I Grosny Skrevet 19. desember 2021 #1 Skrevet 19. desember 2021 Hei, jeg får tilbud om McAfee for 247 kroner det første året på min nye pc. Bør jeg slå til? Er det lurt å ha virusprogram? Anbefaler dere McAFee, noe annet eller null beskyttelse?
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2021 #2 Skrevet 19. desember 2021 Jeg tror Microsoft sin gratis antivirus Defender er like bra og mindre forstyrrende også. På Windows. Anonymkode: ab7a6...4f6 7
GammelKaktus Skrevet 19. desember 2021 #3 Skrevet 19. desember 2021 Jeg er fornøyd med McAfee, kjøper alltid når jeg får et godt tilbud på slutten av "abonnementstiden" og bruker den på alle våre enheter, veldig praktisk når man har en del. Er det jeg er blitt anbefalt av de som har greie på det så da går jeg for den. 1
tdm900 Skrevet 19. desember 2021 #4 Skrevet 19. desember 2021 Bruk Defender som er Microsoft sin egen. Penger spart. 7
Gjest Nimbus2000 Skrevet 19. desember 2021 #5 Skrevet 19. desember 2021 (endret) I Grosny skrev (1 time siden): Hei, jeg får tilbud om McAfee for 247 kroner det første året på min nye pc. Bør jeg slå til? Er det lurt å ha virusprogram? Anbefaler dere McAFee, noe annet eller null beskyttelse? Microsoft Windows kommer med gratis antivirus og den er mer enn god nok. Endret 19. desember 2021 av Nimbus2000
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2021 #6 Skrevet 19. desember 2021 McAfee er en av de verste antivirusprogrammene som finnes, det oppfører seg som bloatware og kan gjøre maskinen veldig treg. Det innebygde antivirusprogrammet i Windows er mer enn bra nok for de aller fleste, hvis du skal ha noe i tillegg så anbefaler jeg et abonnement på Malwarebytes. Anonymkode: 9d712...41f 5
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2021 #7 Skrevet 19. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg tror Microsoft sin gratis antivirus Defender er like bra og mindre forstyrrende også. På Windows. Anonymkode: ab7a6...4f6 Signerer denne. Er gjort drøssevis tester av antivirusprogrammer de siste årene og alle sier det samme, Microsoft sin løsning holder virusene ute. Min erfaring med forskjellige antivirusprogrammer opp gjennom årene er at de tapper maskinen for ressurser og vanskelig å få ut av maskinen. Anonymkode: d49e3...6e6 6
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2021 #9 Skrevet 19. desember 2021 I Grosny skrev (35 minutter siden): Tusen takk, alle sammen Hvis du har kjøpt en ny maskin som har McAfee installert fra før så anbefaler jeg deg å avinstallere det med en gang, aller helst så bør du formatere harddisken helt og fjerne alle partisjoner og installere Windows på nytt. Hvis du en gang blir nødt til gjenopprette maskinen så vil McAfee komme tilbake, dette unngår med formatering. Det første jeg gjør når noen i familien/venner eller jeg selv kjøper ny maskin er å formatere før den brukes, en ren og fersk installasjon av Windows er alltid det beste. Grunnen til at så mange selger maskiner med denne typen antivirusprogram installert er at McAfee, Norton og andre selskaper sponser kostnaden for lisensen til Windows. Anonymkode: 9d712...41f 5
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2021 #10 Skrevet 19. desember 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hvis du har kjøpt en ny maskin som har McAfee installert fra før så anbefaler jeg deg å avinstallere det med en gang, aller helst så bør du formatere harddisken helt og fjerne alle partisjoner og installere Windows på nytt. Hvis du en gang blir nødt til gjenopprette maskinen så vil McAfee komme tilbake, dette unngår med formatering. Det første jeg gjør når noen i familien/venner eller jeg selv kjøper ny maskin er å formatere før den brukes, en ren og fersk installasjon av Windows er alltid det beste. Grunnen til at så mange selger maskiner med denne typen antivirusprogram installert er at McAfee, Norton og andre selskaper sponser kostnaden for lisensen til Windows. Anonymkode: 9d712...41f Helt enig. Det gjør jeg også. Og bruker kun Microsoft Defender. Har aldri hatt noe virus på pc'n, bortsett fra ene gangen jeg fikk ransomvirus på pc'n da jeg var så smart at jeg deaktiverte Defender for å laste inn noe jeg burde (og egentlig innerst inne) skjønte var virus. (Fikk fikset det uten å betale noenting, så da har jeg prøvd det også har jeg tenkt i ettertid) Anonymkode: fa1b4...ceb 3
Gjest venom31 Skrevet 19. desember 2021 #11 Skrevet 19. desember 2021 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Hvis du har kjøpt en ny maskin som har McAfee installert fra før så anbefaler jeg deg å avinstallere det med en gang, aller helst så bør du formatere harddisken helt og fjerne alle partisjoner og installere Windows på nytt. Hvis du en gang blir nødt til gjenopprette maskinen så vil McAfee komme tilbake, dette unngår med formatering. Det første jeg gjør når noen i familien/venner eller jeg selv kjøper ny maskin er å formatere før den brukes, en ren og fersk installasjon av Windows er alltid det beste. Grunnen til at så mange selger maskiner med denne typen antivirusprogram installert er at McAfee, Norton og andre selskaper sponser kostnaden for lisensen til Windows. Anonymkode: 9d712...41f Da jeg kjøpte pc, fikk jeg selgeren til å installere alt for meg. Enkelt og greit.
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2021 #12 Skrevet 19. desember 2021 I Grosny skrev (3 timer siden): Hei, jeg får tilbud om McAfee for 247 kroner det første året på min nye pc. Bør jeg slå til? Er det lurt å ha virusprogram? Anbefaler dere McAFee, noe annet eller null beskyttelse? Som tidligere nevnt får du gratis antivirus inkludert i Windows. Så det er unødvendig å kjøpe noe ekstra. I tillegg om man installerer McAfee så blir maskinen tregere. Så i praksis så betaler man for å gjøre maskinen dårligere. Anonymkode: d5b6a...6a1 3
I Grosny Skrevet 19. desember 2021 Forfatter #13 Skrevet 19. desember 2021 Avinnstallerte mcafee, det kom om "windows virusbeskyttelse, skal jeg godta den?
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2021 #14 Skrevet 20. desember 2021 McAfee, Norton, Avast, AVG, alt, styr unna. Bloatware som gjør maskinen treg. I tillegg kræsjer slike virus program med Windows sin egen Windows Defender, og da skal det ikke mye til før PCen er full av maleware eller virus, fordi McAfee eller lignende programmer hindrer Windows Defender i å gjøre jobben. Windows Defender som ligger innebygd i Windows funker utmerket, la den gjøre jobben sin. McAfee, Norton, Avast, AVG og samtlige «virus program» er største PC scammen på mange år, ville aldri hatt den driten på PCen. STYR UNNA og spar pengene du, om du vil PCen din vel. Anonymkode: 572e2...45e 2
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2021 #15 Skrevet 20. desember 2021 FrøkenMånestråle skrev (På 19.12.2021 den 15.27): Jeg er fornøyd med McAfee, kjøper alltid når jeg får et godt tilbud på slutten av "abonnementstiden" og bruker den på alle våre enheter, veldig praktisk når man har en del. Er det jeg er blitt anbefalt av de som har greie på det så da går jeg for den. De har ikke greie på PC, hadde de hatt et snev av greie på PC ville de anbefalt deg å styre unna denne bloatwaren som fucker opp PCen og Windows Defender. Anonymkode: 572e2...45e 2
FastShadesKåre Skrevet 20. desember 2021 #16 Skrevet 20. desember 2021 McAfee duden er involvert med Epstein og døde under mistenkelige omstendigheter, så uninstall asap ja. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå