Gå til innhold

Sønnen vil kjøpe gave til venner

Anbefalte innlegg

Skrevet

13 åringen vil kjøpe gave til 3 venner. Jeg kan ha råd til 100 kr pr gave. Var lettere når de var mindre. Noen forslag?

Anonymkode: 2103d...c3d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har han spurt hva de ønsker seg? 

Anonymkode: 86ccb...162

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Har han spurt hva de ønsker seg? 

Anonymkode: 86ccb...162

De fleste sier penger. Men litt kjedelig med en 100 lapp i en konvolutt 

Skrevet

Skal du betale for gaver til en 13-årings venner? Skal vår gi julegave til venner, så må hen tjene pengene selv.

Anonymkode: 14e27...096

• Liker 8
Skrevet

min ga gavekort fra kino på 200kr, men 100kr hmm,  kule sokker, flax lodd , dusjsåpe :)

Min er snart 14

Anonymkode: 775b0...af4

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

De fleste sier penger. Men litt kjedelig med en 100 lapp i en konvolutt 

Ja, jeg gir ikke penger i julegaver til min datters venner. Det får de til bursdager. 

Litt enklere å kjøpe til jenter enn gutter i den alderen der, føler jeg. Hva med vanntett høytaler de kan ta med i feks. dusjen. De pleier å koste rundt hundrelappen rundt om. De er jo ikke av super kvalitet, men de er helt greie.

Anonymkode: d80e1...ad9

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Skal du betale for gaver til en 13-årings venner? Skal vår gi julegave til venner, så må hen tjene pengene selv.

Jeg betaler fremdeles for både bursdags- og julegaver til venner for mitt  barn iallfall. Men vi velger jo forskjellig,  ingen grunn til å sette spørsmålstegn ved det.

• Liker 6
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Da jeg var på den alderen  kjøpte vi godteri til hverandre. 

Skrevet

Hvis de spiller kan du kjøpe gavekort på steam (steam gavekort). Er en fin gave til gamerere

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det kommer an på hvor man bor og hvilke kontakter foreldrene har, men vanligvis er det ikke akkurat flust av jobber å få for en 13-åring. Greit å sitte på sin høye hest, altså, men 13-åringer er ennå barn, og det er bare såvidt de er innenfor grensen for hvilken alder det er tillatt å ta lønnet arbeid. 

Til TS: gi 13-åringen din de 300 kronene og be ham handle gavene selv.
Alternativt: gå på Normal eller andre dilldall-butikker og plukk ut noe som havner under prisgrensa. Dusjsåpe, deodorant, godteri e.l. 

• Liker 4
Skrevet

Hvorfor er det din jobb å finne ut hva en ungdom vil gi i gave til kompisene sine?

Dette burde han både finne ut av - innenfor gitt budsjett - og fikse selv.

Anonymkode: 39bcd...016

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg betaler fremdeles for både bursdags- og julegaver til venner for mitt  barn iallfall. Men vi velger jo forskjellig,  ingen grunn til å sette spørsmålstegn ved det.

Man setter jo spørsmålstegn ved unødvendige utgifter, når moren stresser over å kun ha råd til 100,-. Hvorfor ikke gi tenåringen ansvaret selv? 

Min har hatt sommerjobber og småjobber siden hen var 11, og her er ikke pengene en faktor en gang - det er for å lære bort verdien av å tjene og spare penger. 

Så selv om vi kunne hatt råd, så er det iallefall en utgift vi slipper.

• Liker 1
Skrevet
Ullvott skrev (5 minutter siden):

Det kommer an på hvor man bor og hvilke kontakter foreldrene har, men vanligvis er det ikke akkurat flust av jobber å få for en 13-åring. Greit å sitte på sin høye hest, altså, men 13-åringer er ennå barn, og det er bare såvidt de er innenfor grensen for hvilken alder det er tillatt å ta lønnet arbeid. 

Til TS: gi 13-åringen din de 300 kronene og be ham handle gavene selv.
Alternativt: gå på Normal eller andre dilldall-butikker og plukk ut noe som havner under prisgrensa. Dusjsåpe, deodorant, godteri e.l. 

Det er ikke vanskelig å finne jobber rundt omkring til tenåringer. Handler ikke om å sitte på en høy hest, jeg bare undrer meg over at man ikke planlegger slike utgifter før fire dager før julaften.

Om man absolutt ikke fant jobber til tenåringen, så kan man gi jobber i hjemmet, der det er opp til tenåringen selv å forvalte pengene slik at det er penger nok til gaver til venner. På den måten får man fordelt utgiften utover året, i stedet for å måtte punge ut en stor sum man ikke føler man har råd til i den dyreste måneden i året.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Det er ikke vanskelig å finne jobber rundt omkring til tenåringer. Handler ikke om å sitte på en høy hest, jeg bare undrer meg over at man ikke planlegger slike utgifter før fire dager før julaften.

Om man absolutt ikke fant jobber til tenåringen, så kan man gi jobber i hjemmet, der det er opp til tenåringen selv å forvalte pengene slik at det er penger nok til gaver til venner. På den måten får man fordelt utgiften utover året, i stedet for å måtte punge ut en stor sum man ikke føler man har råd til i den dyreste måneden i året.

Jo det er dritvanskelig

Anonymkode: 5200b...b5b

• Liker 1
Skrevet

Kinogavekort ?

Anonymkode: 5200b...b5b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...