AnonymBruker Skrevet 19. desember 2021 #1 Skrevet 19. desember 2021 Dette er ufattelig: Vi klarer ikke sånne priser i lengden. Kan det velte regjeringen? Anonymkode: fc74a...7e5 5
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2021 #2 Skrevet 19. desember 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Dette er ufattelig: Vi klarer ikke sånne priser i lengden. Kan det velte regjeringen? Anonymkode: fc74a...7e5 Er ikke denne regjeringens feil Anonymkode: 2ade7...f6c 5
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2021 #3 Skrevet 19. desember 2021 Nettopp, men denne regjeringen må reagere. De må sette et pristak, slik som andre progressive land har gjort. Det er det eneste som virker nå. Fislete og innfløkte regnskap med støtte til alle holder ikke. Anonymkode: fc74a...7e5 9
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2021 #4 Skrevet 19. desember 2021 Blir ikke noe varme & vaskemaskin på i morgen hos meg ihvertfall. Anonymkode: 54b61...6ce
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2021 #6 Skrevet 19. desember 2021 Hvor finner jeg egentlig oversikt over prisen? link? googler men finner ikke. Anonymkode: 54b61...6ce
trøndermann38 Skrevet 19. desember 2021 #7 Skrevet 19. desember 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvor finner jeg egentlig oversikt over prisen? link? googler men finner ikke. Anonymkode: 54b61...6ce Market data | Nord Pool (nordpoolgroup.com) 2
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2021 #8 Skrevet 19. desember 2021 Det fantastiske her er jo at de ikke har tatt med vi som har variabel eller fastprisavtaler, o beregningen... Jeg sparer penger på strømregninga ved å bruke mest mulig strøm de dyreste dagene, da jeg får tilbake mer penger enn jeg betaler. Meget dårlig planlagt dersom planen er å få folk til å bruke mindre strøm Anonymkode: 56001...1e7
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2021 #9 Skrevet 19. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Meget dårlig planlagt dersom planen er å få folk til å bruke mindre strøm Anonymkode: 56001...1e7 Ja, effektivisering er forsvunnet helt ut bakdøra. Enøktiltak er viktige, men tar tid. Nå er det om å redde vinteren. Og får du penger igjen utover det din fastprisavtale tilsier? Det gir jo overhodet ikke noe mening. Anonymkode: fc74a...7e5 1
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2021 #10 Skrevet 19. desember 2021 3 minutter siden, AnonymBruker said: Ja, effektivisering er forsvunnet helt ut bakdøra. Enøktiltak er viktige, men tar tid. Nå er det om å redde vinteren. Og får du penger igjen utover det din fastprisavtale tilsier? Det gir jo overhodet ikke noe mening. Anonymkode: fc74a...7e5 Lite av det denne regjeringten gjør gir mening, enten det gjelder corona-tiltak eller strøm. Støre-regjeringen har så langt vært en fiasko. Regjeringspartiene raser på alle meningsmålinger. Anonymkode: 8707c...5c3 1
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2021 #11 Skrevet 19. desember 2021 34 minutter siden, AnonymBruker said: Er ikke denne regjeringens feil Anonymkode: 2ade7...f6c Alle partier på Stortinget, bortsett fra Rødt og muligens SP, har skyld i dette. Anonymkode: 8707c...5c3 4
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2021 #12 Skrevet 19. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ja, effektivisering er forsvunnet helt ut bakdøra. Enøktiltak er viktige, men tar tid. Nå er det om å redde vinteren. Og får du penger igjen utover det din fastprisavtale tilsier? Det gir jo overhodet ikke noe mening. Anonymkode: fc74a...7e5 En får jo det. Kompensasjonen til regjeringe er lik for alle, uansett strømavtale. Derfor tjener de på fastpris i stedet for å faktisk bruke penger. Anonymkode: 2befd...cfa 1
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2021 #13 Skrevet 19. desember 2021 AnonymBruker skrev (50 minutter siden): En får jo det. Kompensasjonen til regjeringe er lik for alle, uansett strømavtale. Derfor tjener de på fastpris i stedet for å faktisk bruke penger. Anonymkode: 2befd...cfa Hyggelig for de med lav fastpris da.. Anonymkode: 2e544...c5e 2
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2021 #14 Skrevet 19. desember 2021 Det der er jo helt rart. Hva gjør de egentlig "på jobb" når de snubler i slike superenkle utfordringer? De bruker ørten uker på å komme opp med et forslag, men har ikke kontroll på det...samme som med borettslag med felles regning i det første forslaget. Jeg lengtet etter å få kastet ut Solberg sin slappe rassistregjering som kun økte forskjellene folk imellom, men dette er ille også... Anonymkode: fc74a...7e5 1
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2021 #15 Skrevet 19. desember 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det fantastiske her er jo at de ikke har tatt med vi som har variabel eller fastprisavtaler, o beregningen... Jeg sparer penger på strømregninga ved å bruke mest mulig strøm de dyreste dagene, da jeg får tilbake mer penger enn jeg betaler. Meget dårlig planlagt dersom planen er å få folk til å bruke mindre strøm Anonymkode: 56001...1e7 Dårlig deal. Selv om du muligens får igjen noe så betaler du mer for forbruket. Dr tar ikke hensyn til toppet som i morgen. Anonymkode: 7ed73...f47
Pachka Sigaret Skrevet 19. desember 2021 #16 Skrevet 19. desember 2021 Det blir dyrt i morgen, ca. 92 øre timen som makspris i Trondheim-området. Likevel skal jeg nok bruke strøm som normalt, og det er sikkert mye verre for de som har mangedoblet dette igjen. Får håpe det ikke øker så mye mer, men jeg tror vi også kan gå opp mot maks 4 kr når det blir enda kaldere snart.
Gjest theTitanic Skrevet 19. desember 2021 #17 Skrevet 19. desember 2021 Håper om ikke annet at de blir skattlagt høyt. 100% eller så.. å tjene swg rik på livsnødvendigheter som fører mange ut i fattigdom er vel egentlig noe av det samme som å være krigsprofittør.
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2021 #18 Skrevet 19. desember 2021 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Hyggelig for de med lav fastpris da.. Anonymkode: 2e544...c5e Meget hyggelig. Det betyr at en kan sope gjennom hele vinteren uten å tenke på dyr strøm i det hele tatt. Anonymkode: 2befd...cfa
KapteinJ Skrevet 19. desember 2021 #19 Skrevet 19. desember 2021 theTitanic skrev (14 minutter siden): Håper om ikke annet at de blir skattlagt høyt. 100% eller så.. å tjene swg rik på livsnødvendigheter som fører mange ut i fattigdom er vel egentlig noe av det samme som å være krigsprofittør. Altså, staten, kommuner og fylkeskommuner eier jo både nettselskapene, kraftselskapene og de får momsen, el.avgiften osv, så du kan være trygg på at oppimot 100% av dette går rett til staten. Staten anslår å tjene 28 milliarder ekstra på denne dyre strømprisen. 4
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2021 #20 Skrevet 19. desember 2021 2 hours ago, Pachka Sigaret said: Det blir dyrt i morgen, ca. 92 øre timen som makspris i Trondheim-området. Det kaller jeg billig! Anonymkode: 8707c...5c3 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå