Gjest Warrior Skrevet 19. desember 2021 #121 Skrevet 19. desember 2021 Greit å gi litt til moren din hvis han som vant pengene er enig i det. Det er vinneren som bestemmer over pengene. Det meste må dere bruke på dere selv synes jeg. Det er ikke deres oppgave å betale gjelden for moren din.
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2021 #122 Skrevet 19. desember 2021 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Så utrolig smålig folk her inne er! Julen er tiden for ettertanke, omtenksomhet og giverglede, men folk ville nektet en fattig mor 100.000 fordi de da "bare" hadde sittet igjen med 900.000 kr. Penger får virkelig frem det verste i oss mennesker! Dere stemmer sikkert Høyre eller Frp, bare slike mennesker kan gjøre dette. Tenk å ikke ville hjelpe sin egen mor, som har gitt deg livet, ut av uføret! Anonymkode: 27254...b82 Har du i det hele tatt lest TS' innlegg? Det var TS' samboer som skrapte frem gevinst, ikke TS. Så det er samboeren som bestemmer hva pengene skal brukes til. å klart.. Det hadde jo vært hyggelig om de ga noen kroner til svigermor, men det er ikke noe de MÅ. Og det står ingen steder at svigermoren er fattig. Det står at hun sliter med gjeld - men hvem gjør ikke det? Anonymkode: a9584...520 1
Flintis Skrevet 19. desember 2021 #123 Skrevet 19. desember 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Samboeren min og jeg fikk hver vår Flax julekalender av min mor. Og nå har han altså vunnet 1 million kroner og vi begge er jo veldig glade. Men bør vi her dele noe av gevinsten med min mor som ga oss flaxloddene, jeg ønsker å gjøre dette da hun i flere år har sletet med høy gjeld men han mener vi bør tenke på oss selv og pusse opp huset vi bor i og betale ned billån, hva tenker dere blir det riktige her? Vi har ikke snakket om noe i forkant av hva vi skulle gjøre om vi vant. Anonymkode: 8a793...eb8 I utgangspunktet er det samboers penger og han vil bruke dem på deres felles fremtid i form av bil og bolig. Dette synes jeg er en bra og respektabel avgjørelse. Skal det gis bort noe så må han tenke på hvordan dette skal gjøres så det ikke blir skatt av det. Kanskje kan gjelden kjøpes så den står der og svigermor ikke kan få mer gjeld. Det hadde vært fint for svigermor og barna hennes at gjeldsbyrden var borte. Kanskje han kan betale ned billånet og ts over gjelden tik svigermor, men da må det ikke komme mer gjeld. Fortsetter hun å spare det hun betaler i renter nå har hun fort lagt sef opp en solid buffer så det hadde vært å foretrekke. Men som sagt det er samboers penger.
Callisto83 Skrevet 19. desember 2021 #124 Skrevet 19. desember 2021 Takke seg til kalendere fra f.eks Rituals, som ikke inneholder innhold som i verste fall skaper misunnelse og splid innad i familier. 6
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2021 #125 Skrevet 19. desember 2021 Jeg hadde ikke delt. Man gir jo bort flax lodd fordi man håper på at mottakeren vinner, og det hadde aldri felt meg inn å kreve noe tilbake dersom dette skjer. Det er en GAVE. Anonymkode: 5d963...54a 3
Jdz Skrevet 19. desember 2021 #126 Skrevet 19. desember 2021 Jeg hadde nok gitt en gave til min mor, men i dette tilfelle ville jeg nok gitt det spesifikt som en gave til nedbetaling av gjeld. 600k i forbrukslån??? Jeg bruker penger som en full sjømann alt for ofte selv, men kunne aldri greid å opparbeide meg så mye usikret gjeld. 1
Gjest Albbas Skrevet 19. desember 2021 #127 Skrevet 19. desember 2021 1 hour ago, AnonymBruker said: Wow, du har et stort hat mot røykere! 😳 Høres ut som en skikkelig ondskapsfull mor... alt bare pga den røyken. Hmm 🤔 Anonymkode: b4dc0...458 1 hour ago, AnonymBruker said: Nei, det er bare så gjennomsyret av hatet mot at moren røyker, men det handler sikkert om mer enn det også. Ikke vet jeg, men det er jo helt tydelig at dette med at moren røyker er hovedargumentet MOT å dele noe som helst av gevinsten med henne. Anonymkode: b4dc0...458 Det handler jo ikke om røykinga i seg selv, tror dere det seriøst?? 🙈🙈 Det handler om at hun har 600 000 i forbrukslån som i følge ts har gått til røyk, fest og alkohol. Det er drøyt, og vitner om alvorlig økonomisk uansvarlighet. Da er det bedre å vise takknemlighet på andre måter enn ved å gi pengene i hånda. Særlig når man har fire umyndige småsøsken syns jeg takknemligheten kan vises på en måte som faktisk kommer dem til gode. Det hadde jo vært like ille om pengene ble brukt på sydenturer, luksusbiler eller dyre vesker. Betyr jo ikke at man dømmer alle som kjøper seg bil, men man kan dømme måten de blir finansiert på.
