AnonymBruker Skrevet 19. desember 2021 #1 Skrevet 19. desember 2021 Er så lei av at besteforeldre hele tiden kommenter hva datteren min har på seg. Hun er 14 år og hun går med og har bare hullete bukser. Og dette kommenterer besteforeldrene til det kjedsommelige, ikke bare en gang men hele tiden. Eks Har du betalt for de der? Klarer du å sitte uten å spjæle dem? Krabber du? Har du blitt kjørt over av en gressklipper? Hun synes dette ikke er noe morsomt lenger og føler at de mobber henne. Nå skal vi være sammen med dem i julen fra lillejulaften til 2 juledag, og dette gruer hun seg til. Det er mine svigerforeldre og jeg lurer på hvordan jeg kan si fra at de skal slutte med dette uten bare å virke som en bitchy svigerdatter? Anonymkode: 52239...52c 3
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2021 #2 Skrevet 19. desember 2021 "Nå er vi ferdige med å snakke om Emmas klær for resten av dette besøket. Unge nå om dagen kler seg ikke som unge på 1950-tallet. Tidene forandrer seg" Anonymkode: f7247...8e6 26
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2021 #3 Skrevet 19. desember 2021 Men be ungen stå opp for seg selv og si fra til dem, da? Hun er fjorten, ikke fire. Anonymkode: c4d9a...d49 3
Nymerïa Skrevet 19. desember 2021 #4 Skrevet 19. desember 2021 "Dette har dere nevnt fryktelig mange ganger. Har dere ikke noe mer interessant som skjer i livene deres?" "Ja, vi har fått med oss at dere ikke liker stilen til Astrid. Skal vi diskutere deres klær nå?" "Når ble det god folkeskikk å rakke ned på gjestene? Hadde jeg gjort dette da jeg var barn så hadde dere sendt meg rett på rommet. Er det noe moderne greier som dere har fått med dere og ikke meddelt videre til meg?" Kom igjen TS, gjør det og oppdater oss i romjula. 19
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2021 #5 Skrevet 19. desember 2021 Hos oss ble det veldig stille om klær og hårfrisyrer da min mor spurte min bestemor om hva oldemor syntes om at bestemor og søstrene hadde klippet håret kort og kledd seg i bukser da de skulle ta familiebilde rett før krigen… Jeg har sett bildet, og oldemor ser langt fra fornøyd ut. Anonymkode: f3510...387 10
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2021 #6 Skrevet 19. desember 2021 AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Er så lei av at besteforeldre hele tiden kommenter hva datteren min har på seg. Hun er 14 år og hun går med og har bare hullete bukser. Og dette kommenterer besteforeldrene til det kjedsommelige, ikke bare en gang men hele tiden. Eks Har du betalt for de der? Klarer du å sitte uten å spjæle dem? Krabber du? Har du blitt kjørt over av en gressklipper? Hun synes dette ikke er noe morsomt lenger og føler at de mobber henne. Nå skal vi være sammen med dem i julen fra lillejulaften til 2 juledag, og dette gruer hun seg til. Det er mine svigerforeldre og jeg lurer på hvordan jeg kan si fra at de skal slutte med dette uten bare å virke som en bitchy svigerdatter? Anonymkode: 52239...52c Husker besteforeldrene til en eks kommenterte slikt hele tiden og. Det var aldri vondt ment, bare deres humor. Hva med å lære deg selv og datteren å tåle andres kommentarer og heller komme med en vittig kommentar tilbake? Anonymkode: 66d84...553 2
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2021 #7 Skrevet 19. desember 2021 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Men be ungen stå opp for seg selv og si fra til dem, da? Hun er fjorten, ikke fire. Anonymkode: c4d9a...d49 Kan jo være at besteforeldrene er veldig autoritære. Mine er like og skal omtrent bestemme hva jeg spiser på fritiden (viktig å spise nok norsk mat, altså ikke pasta eller taco) og hva jeg skal veie (finere å ha litt lubne kinn ifølge dem). Prøver man å si noe så får man bare høre om at de vil ditt beste, det er viktig å ha respekt for de eldre og deres "kunnskap", at det er deres personlige meninger, og at folk ikke tok ting like personlig før, osv Anonymkode: 3d86b...fe8 3
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2021 #8 Skrevet 19. desember 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Husker besteforeldrene til en eks kommenterte slikt hele tiden og. Det var aldri vondt ment, bare deres humor. Hva med å lære deg selv og datteren å tåle andres kommentarer og heller komme med en vittig kommentar tilbake? Anonymkode: 66d84...553 Mener du at mobbing er greit så lenge det «ikke er vondt ment»? Jøss. Tipper du skifter mening når du opplever det selv. Anonymkode: 64565...250 8
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2021 #9 Skrevet 19. desember 2021 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Men be ungen stå opp for seg selv og si fra til dem, da? Hun er fjorten, ikke fire. Anonymkode: c4d9a...d49 Hva med at foreldrene går foran og viser hvordan man står opp sine barn?? Anonymkode: 26aa6...4fa 7
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2021 #10 Skrevet 19. desember 2021 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Men be ungen stå opp for seg selv og si fra til dem, da? Hun er fjorten, ikke fire. Anonymkode: c4d9a...d49 Høflige og sjenert ungdom synes slett ikke det er enkelt å svare uhøflige besteforeldre. Det er helt normalt. Du har kanskje ikke tenåringer selv? Anonymkode: 64565...250 12
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2021 #11 Skrevet 19. desember 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Husker besteforeldrene til en eks kommenterte slikt hele tiden og. Det var aldri vondt ment, bare deres humor. Hva med å lære deg selv og datteren å tåle andres kommentarer og heller komme med en vittig kommentar tilbake? Anonymkode: 66d84...553 Hva med lære voksne folk å holde stilt?! Hvorfor er det greit å kommentere hvordan andre ser ut? Sett ansvaret der det hører hjemme. Bare fordi noen påstår det er humor, så er det ikke noe mer morsomt av den grunn. Anonymkode: 26aa6...4fa 8
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2021 #12 Skrevet 19. desember 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Mener du at mobbing er greit så lenge det «ikke er vondt ment»? Jøss. Tipper du skifter mening når du opplever det selv. Anonymkode: 64565...250 Nei. Eldre prøver å være morsomme. Hvis man ikke tåler slike komme turer så kommer man ikke langt i livet. Anonymkode: 66d84...553
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2021 #13 Skrevet 19. desember 2021 Jeg tror jeg hadde tatt på meg hullete bukser hjem til svigers i solidaritet med datteren. 😆 Anonymkode: 20c21...53b 8
Nymerïa Skrevet 19. desember 2021 #14 Skrevet 19. desember 2021 (endret) AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Nei. Eldre prøver å være morsomme. Hvis man ikke tåler slike komme turer så kommer man ikke langt i livet. Anonymkode: 66d84...553 Og hvor morsomt tror du disse eldre menneskene synes det er hvis TS slår tilbake med samme mynt? Endret 19. desember 2021 av NymeriaRhoynar 3
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2021 #15 Skrevet 19. desember 2021 Kan dere ikke sammen finne på noen morsomme comebacks med vitser om klærne besteforeldrene bruker? Anonymkode: 78724...511 1
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2021 #16 Skrevet 19. desember 2021 Tja, det er jo typiske kommentarer fra eldre mennesker. De eldre vil alltid kommentere på de yngres valg, sånn har det alltid vært, og sånn vil det alltid være. Det du kan gjøre er å ta datteren din i forsvar, og si noe sånt som «vet dere, jeg syns «Emma» er kjempefin i disse klærne. Det er jo sånn ungdommene kler seg nå til dags. Ganske stilig, syns jeg.» Anonymkode: fe6ed...728 1
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2021 #17 Skrevet 19. desember 2021 NymeriaRhoynar skrev (5 minutter siden): Og hvor morsomt tror du disse eldre menneskene synes det er hvis TS slår tilbake med samme mynt? Kanskje de tar det med humor og. Hvem vet. De får tåle det de og. Anonymkode: 66d84...553
Nymerïa Skrevet 19. desember 2021 #18 Skrevet 19. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Kanskje de tar det med humor og. Hvem vet. De får tåle det de og. Anonymkode: 66d84...553 Jeg tror ikke det er morsomt lenger hvis det går utover dem, jeg er faktisk villig til å vedde på det hvis TS bare psyker seg opp og tar igjen. Jeg håper hun/ han oppdaterer oss. 3
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2021 #19 Skrevet 19. desember 2021 NymeriaRhoynar skrev (6 minutter siden): Jeg tror ikke det er morsomt lenger hvis det går utover dem, jeg er faktisk villig til å vedde på det hvis TS bare psyker seg opp og tar igjen. Jeg håper hun/ han oppdaterer oss. Så hun får lære barnet sitt å le av slike kommentarer og komme med noe annet i retur. Det er eneste måten å takle slikt på. Vær litt rappkjefta. Anonymkode: 66d84...553
Nymerïa Skrevet 19. desember 2021 #20 Skrevet 19. desember 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Så hun får lære barnet sitt å le av slike kommentarer og komme med noe annet i retur. Det er eneste måten å takle slikt på. Vær litt rappkjefta. Anonymkode: 66d84...553 Det lærer i så fall 14-åringen best av å se foreldrene smelle tilbake. Det er for mye å forvente at en 14-åring skal ta dette av seg selv, spesielt hvis foreldrene oppfører seg som om besteforeldrene skal polstres til enhver pris, samme hvor frekke de er. Men det er kanskje det du mener. 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå