Gå til innhold

Savner en dag med mine hobbyer, får aldri noe alenetid

Anbefalte innlegg

Skrevet

Samboer kommenterer at han savner friheten. Så sier jeg at jeg savner en dag til å ikke ta vare på alle dere og bare sitte for meg selv med mine hobbyer.

Det han får ut av det er at jeg aldri ønsker noen av de og nå reiser han med barna. 

Hvordan få han til å forstå hva jeg faktisk mente? Jeg har aldri en dag alene til mine hobbyer, mens han ofte er avgårde på sine ting. Går han ut med barna og er sint på meg for at jeg kunne si noe slikt. 

Ja, vi er i isolasjon. 

Anonymkode: e8cb5...e3c

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen av dere er tydeligvis fornøyd med hvordan dere gjør ting hjemme. 

Hva slags hobbier har du?

Hva mener du med isolasjon? 

Anonymkode: ca8a3...1df

• Liker 1
Skrevet

Han ser åpenbart bare seg selv her, dust.

Men spørs jo litt hvordan du la det frem også da. :)

Skrevet

Så barnslig å slenge ut en kommentar om å savne frihet og når du sier du føler det samme så blir han sint? 

Neste gang han har en dag alenetid med hobby feks så ville jeg sagt på forhånd "siden jeg tar barna i morgen mens du gjør x og y så tenkte jeg at du kan ta barna på xdag så jeg kan gjøre z". Bevisstgjør ham de gangene han får "fritid" og si at du ønsker det samme i øyeblikket. Ellers blir det lett sånn ord mot ord og han føler og du føler og ikke noe konkret, men om du tar det når han skal noe så kan han jo ikke si at han aldri gjør noe alene feks. 

Anonymkode: d84d9...f6b

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Ingen av dere er tydeligvis fornøyd med hvordan dere gjør ting hjemme. 

Hva slags hobbier har du?

Hva mener du med isolasjon? 

Korona. Har bare håndarbeid som hobby, men blir forstyrret hele tiden fordi barna trenger meg til noe. Selv på kvelden når barna er lagt og vi sitter der begge to, så erdet kun jeg som løfter på rompa.

• Liker 1
Skrevet
loveli skrev (6 minutter siden):

Han ser åpenbart bare seg selv her, dust.

Men spørs jo litt hvordan du la det frem også da. :)

Han sa det veldig oppriktig og jeg humoristisk. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Korona. 

Da er det vel snart over? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Da er det vel snart over? 

Det jeg syns var dumt var bare 4 dager har vi hatt hjemme nå. Og 4 dager er jo helt krise for han som ikke er vant til å være noe særlig hjemme. Syns han klager uten grunn. Selv testet han positiv i går så da er det 9 dager til. 

Skrevet

Selv testet han positiv i går så da er det 9 dager til. 

Da skal han ligge unna de andre i familien og du må ta alt med hus og unger, dessverre. Hvis ikke, så smitter han jo dere andre...

Skrevet

Herregud for en dust, jeg tenker at samboer og far til dine barn er meget barnslig. Anbefaler deg å sette deg ned med samboer senere i dag, og forklare hva du mente - og hvor umoden oppførsel han bedriver. Påpek at han selv etterspurte akkurat det samme, og at forskjell på dere to er at alt arbeid faller på deg. Utrolig generaliserende og barnslig av han! 

Skrevet

Da skal han ligge unna de andre i familien og du må ta alt med hus og unger, dessverre. Hvis ikke, så smitter han jo dere andre...

Vi var positive før det. 

Skrevet

Hvordan, ts, forventer du at du skal «få» tid til noe som helst? :klo: 

Du er, siden du har barn, en voksen dame. Voksne får ikke ting - de lager seg ting. 

Ønkser du tid til deg og ditt? Da må du ta den tiden. Betyr det at du må si «nei, i dag passer det ikke» til venner, og «det må du ordne selv» til samboeren og «mamma har alenetid nå, så nå må du leke alene» til ungene? Ja. Det er slik andre kvinner og menn tar ansvar for egen tid. Tar du ikke det ansvaret så kommer ingen og «gir» deg tid. Fordi det ville være både nedlatende og fornærmende å anta at en voksen trenger hjelp på et slikt nivå.

Så overskriften din er feil, ts. Den burde vært «jeg tar meg ikke tid». Endrer du synet ditt på livet og eget ansvar til at tid er noe du tar? Da ordner mye seg.

Anonymkode: 2741a...f56

• Liker 1
Skrevet

Hvordan, ts, forventer du at du skal «få» tid til noe som helst? :klo: 

Du er, siden du har barn, en voksen dame. Voksne får ikke ting - de lager seg ting. 

Ønkser du tid til deg og ditt? Da må du ta den tiden. Betyr det at du må si «nei, i dag passer det ikke» til venner, og «det må du ordne selv» til samboeren og «mamma har alenetid nå, så nå må du leke alene» til ungene? Ja. Det er slik andre kvinner og menn tar ansvar for egen tid. Tar du ikke det ansvaret så kommer ingen og «gir» deg tid. Fordi det ville være både nedlatende og fornærmende å anta at en voksen trenger hjelp på et slikt nivå.

Så overskriften din er feil, ts. Den burde vært «jeg tar meg ikke tid». Endrer du synet ditt på livet og eget ansvar til at tid er noe du tar? Da ordner mye seg.

Anonymkode: 2741a...f56

Jeg setter meg til på kveldene og ber ham gå inn på rommet å roe med den som hyler. Men må be han om det hver gang. Nei, han kan gi meg alenetid slik jeg gir han. Jeg skal ikke måtte tvinge det. 

Skrevet

Vi var positive før det. 

Da er det lang karantene på hele gjengen, og dere må finne ut hvordan dere alle kan trives sammen sånn noenlunde i denne perioden hvor dere alle er syke. Har han noen forslag selv? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg setter meg til på kveldene og ber ham gå inn på rommet å roe med den som hyler. Men må be han om det hver gang. 

Er det ikke bare å låse døra så han må fikse det selv? Han er vel ikke døv. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...