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2021 #128 Skrevet 19. desember 2021 Jeg hadde ikke gitt penger. Spesielt ikke når en person er selv skyld i å ha havnet i gjeld. Da handler det bare om ansvarsløshet. Anonymkode: e08fe...ca5 2
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2021 #129 Skrevet 19. desember 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Samboeren min og jeg fikk hver vår Flax julekalender av min mor. Og nå har han altså vunnet 1 million kroner og vi begge er jo veldig glade. Men bør vi her dele noe av gevinsten med min mor som ga oss flaxloddene, jeg ønsker å gjøre dette da hun i flere år har sletet med høy gjeld men han mener vi bør tenke på oss selv og pusse opp huset vi bor i og betale ned billån, hva tenker dere blir det riktige her? Vi har ikke snakket om noe i forkant av hva vi skulle gjøre om vi vant. Anonymkode: 8a793...eb8 be henne på en god middag og gi betal ned litt av gjelden hennes Anonymkode: 1f5b9...050
Drizzt Skrevet 19. desember 2021 #130 Skrevet 19. desember 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Samboeren min og jeg fikk hver vår Flax julekalender av min mor. Og nå har han altså vunnet 1 million kroner og vi begge er jo veldig glade. Men bør vi her dele noe av gevinsten med min mor som ga oss flaxloddene, jeg ønsker å gjøre dette da hun i flere år har sletet med høy gjeld men han mener vi bør tenke på oss selv og pusse opp huset vi bor i og betale ned billån, hva tenker dere blir det riktige her? Vi har ikke snakket om noe i forkant av hva vi skulle gjøre om vi vant. Anonymkode: 8a793...eb8 Jeg ville gjort det. Det er tross alt takket henne dere vant. Jeg ville kanskje gitt et sted mellom 50 og 100 tusen til henne. 2
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2021 #131 Skrevet 19. desember 2021 Timeglass skrev (3 timer siden): Nå er det jo ikke dere som har vunnet på Flaxloddet,det var bare gevinst på hans lodd,ikke ditt. At han er så snill å dele med deg,er jo veldig snilt av han. Føler du for å dele med din mor,så får du ta av din del. Det er helt sant. Dette er hans gave og hans gevinst. Han bestemmer hva det skal brukes til og eventuelt hvem som får hva. Personlig med 1 million så hadde jeg beholdt alt selv. Hadde det vært 10 millioner så hadde jeg nok kjøpt en fin gave til familien, men ikke delt pengene. Anonymkode: a39a2...598 3
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2021 #132 Skrevet 19. desember 2021 Dere er jo ikke forpliktet til noe, men alt bunner i hvor grådige dere er. Det er alltid fint å gi🥰 Jeg hadde glatt delt med mor.... Gjerne 100 000... Anonymkode: 6df9c...786
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2021 #133 Skrevet 19. desember 2021 Dere må vel betale skatt av gevinsten? Typ en tredel? Så sitter jo ikke igjen med en million til slutt. Jeg ville kanskje gitt en opplevelse, for eksempel tatt henne med til syden et par uker eller noe Anonymkode: 3dd69...d6d
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2021 #134 Skrevet 19. desember 2021 Han vant, han gjør akkurat hva han vil med premien. Anonymkode: 1f7b6...c71 2
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2021 #135 Skrevet 19. desember 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Dere må vel betale skatt av gevinsten? Typ en tredel? Så sitter jo ikke igjen med en million til slutt. Jeg ville kanskje gitt en opplevelse, for eksempel tatt henne med til syden et par uker eller noe Anonymkode: 3dd69...d6d Første året er skattefritt Anonymkode: fed2e...cf2
Gjest loveli Skrevet 19. desember 2021 #136 Skrevet 19. desember 2021 Albbas skrev (3 timer siden): Det handler jo ikke om røykinga i seg selv, tror dere det seriøst?? 🙈🙈 Det handler om at hun har 600 000 i forbrukslån som i følge ts har gått til røyk, fest og alkohol. Det er drøyt, og vitner om alvorlig økonomisk uansvarlighet. Da er det bedre å vise takknemlighet på andre måter enn ved å gi pengene i hånda. Særlig når man har fire umyndige småsøsken syns jeg takknemligheten kan vises på en måte som faktisk kommer dem til gode. Det hadde jo vært like ille om pengene ble brukt på sydenturer, luksusbiler eller dyre vesker. Betyr jo ikke at man dømmer alle som kjøper seg bil, men man kan dømme måten de blir finansiert på. Takk for at du gadd å forklare!
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2021 #137 Skrevet 19. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Første året er skattefritt Anonymkode: fed2e...cf2 Hva betyr det egentlig? Om man har penger igjen etter andre året så må man skatte? Vet at man kan fylle ut på selvangivelsen ved feltet gaver, gevinster osv Anonymkode: 33aea...5ed
BobbySocks Skrevet 19. desember 2021 #138 Skrevet 19. desember 2021 Det er jo faktisk samboeren din sine penger, så han bestemmer. Han trenger ikke dele med deg engang. 1
CrazyCatLady2500 Skrevet 19. desember 2021 #139 Skrevet 19. desember 2021 Jeg er mest fascinert over at noen faktisk har vunnet på en sånn kalender. 1
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2021 #140 Skrevet 19. desember 2021 Jeg ville betalt ned hele min mors gjeld på 600k. Anonymkode: 1b91b...c16
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå