Gå til innhold

Har dere vært mye syke i høst?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fra å ikke være syk en eneste dag fra mars 2020 frem til i høst har jeg og ungene vært syke med tette neser og snørr tre ganger fra oktober til nå, det har vært langvarig hver bidige gang også. Siste gangen fikk vi covid hele gjengen og måtte selvsagt i isoljasjon.
Ungene har nok hatt det lettest symptommessig, mens jeg har blitt skikkelig dårlig hver gang. Er dette normalt nå? Blir nesten litt bekymret.. 

også veldig dumt at jeg derfor har måttet holde barna hjemme fra skolen i lengre perioder mens snørra har rent og dertil hoste- og er oppriktig bekymret for å bli meldt til barnevernet fordi de har fått så høyt fravær pga forkjølelsene.. Har kommunisert med lærerne om at de har vært syke selvsagt. 

Anonymkode: b5964...12e

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, jeg har vært syk ofte i høst og er det nå også.

Både kraftige forkjølelser, luftveisinfeksjoner og generell slapphet.. Og det virker som at sykdommen sitter veldig godt i nå for tiden.
Jeg vet ikke, men det kan jo være en sammenheng med at vi har vært så isolert fra andre mennesker så lenge, har spritet og vasket hendene så mye osv at når det først kommer et virus e.l., slår det skikkelig inn. 

Det er selvfølgelig veldig frustrerende og man kan fort få dårlig samvittighet overfor kolleger, sjefer osv.
Men man skal jo holde seg borte fra jobb når man ikke er i form. Det kan virke som at ikke alle har fått med seg det.
Det er pandemi, unntakstilstand.

Anonymkode: f2ead...613

Skrevet

Kun sjuk 2 ganger i året. Og det slår aldri feil at det under værskifte vår/høst. ☺️

Anonymkode: 20cbc...624

Skrevet

Jeg har vært forkjølet to ganger i høst, ca en uke hver gang. Men sønnen min har vært forkjølet over halvparten av tiden siden skolestart i august... Rekker såvidt å bli ordentlig frisk før det er igang igjen.

Anonymkode: 8e6a7...4d3

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Ja, jeg har vært syk ofte i høst og er det nå også.

Både kraftige forkjølelser, luftveisinfeksjoner og generell slapphet.. Og det virker som at sykdommen sitter veldig godt i nå for tiden.
Jeg vet ikke, men det kan jo være en sammenheng med at vi har vært så isolert fra andre mennesker så lenge, har spritet og vasket hendene så mye osv at når det først kommer et virus e.l., slår det skikkelig inn. 

Det er selvfølgelig veldig frustrerende og man kan fort få dårlig samvittighet overfor kolleger, sjefer osv.
Men man skal jo holde seg borte fra jobb når man ikke er i form. Det kan virke som at ikke alle har fått med seg det.
Det er pandemi, unntakstilstand.

Anonymkode: f2ead...613

Ja, det blir masse fravær!

Hell i uhell ble jeg såpass tidligere i høst (flere kompliserte brudd- ikke varige mén) at jeg måtte sykemeldes fordi jeg ikke kunne gå og bruke armen og har derfor hatt alle de tre infeksjoner mens jeg allikevel har sittet stille på rumpa og vært skadet. På en absurd måte har jeg vært glad for at jeg kunne slå to fluer i en smekk der. 😄 Håpet er at jeg er litt herdet når sykemeldingen er over 🤣

Skrevet

Jepp, vi har vært småsyke en gang i måneden siden vi "åpnet" opp, 1-2 dager hjemme hver gang, jeg fikk det og skikkelig sist gang. Men nå satser jeg på at vi holder oss friske til neste gang de "åpner" opp. 😄 

• Liker 1
Skrevet

Nei, vi har ikke vært mer syke enn vanlig. Jeg var syk i oktober med bronkitt, som jeg pleier å få innimellom, ungene hadde en runde med noe forkjølelse rett før, men ellers har vi vært friske. 

Anonymkode: e7682...c03

Skrevet

Nei, verken voksne eller barn. Vi lever på en måte som gir godt og robust immunforsvar. 

Anonymkode: e67ad...411

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Nei, verken voksne eller barn. Vi lever på en måte som gir godt og robust immunforsvar. 

Ok.

• Liker 4
Skrevet

Nei, heldigvis ikke men jeg har ikke barn da. De jeg kjenner med barn har vært mye syke i år. Mye forkjølelse, med feber også, og omgangssyke. 

Anonymkode: 38e69...31d

Skrevet

Ja, flere runder med både forkjølelse og spysyke :(

• Liker 1
Skrevet

Ja. Til tross for at jeg har jobbet i barnehage i over 30 år, og burde være immun mot det meste, så har denne høsten/vinteren vært ekstrem! Er på sjette uka med en luftveisinfeksjon som ikke vil gi seg, og det er vel den tredje runden siden august...

Anonymkode: 955e2...073

Skrevet
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Fullstendig isolert med andre ord 😂

Anonymkode: 773a2...21b

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Ja. Til tross for at jeg har jobbet i barnehage i over 30 år, og burde være immun mot det meste, så har denne høsten/vinteren vært ekstrem! Er på sjette uka med en luftveisinfeksjon som ikke vil gi seg, og det er vel den tredje runden siden august...

Det er så slitsomt 😔 man blir jo helt skrapa for krefter av alle infeksjonene

Skrevet

Nei. Jobber i skolen og ingen sykedager så langt dette skoleåret. 

Anonymkode: 96a73...e70

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er så slitsomt 😔 man blir jo helt skrapa for krefter av alle infeksjonene

Ja, jeg er helt på felgen. Både av arbeidspresset, og å ikke være frisk. Det skal bli helt fantastisk med lang juleferie, og jeg krysser fingre for at Korona holder seg borte de siste dagene før jul!

• Liker 1
Skrevet

Vært forkjølet tre ganger i høst, den ene av dem fikk jeg halsbetennelse på toppen.

Blir ofte forkjølet denne sesongen, mye stress på jobb og fest og bakterier som spres, men føler det har vært verre i år. 

Anonymkode: 302dd...a86

Skrevet

Jeg blir alltid grisesjuk av luftveisinfeksjoner, være seg influensa eller god gammeldags forkjølelse, men har heldigvis ikke vært syk siden før pandemien. Har heldigvis sluppet Covid så langt.

Skrevet

3 x forkjølelse med litt feber på begge barna i løpet av høsten + at en av de fikk en runde med omgangssyke i tillegg. Vanligvis er vi lite syke, men ikke i år... Vi voksne har også vært mer forkjøla enn normalt.

Anonymkode: f2e38...762

Skrevet

Ja, har for første gang på 10 år vært skikkelig forkjølet, først noen dager, så bra noen dager, så på’n igjen et par uker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...