpakningen skal resirkuleres. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2021 #19 Del Skrevet 19. desember 2021 Min erfaring er at disse billige julepapirene til 1kr ol. de går i stykker om du prøver å stramme papiret for å få en «fin» pakke, hjørnene går det da hull på. Jeg handlet på Norli i år, papier til rundt 179kr, 3 for 2 tilbud. Jeg hadde alt annet, så da ble det med det, men neste år trenger jeg nye til fra lapper, men det kan være jeg har nok papir. Det blir alltid en kostnad, men handler bare det jeg trenger, og tar vare på fra år til år Anonymkode: 0e056...12f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tvist Skrevet 19. desember 2021 #20 Del Skrevet 19. desember 2021 Jeg kjøper julegavepapir somkan kastes som papir. Men bruker ikke så mye på det i året. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå