Gå til innhold

Samboer vant 1mill på Flax julekalender

Anbefalte innlegg

Skrevet

Din mor var snill som ga dere en flaxkalender. Alt foreldre gjør for at ungene skal vite at hun setter pris på dere og er glad i dere. Selv med dårlig råd så gir hun noe til en voksen datter OG kjæresten hennes for at de skal føle seg verdsatt. Hun er snillere enn jeg har vært med mine voksne barn i år.

...og der ligger svaret mitt. 

Jeg hadde satt meg ned og forhandlet med kreditorene, fått lavere gjeld, og betalt ut gjelda hennes, og beholdt resten av pengene selv.  Moren din hadde fått en ny sjanse i livet og kunne levd uten gjeld. Disse pengene kom fra intet og kan hjeloe både dere og moren deres. 400 000 er også mye penger. 

• Liker 1
Skrevet

hvis dere virkelig går med på å dekke hele (eller deler) av forbrukslånene hennes, så slipper hun selvfølgelig å slite med den situasjonen hun selv har satt seg i. 

hva om denne moren, på ett seinere tidspunkt, velger å sette seg selv i enda mer forbrukslån og kredittkort-gjeld? plent umulig å komme seg selv ut av en sånn situasjon, og dere har heller ikke noen flere million-gevinster som dere kan hjelpe henne med.       

Anonymkode: 19632...967

Skrevet
Mooza skrev (4 timer siden):

Din mor var snill som ga dere en flaxkalender. Alt foreldre gjør for at ungene skal vite at hun setter pris på dere og er glad i dere. Selv med dårlig råd så gir hun noe til en voksen datter OG kjæresten hennes for at de skal føle seg verdsatt. Hun er snillere enn jeg har vært med mine voksne barn i år.

...og der ligger svaret mitt. 

Jeg hadde satt meg ned og forhandlet med kreditorene, fått lavere gjeld, og betalt ut gjelda hennes, og beholdt resten av pengene selv.  Moren din hadde fått en ny sjanse i livet og kunne levd uten gjeld. Disse pengene kom fra intet og kan hjeloe både dere og moren deres. 400 000 er også mye penger. 

Men det er ikke ts’ penger, ts har ikke fått noe. Det er samboerens penger, og han vil bruke det på egen gjeld og egen oppussing. Det kommer også ts til gode, men ikke svigermoren. 

Anonymkode: 6edd1...d99

• Liker 5
Skrevet (endret)

Jeg synes synd på denne kjerringa med over en halv million i gjeld som gav sin svigersønn en million i gave.

Endret av O.G.
Skrevet

Oii, gratulerer, trodde aldri noen vant så mye på flaxlodd jeg 😂 jeg og mine vinner vel 25 kr en gang hvert jubelår...

Anonymkode: a6efa...a52

Skrevet

Når man gir bort ting som Flax-lodd er det alltid en sjanse for at vedkommende vinner.

Å forvente en del av premien er helt sykt, hvis meningen med gaven faktisk var å gi bort noe.

Anonymkode: 10594...27f

• Liker 5
Skrevet
On 12/19/2021 at 1:19 PM, AnonymBruker said:

Hun har høy gjeld da hun har brukt mye forbrukslån tidligere som hun ikke har betalt og det har bare blitt enda høyere. Det er på rundt 600000

Anonymkode: 8a793...eb8

Avhengig av hennes inntekt bør dere betale ned mest mulig av lånet. Har hun ikke inntekt så ville jeg betalt ned alt og kost meg med 400 000 som tross alt bare datt ned fra himmelen.

Anonymkode: aec26...fe3

• Liker 1
Skrevet

Skjønner nå at det er flakslodd jeg skal kjøpe som gaver, til alle mine nære. Mangedobler mine muligheter for gevinst. 

Anonymkode: cd2d4...fcc

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Når man gir bort ting som Flax-lodd er det alltid en sjanse for at vedkommende vinner.

Å forvente en del av premien er helt sykt, hvis meningen med gaven faktisk var å gi bort noe.

Helt enig! En gave er en gave. Man kjøper jo ikke noe fordi man forventer en del av den tilbake. Hvis man ikke vil at noen andre skal vinne på lodd man gir bort, så kan man ikke gi bort lodd. 

Anonymkode: 5d963...54a

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 19.12.2021 den 13.19):

Hun har høy gjeld da hun har brukt mye forbrukslån tidligere som hun ikke har betalt og det har bare blitt enda høyere. Det er på rundt 600000

Anonymkode: 8a793...eb8

Jeg ville betalt gjelda hennes, og beholdt resten selv. Virker som hun sliter veldig og at dere sitter bedre i det. 

Penger er bare penger, men å hjelpe henne kan gjøre livet hennes enklere på hennes eldre dager.

Det er ikke godt å ha mye gjeld når man begynner å bli gammel. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Avhengig av hennes inntekt bør dere betale ned mest mulig av lånet. Har hun ikke inntekt så ville jeg betalt ned alt og kost meg med 400 000 som tross alt bare datt ned fra himmelen.

Anonymkode: aec26...fe3

Enig med deg. 

Skrevet
O.G. skrev (4 timer siden):

Jeg synes synd på denne kjerringa med over en halv million i gjeld som gav sin svigersønn en million i gave.

Ja, håper de betaler gjelda hennes, så får hun det mye bedre økonomisk. 

De har jo fortsatt 400 000 å kose seg med. 

Skrevet
Bølle skrev (8 timer siden):

Ja, håper de betaler gjelda hennes, så får hun det mye bedre økonomisk. 

De har jo fortsatt 400 000 å kose seg med. 

Enig.

Skrevet
Suma skrev (På 19.12.2021 den 13.22):

Jeg hadde delt med den jeg fikk kalenderen av dersom personen slet med økonomien. Hadde stilt seg annerledes hvis de hadde veldig god økonomi og jeg ikke.

Ja, hadde moren hatt god økonomi og bare litt huslån å betale på, hadde hun ikke trengt pengene. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 19.12.2021 den 13.21):

600k i forbruksgjeld? Er det i det hele tatt mulig? 

Anonymkode: 1de5f...803

Tipper hun kjøper mye flaxlodd. :) 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 19.12.2021 den 16.07):

Jeg hadde ikke delt. Man gir jo bort flax lodd fordi man håper på at mottakeren vinner, og det hadde aldri felt meg inn å kreve noe tilbake dersom dette skjer. Det er en GAVE. 

Anonymkode: 5d963...54a

Men det er jo ingen som krever noe. Ts spør om hva andre hadde gjort.

Anonymkode: 377b5...35a

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 20.12.2021 den 17.33):

Hvem forventer noe? Moren til ts vet ikke en gang om gevinsten. 
Det handler vel mer om hva som er moralsk riktig. Og ts spør jo bare om hva andre hadde gjort.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvem forventer noe? Moren til ts vet ikke en gang om gevinsten. 
Det handler vel mer om hva som er moralsk riktig. Og ts spør jo bare om hva andre hadde gjort.

Alle vil gjøre forskjellig, så da får ts forskjellige svar. 

Hva som er rett og galt er opp til hver enkelt. 

Skrevet

Og derfor gir man ikke sånt i gave.

• Liker 1
Skrevet
Bølle skrev (22 timer siden):

Jeg ville betalt gjelda hennes, og beholdt resten selv. Virker som hun sliter veldig og at dere sitter bedre i det. 

Penger er bare penger, men å hjelpe henne kan gjøre livet hennes enklere på hennes eldre dager.

Det er ikke godt å ha mye gjeld når man begynner å bli gammel. 

Da kan hun jo bare fortsette å ta opp forbrukslån og leve over evne? Hun har ikke gjort noe selv for å ordne opp i situasjonen. 

Anonymkode: f86dc...214

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...