Diana Skrevet 19. desember 2021 #1 Del Skrevet 19. desember 2021 (endret) Noen som vet om mann får lønn når én må være hjemme fra jobb fordi barna blir pålagt hjemmeskole? Endret 19. desember 2021 av Diana Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ab_naturals Skrevet 19. desember 2021 #2 Del Skrevet 19. desember 2021 Nei det gjør man ikke. Jeg vet at noen bruker "syke barn" - dager, men dette er formelt sett å regne som bedrageri dersom barna ikke er syke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
robot Skrevet 19. desember 2021 #3 Del Skrevet 19. desember 2021 Ja, du kan bruke såkalte "sykt barn"-dager, altså motta omsorgspenger. Med mindre du allerede har brukt opp disse for i år, da. Det er på ingen måte svindel, men helt innenfor regelverket ( https://www.nav.no/familie/sykdom-i-familien/nb/omsorgspenger ). 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marcie Skrevet 19. desember 2021 #4 Del Skrevet 19. desember 2021 det er vel bare de største barna som er pålagt hjemmeskole i denne omgang? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fortauet Skrevet 19. desember 2021 #5 Del Skrevet 19. desember 2021 Lucille skrev (1 time siden): det er vel bare de største barna som er pålagt hjemmeskole i denne omgang? Det stemmer ikke. I min kommune er alle skoler stengt. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diana Skrevet 19. desember 2021 Forfatter #6 Del Skrevet 19. desember 2021 Lucille skrev (2 timer siden): det er vel bare de største barna som er pålagt hjemmeskole i denne omgang? I første omgang var det 5 skoler som ble tatt ut. Alle trinnene. Nå er alle skolene i hele kommunen, i kludeet ungdomskolen, tatt ut på hjemmeskole 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marcie Skrevet 19. desember 2021 #7 Del Skrevet 19. desember 2021 Diana skrev (1 minutt siden): I første omgang var det 5 skoler som ble tatt ut. Alle trinnene. Nå er alle skolene i hele kommunen, i kludeet ungdomskolen, tatt ut på hjemmeskole skjønner. I min kommune er det fra 5. klasse, så det er jo litt annerledes. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
robot Skrevet 19. desember 2021 #8 Del Skrevet 19. desember 2021 Lucille skrev (2 timer siden): det er vel bare de største barna som er pålagt hjemmeskole i denne omgang? Nasjonalt er det bare videregående. Ellers er det store kommunale variasjoner. I Oslo har f.eks alle barneskolene hjemmeskole nå. Omsorgspenger kan man få for barn ut det året de fyller tolv. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diana Skrevet 20. desember 2021 Forfatter #9 Del Skrevet 20. desember 2021 Ab_naturals skrev (17 timer siden): Nei det gjør man ikke. Jeg vet at noen bruker "syke barn" - dager, men dette er formelt sett å regne som bedrageri dersom barna ikke er syke. Så vi skal straffes for at kommunen velger å stengene skolene? De burde faktisk ha en ordning for dette. Alle har faktisk ikke råd til å ta flere dager ulønna fri fra jobb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ab_naturals Skrevet 20. desember 2021 #10 Del Skrevet 20. desember 2021 Diana skrev (39 minutter siden): Så vi skal straffes for at kommunen velger å stengene skolene? De burde faktisk ha en ordning for dette. Alle har faktisk ikke råd til å ta flere dager ulønna fri fra jobb Jeg tok feil, det ER visst en ordning for det, se linken som noen andre la inn overfor her 👍 Jeg bare husket fra tidligere (før pandemien) at det kunne bli slått ned på misbruk av syke-barn-dager, men det har vært en sær-ordning under pandemien som tydeligvis har blitt forlenget til ut året ihvertfall 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg